Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lausan schreef:Stallen op slot gooien is verstandig, maar paniek zaaien is niet nodig; zeker op zo'n afstand niet.
Calypso84 schreef:Wij komen van Angeren/Doornenburg (Tussen Nijmegen en Arnhem) en wij gaan gewoon lessen vanavond.
Bij ons in de omgeving nog geen maatergelen dus, terwijl wij zo'n 20 km op Groesbeek vandaan zitten.
Calypso84 schreef:Wij komen van Angeren/Doornenburg (Tussen Nijmegen en Arnhem) en wij gaan gewoon lessen vanavond.
Bij ons in de omgeving nog geen maatergelen dus, terwijl wij zo'n 20 km op Groesbeek vandaan zitten.
horsefun schreef:Uit betrouwbare bron gehoord, dat het bedrijf in Heumen (De veerkracht) ook rhino heeft.
Ze hebben de uitslag binnen en de test is positief! Ik wil geen paniek zaaien, maar ik vind
dat we al het mogelijke moeten doen het om virus niet te verspreiden. Als een paard in
aanraking komt en niet ziek wordt, dan kan het wel een drager worden. Dat betekent dat
als je een paard verhuist of verkoopt en de weerstand van dat paard daalt, deze andere
weer kan besmetten.
karuna schreef:Ik vraag me iets af, geen idee of het al gevraagd is of uitgelegd. Een van de stallen waar het heerst ligt heel erg dicht bij de plek waar mijn moeder is opgenomen eergister. Je komt dan vaak met de auto langs de uitrit van de stal.
In hoeverre kan een autowiel besmet raken op stal door paarden en vervolgens dit via modder overbrengenop een ander autowiel en zo het virus naar een andere regio slepen? De kans lijkt me heel erg klein, maar dat bedacht ik me net eigenlijk.
wittepit schreef:lausan schreef:Stallen op slot gooien is verstandig, maar paniek zaaien is niet nodig; zeker op zo'n afstand niet.
Hoho, paniek zaaien is nooit ergens goed voor, maar dat mensen even stil staan waar ze geweest zijn en waar hun paard mee in contact komt is deze tijd van het jaar altijd goed!
...
Dus hou je paard zowiezo goed in de gaten en wees alert bij "een verkoudheidje". En dat de stallen in de getroffen regio maatregelen nemen is gepast, want hier is dus zeker dat er besmettelijke paarden rondlopen.