Reading en Healing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 01:35

grietje14 schreef:
Als een paard ziek is, dan weet een paard zelf heel goed wat hij nodig heeft.

Grietje heb je wel eens een paard in de kliniek gehad aan het infuus en aan de medicijnen tegen buikvliesontsteking? Dat paard wilde echt die infusen en sondes niet hoor, maar was toch levensreddend.

grietje14

Re: [Centraal] Reading en Healing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 01:39

Tuurlijk wil een paard dat dan niet, een paard vind dat dan eng of spannend.
Maar ik bedoel niet dat ze het op die manier aangeven, maar door gedachten uit te wisselen.
Voorbeeldje was hier lasen nog gegeven in het topic.
Van een paard die stond te vechten voor zijn leven, die zei dat hij anijs moest hebben en dat antibiotica ook het goeie weg spoelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 01:43

Grietje, wat je zegt klopt hoor. Laatst hoorde ik dat een paard de bikston leeggevreten had tegen de honger en dat hielp goed, hij had daarna geen honger meer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 01:49

Maar dat is toch algemene kennis dat antibiotica ook de 'goede' dingen dood? Daarom krijg je als mens ook snel een schimmelinfectie bij een kuur... De barrière is weg.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 01:50

lovely@Zo moet je er natuurlijk niet tegenaan kijken, tuurlijk zou een paard zon kans wel grijpen.
Of hij weet of dat wel of niet goed voor hem is weet ik niet, maar ik weet wel dat ze weten wat ze nodig hebben als ze ziek zijn.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 01:51

vuurneon schreef:
Maar dat is toch algemene kennis dat antibiotica ook de 'goede' dingen dood? Daarom krijg je als mens ook snel een schimmelinfectie bij een kuur... De barrière is weg.

Ja, maar het gaat er hier ff om dat het paard dat ook wist en ook wist wat hij/zij nodig had.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 01:53

En dat snap ik niet, paarden hebben daar de hersens niet voor namelijk...

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 01:56

grietje14 schreef:
T
Van een paard die stond te vechten voor zijn leven, die zei dat hij anijs moest hebben en dat antibiotica ook het goeie weg spoelde.

Grietje dat ging over mijn paard, de 'healer' zei dat er gestopt moest worden met antibiotica en anijs de antibiotica moest vervangen en dreigde ook nog dat anders het paard dood zou gaan. Dat antibiotica ook de darmflora aan kan tasten daar hoef je geen healer voor te zijn, dat weet ook iedere arts wel. Sowieso is de darmflora verstoord na een operatie.
Zo is er ook jurisprudentie in dit topic over een rechtszaak waarin de oplichter als er niet betaald zou worden de 'goede magie' weg zou halen.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 01:56

Op een andere manier.
Paarden kunnen energievelden zien, van anderen en van hunzelf.
Door de energievelden snappen ze waarom en wat.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 01:57

grietje14 schreef:
Of hij weet of dat wel of niet goed voor hem is weet ik niet, maar ik weet wel dat ze weten wat ze nodig hebben als ze ziek zijn.

Misschien dat daarom zoveel paarden zich hoefbevangen vreten?

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 01:58

EstherHegt schreef:
grietje14 schreef:
T

Grietje dat ging over mijn paard, de 'healer' zei dat er gestopt moest worden met antibiotica en anijs de antibiotica moest vervangen en dreigde ook nog dat anders het paard dood zou gaan. Dat antibiotica ook de darmflora aan kan tasten daar hoef je geen healer voor te zijn, dat weet ook iedere arts wel. Sowieso is de darmflora verstoord na een operatie.
Zo is er ook jurisprudentie in dit topic over een rechtszaak waarin de oplichter als er niet betaald zou worden de 'goede magie' weg zou halen.

Ja, dat stukje heb ik gelezen, maar of het nou bedrog is of niet, blijkt wel dat een paard ook kan weten wat hij nodig heeft.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 02:00

EstherHegt schreef:
grietje14 schreef:

Misschien dat daarom zoveel paarden zich hoefbevangen vreten?

Zouden ze dat bewust doen?
Ten eerste zij bepalen niet op weiland ze staan en eten en ze moeten toch eten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 02:03

Ik geloof zelden dat paarden iets echt bewust handeld, vaak is het instinct, gevolgd door herhaling (en training door mens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 02:05

Paarden kunnen zich kapot vreten en dat is een vrij goede aanwijzing dat een paard niet weet wat goed voor hem is.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 02:09

vuurneon@Een paard die gaat zich echt niet bewust hoefbevangen vreten ofzo.
Ik geloof ook wel dat een paard dingen vanuit instinct doet, een paard gaat ook niet denken
van oh nu ga ik even bokken. Nee paarden zijn altijd als een spiegel voor de ruiter en reageren altijd eerlijk. Natuurlijk kan je weleens hebben dat je paard schrikt, dat is dan weer instinct of dat je paard heel vrolijk is dat hij even een bokkensprongetje doet, vanuit emotie. Maar toch zijn paarden ook wel weer bewuste wezens, ze kunnen jou energievelden begrijpen etc. eigenlijk kun je dan beter spirituele wezens zeggen.
Lovely@ Paard kan wel dingen aan energievelden zien en weten wat hij daardoor nodig heeft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 02:12

