Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balada schreef:Ik kan zelf wel googlen hoe het zit in Nederland ivm met homeopaat, fyto, etc. Maar als het HBO - opleidingen zijn, dan is het bijgevolg goedgekeurd studeermateriaal met examens.........
Citaat:Ben je met een diploma officieel erkend?
Nee, in Nederland bestaan geen door de wet erkende homeopathie-opleidingen. In alle gevallen gaat het om particuliere scholen die naar eer en geweten hun eigen diploma afgeven. Daarbij wordt er wel gelet op algemene normen zoals ze door de Nederlandse en Europese beroepsorganisaties zijn vastgesteld. Maar een officiële bachelor of mastertitel kun je dus niet halen. Je hebt na de opleiding geen officiële titel. Sterker nog, het beroep van homeopaat is onbeschermd, wat betekent dat iedereen zich homeopaat mag noemen. Een diploma geeft wel recht op het lidmaatschap van de Nederlandse Vereniging van Klassiek Homeopaten (NVKH) en de Nederlandse Organisatie van Klassiek Homeopaten (NOKH). Ook bij de NWP, Nederlandse Werkgroep van Praktizijns in de natuurlijke geneeskunst, kun je je registreren. Het lidmaatschap zorgt ervoor dat mensen met een aanvullende zorgverzekering in de meeste gevallen een deel van de behandelingskosten kunnen terugkrijgen.
Artsen kunnen lid worden van de Artsenvereniging voor homeopathie VHAN.
Balada schreef:Waarom eem MOD gemeld moet worden , snap ik niet, Nieuw op Bokt.
Balada schreef:Snel weer: de laatste pagina ging het over de wet Big etc,.....
Soms verlies ik idee over wat ieder schrijft want het gaat nogal snel en uiteenlopend.
Citaat:Ja, ik ben er volledig mee akkoord dat er GEEN enkele alternatieve opleiding is voor vee (paarden en alle daar toebehorenden).
Citaat:er zijn verschillende paarden homeopaten etc via internet te vinden, vooral nederlandse sites.... deze hebben geen enkele opleiding- diegenen die ik vindt- dus------ die zal ik zelf, ondanks mijn opleiding NOOIT contacteren!!
Balada schreef:Bokt doet niet mee aan reclame, het zijn jullie die linken posten..... niet bokt!
Citaat:waarom Ester ermee stopt, de vermelding dat ik dat niet kan veranderen is ook een beetje vaag, aangezien ik niet weet waarom. Een PM na al deze pagina's zou welkom zijn ,
irmaz schreef:Iemand vroeg wat de werkzame stof in look is, dat is waarschijnlijk allicine. Er wordt op dit moment druk onderzocht of dit een vervanger kan zijn voor de antibiotica die preventief in de bio-industrie wordt gebruikt. (overigens is mijn mening dat lookachtigen niet in de voerbak van een paard horen te komen)
Citaat:Iemand kwam ook met een stelling dat het ergens bewezen is dat positiviteit niet genezend zou werken. Volgens mij is het juist bewezen dat positiviteit een zeer krachtige genezer is, dit is onder meer bekend als het placebo-effect....
Citaat:Loop bij een perfect lopend paard maar eens de bak binnen,en zeg.....volgens mij loopt ie niet helemaal lekker hoor......mag ik even kijken?.....meestal zal het antwoord zijn.....oh jee...niets van gemerkt,jeetje,ja graag kijk eens even......vervolgens ga je heel moeilijk kijken,knijpt hier en daar wat in...prevelt wat moeilijke woorden,en laat de eigenaar het ros weer bestijgen......onder lovende kreten als,ja nu loopt ie veel beter,en ,wat een superknol verlaat je de rijhal....wedden dat je tot wonder dokter bestempeld wordt,en als heet beestje eens echt kreupel is wordt je zeer zeker gebeld....
Zo suggestief werkt het alternatieve sircuit.
NickAltena schreef:Ik heb echter nog nooit een onderzoek gelezen waarbij een grote groep mensen of dieren genezen zijn van een ernstige ziekte met een placebo en het daaraan toegewezen effect
Dat het bij een "ziekte" effect heeft die ook vanzelf was genezen zonder enig medicatie kan ik begrijpen...
Maar dat dit "zeer krachtige effect" een kanker of een zomereczeem maar ook geen verstoppingskoliek , Q koorts, wormen of gebroken benen of dergelijke ernstige ziektes en aandoeningen geneest... daar geloof ik niet in.
Gezien men in de homeopathie al toegeeft dat het eigenlijk een placebo (met geheugen)is....zegt dat veel over de "ziektes" die men daarmee zou kunnen genezen...
papagroom schreef:veel mindere ruiters kunnen zelf niet eens inschatten hoe hun paard loopt....die kun je van alles op de mouw spelden ,inclusief een genezing,om dat ze het verschil zelf niet zien....dat is pas echte kwakzalferij..
russel schreef:papagroom schreef:veel mindere ruiters kunnen zelf niet eens inschatten hoe hun paard loopt....die kun je van alles op de mouw spelden ,inclusief een genezing,om dat ze het verschil zelf niet zien....dat is pas echte kwakzalferij..
Bedoel je daarmee de lesgevens, die er in overvloed zijn en niet weten wat ze doen en wat er gebeurd? Al die wedstrijdcrackers die met een onregelmatig paard starten en niet uitgebeld worden? Dus al die mensen die met paarden bezig zijn met een ernstig gezicht , maar geen idee hebben?
sanne83 schreef:Wat wil je hier nou mee zeggen?
Citaat:Er is aangetoond dat positiviteit helpt bij een chronisch ziekteproces. Bij een virus helpt antibiotica ook niet, werkt antibiotica daarom niet? Of heb je gewoon het juiste middel op de verkeerde plaats?
Balada schreef:Dus als ik schrijf dat positiviteit belangrijk is, ben ik een kwakje? als iemand anders het schrijft zijn jullie (nickalthena ) ermee akkoord?