Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:34

Dat is het verschil tussen fokkers en vermeerderaars.

Fokkers denken aan een goed fokproduct. Vermeerderaars alleen maar aan de $$$$$

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:35

Als iemand weet waar die pony staat en in de mogelijkheid is deze te komen brengen dan ben ik bereid de kosten van dierenarts en verzorging op me te nemen. Ongeacht wat de uitkomst zal zijn.

Cassidy

Re: Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:36

Dat aanbod is al eerder geweest en afgewezen. Doet mij toch serieus twijfelen aan de intentie van de potentiele koper met dit dier.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:36

zoetjes schreef:
Het lijkt me buiten gewoon onverstandig dit paardje te laten inslapen op het terrein van de fokker.
Eigenlijk gewoon te absurd voor woorden. Er komt ongevraagd een dierenarts bij hem op het terrein een dier wordt ongevraagd op zijn terrein worden ingeslapen. Hij blijft met het dode dier zitten, Rendac moet het bij hem ophalen waar hij toestemming voor moet gaan geven.... Nee, gekkenwerk en niet doordacht. Dit gaat je veel problemen opleveren.

Zet de pony op de trailer, breng hem naar een rustige stalling. Laat je dierenarts komen en hem eens GOED onderzoeken. Maak dan pas je keuze. Nu lijkt het op paniekvoetbal. De pony heeft het dus dusver nog altijd gered dus die trailerrit gaat ook nog wel.

Heb je geen plek mag je hem naar mij komen brengen (kostenloos) en eens een paar dagen goed overdenken hoe en wat, in samenspraak met een verstandig dierenarts.

Ga er wel in mee eigenlijk.
Goed onderzoeken, praten over wat kan en vooral wat niet ..
Al is het indd 99% zeker dat niks kan.. jammer genoeg !!
Lief dat je je plek aanbied!

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:37

Cassidy: O oke ! Maar ik dacht dat dit een "echte' fokker was en om de kwaliteit ging. En dat dit alleen een tegenvaller zou zijn geweest. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:38

slimmerik schreef:
Denk dat zeulen met het dier niet de bedoeling is breezy302 en volgens mijn gegevens is eppie een handelaar.

Ik weet niet of Eppie een handelaar is, ik ken haar niet persoonlijk en ben veels te lui om iemand zijn berichtengeschiedenis door te gaan spitten. Maar TS zeult zelf ook met het veulen. Anders had ze hem wel direct naar een veearts in de buurt gebracht of ze was erheen gegaan en was een stukje gaan lopen en had ergens vandaan de DA kunnen bellen om hem in te laten slapen. Ik weet niet waarom maar ik vertrouw dit verhaal niet zo. Daarbij ken ik geen enkele veearts die een veulen in laat slapen voor 200 euro daarbij komt dat ze gratis vervoer nodig heeft terwijl er al enkele bokkers geld hebben gedoneerd....

Cassidy

Een serieuze fokker neemt bij een tegenslag zijn verantwoording.

De vermeerderaar verkoopt hem voor 50 Euro aan iedere idioot die dat bedrag er voor neer wil tellen....

S_uus

Cassidy schreef:
Ik kan echt de nodige Euri missen, maar dat gaat dan naar een adres waarvan ik zeker weet dat het goed terecht komt...Brooke of zo.

Haha ben daar net weer mee bezig ;)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:39

Is het iedereen trouwens duidelijk dat TS de pony nog niet heeft gekocht???

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:39

Ja, ze heeft hem alleen gereserveerd van wat ik begreep.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:40

Een serieuze fokker wil zo'n produkt niet de wereld in sturen. Een serieuze fokker euthanaseert dit soort zieltjes en zorgt er voor dat er op die manier ook niet mee vermeerdert kan worden.
Als deze man die 50 maar krijgt, intereseert het hem niet wat je met de pony doet. Ook al doe je hem op de BBQ.
Mensen wordt nou ff wakker.

LoveleyHorse

Cassidy: Maar het lijkt me dat hij van ze lang zal ze leven deze pony voor geen euro verkocht krijgt.. En anders ga ik twijfelen aan de kopers van paarden in ons land.

zoetjes

Ik word een beetje heel erg moe van dit heen en weer prutsmuts. Doe iets of doe niets!
Heb geen idee waar deze arme ziel staat, nog ben ik in staat hem op te halen aangezien we in afwachting van onze nieuwe auto zijn. En de tijdelijke auto geen trekhaak heeft. Trailer is evt aanwezig, warme stal, eten en een verstandig dierenarts ook.

Dus het aanbod staat, wie o wie werkt er mee? En anders gewoon mondje dicht over wat wel/niet/misschien of misschien weer wel.
Aan overloos gebakkelei en insinuaties heeft dit beesje NIETS. Dus TS en de rest AKTIE zou ik zeggen.....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:41

LoveleyHorse schreef:
Cassidy: Maar het lijkt me dat hij van ze lang zal ze leven deze pony voor geen euro verkocht krijgt.. En anders ga ik twijfelen aan de kopers van paarden in ons land.

Het lukt die boer toch ook?

Anoniem

Lief idee zoetje! Ik denk dat er vast wel bokkers zijn die hem naar je toe zouden kunnen brengen! Ik alleen niet haha, ik heb geen trailer en geen auto, kan geen extra pony betalen ( alhoewel dat kan ik wel maar de DA dan niet die rijkt maar naar 1 paard). Qua spullen zou ik wel weer kunnen helpen, heb genoeg.

Barb12

Ben zeer benieuwd hoe dit afloopt! Kan alleen maar hopen dat het goed uitpakt voor de pony. En dan bedoel ik inslapen.

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:44

capopjekop: Is wel erg dat de kopende personen niet eens zien dat daar serieus een probleem is.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:46

Zoals gezegd het enige wat nog nodig is is vervoer om de pony te halen, het adres en telefoonr van de betreffende "fokker".
Trailer is evt aanwezig. Wat betreft het lot van deze arme ziel leg ik die geheel in de handen mn dierenarts.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:47

Het siert je zoetjes. Nu is het wachten op de reactie van de TS.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:52

Is er überhaupt iemand die weet waar dit dier staat? Ook ik wil wel onderzoeken wat ik kan doen.
Er zijn dus, in tegenstelling tot ts, mensen die dit dier willen en kunnen helpen.... en dan met de nadruk op kunnen.
Dus misschien is het goed dat jij, ts, de gegevens van de fokker doorspeelt zodat mensen met genoeg kennis en middelen het diertje kunnen helpen. Daar is ie meer mee geholpen...

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:53

zoetjes schreef:
Zoals gezegd het enige wat nog nodig is is vervoer om de pony te halen, het adres en telefoonr van de betreffende "fokker".
Trailer is evt aanwezig. Wat betreft het lot van deze arme ziel leg ik die geheel in de handen mn dierenarts.

Heb al zitten zoeken op marktplaats en google, maar kon m niet vinden. Je zou toch denken dat hij ergens op internet moet staan, want hoe wil iemand zo'n beestje anders verkocht krijgen?
Misschien kan iemand anders nog even zoeken, ik moet nu echt gaan slapen!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:53

Ook ik heb het hele topic gelezen en MP en dergelijke al afgezocht om de mogelijke fokker te vinden. Kan helaas niets vinden en weet ook alleen dat het shetje in Beerzerveld staat.

Moeilijk dit, ik snap imo ook niet waarom iemand zon beestje nog zou willen vervoeren en waarom er perse eerst een andere shet opgehaald moet worden om de "stress" van kneusje te verminderen... Ik denk juist niet dat dat gaat werken want wat als de oude shet kneusje niet moet, dan kan dat beestje zich niet eens normaal verdedigen... En dan sta je daar met 2 pony's en is kneusje nog steeds niet geholpen...

Ik vind het super wat jullie doen, ik snap alleen de omslachtige manier niet echt...
Je hoeft het beestje niet in te laten slapen op het terrein van de fokker maar er is daar in de buurt vast wel iemand te vinden die dat ook kan... Plus dat wanneer je hem meteen naar iemand toe brengt je mogelijk kosten kan besparen en hem dan eens goed na kan laten kijken om te zien of er echt niets meer aan te doen is...

Ik zeg tegen de TS en de andere betrokkenen, lees dit topic nou eens goed en bekijk de opties van de bokkers nou eens goed... Er worden zoveel opties aangedragen maar jullie blijken last te hebben van een tunnelvisie...

Helpen is super en geholpen worden om te helpen is nog beter, mits je dit accepteerd tenminste...

Succes..!!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:55

jeetje vanmiddag nog niets dan lof over ts en nu vooral veel nare insinuaties... ik ben iig de draad kwijt, maar doe dapper mn best en blijf het volgen. helaas heb ik niets waarmee ik zou kunnen helpen, heb mn centjes vooral nodig voor mn eigen paardje en auto met trekhaak helaas ook niet..

hoop dat de uiteindelijke uitkomst iig is dat dit arme beestje geholpen wordt, door wie dan ook :)

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:00

Waar ligt Beerzerveld?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:00

Bij Ommen in de buurt, overijssel.