Ik geloof wel dat een paard oppikt hoe onze energie is, als in positief, negatief, rustig, onrustig etc en daarop reageert. Maar niet vanuit zijn bewustzijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 02:14

Het zou wel handig zijn als paarden via mijn energievelden zouden weten wat ik wil, stap, draf, wissels om de pas, dat soort dingen.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 02:16

Dat kan een paard zeker oppikken, maar paarden zijn ook hele spirituele wezens die kunnen
communiceren met ons. Ze kunnen echt onze energievelden zien, paarden zijn eigenlijk veel meer dan mensen denken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 02:17

Ja, dat valt tegen hè?
Overigens voel ik zijn energie ook wel aan, is hij in het negatieve energieveld dan mag ie daar mooi in z'n eentje in blijven staan :j

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 02:18

Lovely schreef:
Het zou wel handig zijn als paarden via mijn energievelden zouden weten wat ik wil, stap, draf, wissels om de pas, dat soort dingen.

haha dat hoeven ze niet perse daardoor te merken, maar waar ze het ook door zouden merken betekent
nog niet dat een paard het ook meteen doet, dat hangt van verschillende factoren af.
Je bekijkt het eigenlijk vanuit verkeerd opzicht.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 02:19

In een negatieve energieveld? Je bedoelt een negatieve emotie.
Je moet het serieus nemen wil je het snappen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 02:27

Nee, ik herken zijn negatieve energie. Emotie vind ik een te groot woord bij paarden dan, omdat hij gewoon tja geen zin heeft. Hangt voor mij geen emotie aan op dat moment, behalve als het echt om pijn gaat en hij zich daardoor afzijdig houd natuurlijk.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:38

Ik geloof dat Reading wel bestaat. Maar er zijn veel mensen die dit doen die daarvoor niet geschikt zijn. Zij doen meer aan "cold reading" Zoek maar op op Youtube wat het is. Je kunt op deze manier misschien beter achterhalen of je bezot wordt!!! :j :j :j

Daarbij wil ik opmerken dat cold readers heel goed zijn om kleine signalen op te vangen in jouw lichaamstaal, je vragen en je antwoorden.

Wanneer je voor het eerst met je paard ernaar toe gaat, zorg ervoor:

- dat je niets over het paard vertelt
- dat je geen emoties laat zien wanneer iets gezegd wordt
- dat je niet gaat helpen iets te verduidelijken
- dat je de reader van begin tot het eind laat uitpraten, zonder daar op of aanmerkingen op te hebben

Bekijk dan objectief de informatie die je hebt gekregen
Laatst bijgewerkt door SantaCruz op 22-01-12 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:40

Ik denk dat een paard wel degelijk weet wat wel en niet goed voor hem is, uit zijn instinkt vandaan. Een die zich hoefbevangen eet, is vaak het type wat uit scrale gebieden komt, daar moet je eten wat er te halen valt en omdat er niet zoveel is kunnen ze alles goed verteren. Maar als ik zie dat mijn oude merrie periodes heeft dat ze bewust naar de smeerwortel toe loopt om daar dan van te gaan eten, heeft ze dus blijkbaar iets nodig wat daarin zit. Ik houd het dan op kiezelzuur en geef haar dan wat leem door het voer waardoor ze ook de smeerwortel niet meer opzoekt. Dat ik een paar jaar geleden 2 verkouden veultjes had lopen die elke ochtend even op het terrein mochten, liepen ze in die periode standaart eerst even langs de olijvenboom om wat blad te eten.

Ik denk niet dat ze bewust weten wat ze nodig hebben en dat je dat ook niet zo kunt vragen aan een paard, maar dat ze vanuit intinct best in staat zijn om kruiden en planten te zoeken die ze nodig hebben.

Zelf heb ik dat ook wel, soms heb ik ineens behoefte in oranje en eet dan manderijnen en sinasappels, een week later ben ik dan verkouden. Zou je mij vragen welke medicijnen ik nodig zou hebben en waar ik last van ga krijgen, geen idee.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:47

lailapri schreef:
Zelf heb ik dat ook wel, soms heb ik ineens behoefte in oranje en eet dan manderijnen en sinasappels, een week later ben ik dan verkouden.

Dat werkte dan niet erg goed...
Waarom moet een fenomeen als specifieke honger bij mens en dier met tovenarij (energievelden en dergelijke onzin) worden verklaard? Een paar miljard jaar evolutie heeft je met een prima fysiologisch systeem uitgerustdat er voor zorgt dat je "weet" wat je lichaam nodig heeft.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 22-01-12 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt