Zeer erge zomerexceem... en nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:48

opisop_shop schreef:
wow fiks stalgeld :P

valt erg mee voor die omgeving hoor.

GroteVogel

Re: Zeer erge zomerexceem... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:36

En voor een allinclusive prijs is dit best normaal hoor lijkt mij ;-)

Maar daar hadden we het niet over, jammer dat de foto;s niet echt voor of na zijn , ze zijn best onduidelijk, maar de haf ziet er lekker uit!!!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:40

Het is inderdaad een boel geld, en dan ben ik in deze regio een van de goedkoopste :j .Waarschijnlijk worden vanmiddag weer foto's gemaakt van Stef.
Met een beetje geluk staan die er dan ook meteen op . Ben benieuwd wat jullie van hem vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:00

Is dat puur weidegeld? Ik betaal gelukkig maar 50 in de zomer voor 24/7 wei. Maneges zijn hier wel duurder hoor, maar ik houd niet zo van maneges.
Het was misschien een idee geweest als TS het paardje niet zou willen missen, om hem in de winter naar huis te halen en in de zomer bij jou te stallen.

DebOptimaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:04

Ik heb zelf ook een tijdje in Limburg gestaan en mijn paard heeft ook last van lichte zomerexzeem. Echter gebruik ik al jaren een middel genaamd Okozon om zijn staart dagelijks mee in te smeren. Dit werkt super! Ik had echt alles al geprobeerd (tot spuiten zetten door de dierenarts tegen de jeuk), maar niets hielp. Dit spul werkt bij mijn paard zeer goed. Hij heeft ondertussen al zo'n 3,5 jaar NIET meer geschuurd. Deze tip kreeg ik van een dame uit Limburg, die een ijslander had met erge exzeem. Ik gebruikte alleen de vloeibare creme, maar zij gebruikte een heel pakket en hiermee voorkwam ze dat het paard jeuk en plekken kreeg. Mogelijk is dit de moeite waard. Even googlen op Ökozon biologische bescherming tegen zomer eczeem en je krijgt zeker een goede website! Anders gewoon even bellen om te informeren!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:13

Mindim schreef:
Is dat puur weidegeld? Ik betaal gelukkig maar 50 in de zomer voor 24/7 wei. Maneges zijn hier wel duurder hoor, maar ik houd niet zo van maneges.
Het was misschien een idee geweest als TS het paardje niet zou willen missen, om hem in de winter naar huis te halen en in de zomer bij jou te stallen.

Zoals ik uit dit topic begrepen heb staan ze bij Aerdenhout op stal met dagelijks een aantal uren weidegang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:24

yvonnedv schreef:
Mindim schreef:

Zoals ik uit dit topic begrepen heb staan ze bij Aerdenhout op stal met dagelijks een aantal uren weidegang

Ah, oke.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:49

Ik heb even gekeken naar Ökozon, maar dat is nog knap duur! Als het werkt helemaal prima, maar dat is altijd afwachten bij alle middelen ;-)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:04

Mindim schreef:

Dat zou wel erg veel geld zijn alleen voor het land.
Nee dat is complete verzorging. Overdag buiten en s'avonds op stal.
En alles word verzorgd, dus ook buiten zetten en binnen halen, voeren, mesten enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:08

Ik schrok al :+
Die prijzen zijn we hier ook niet gewend, we zitten in Groningen en genoeg land en dus dan kunnen de prijzen wat omlaag.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier de foto's van Stef. Lekker ding is het he??

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:08

Oooh wat lief!!!

Wat is hij goed vooruit gegaan, booh ik ben blij te lezen dat het zo goed gaat!
En steeds bedenk ik me dat hij er bijna niet meer geweest zou zijn..................
wat een lekker ding zooooooo jammer dat ik niet in de buurt zit!!

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:31

net even het topic doorgelezen, wat fantastisch dat je dit doet, hij ziet er ook echt super uit!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:16

Flinke verbetering zeg! Goed bezig :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:22

Gossiepietjes..... wat een vooruitgang! Echt super!!!

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:59

nog steeds alles goed?

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 03:17

Hoe is het nu, nog alles rustig?