Peeswond, paard overleden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:13

hoho ik hoop nog 20 jaar te mogen betalen voor een paard die ik 4 keer per jaar zie :D :D

Dier heeft het super naar zijn zin waar hij staat......... Hij
staat er best, en doet het goed.

Maar als hij morgen weer gaat kreupelen op zijn kwaal...... dan gaat hij overmorgen dood :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:14

Cheveyo schreef:
ieder zijn keuzes gelukkig en ieder zijn eigen manier van omgang/verbinding/relatie met zijn/haar paard.

Idd :j , ik kan Nuages keuze in deze ook helemaal begrijpen!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:15

je hebt het nu over 'weer' Kiwiko, das al meer onderbouwing van je uiting ;-)

Anyway, Esme vecht door en Nuala ook en laten we hopen dat dat het allemaal helpt!

Nuage

Re: Peeswond, paard steeds zieker, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 19:16

Idd dat nuanceert al wel een beetje. Neem aan dat hij bij een hoefzweer niet meteen afscheid hoeft te nemen KiWiKo ;)

Ik hoop gewoon dat maandag het hoefbeen gestabiliseert is en dat ze duidelijk minder pijn heeft. Als dat gebeurd.. zou het een wonder zijn!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:19

ik hoop het ook dat het allemaal werkt...........

alleen is het misschien mijn manke dat ik daar een paard zie staan zwaar onder de buut, met pijn in zijn lijf.......

en waar doe je dan goed aan???? en voor wie en wat doe je er goed aan????

@ Nuage,,, mijn paard heeft een chronisch probleem met de diepe buigpees van het rechterachterbeen....... klinisch 100% in orde........ rontgen niet........

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:20

Daar gaan we gewoon verder voor duimen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:21

Gestabiliseerd blijft toch!? ;-)

Nu nog met buut inderdaad, buut gebruiken hoeft niet per definitie iets te zijn wat blijft. Je moet toch door een bepaalde situatie heen, mits er hoop is.
Die vraag is iets wat vast hele dagen door het hoofd van Esmee spookt.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 19:26

KiWiKo schreef:
alleen is het misschien mijn manke dat ik daar een paard zie staan zwaar onder de buut, met pijn in zijn lijf.......

en waar doe je dan goed aan???? en voor wie en wat doe je er goed aan????

Dat is de grote hamvraag. Wanneer is de grens bereikt?
Ik heb mijn beslissing op een aantal dagen uitstel gebaseerd op het feit dat de hoef niet verder is verzakt én dat mijn paard enorm alert is. Er staat daar geen ziek paard op stal zeg maar. Ze heeft pijn, dat blijkt uit hoe kreupel ze loopt, maar gedraagt zich er niet naar. Zodra het paard dit wel gaat doen en apatisch wordt of met opgetrokken buik zich weer afsluit van de wereld dan ben ik de eerste die vraagt om een spuitje.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:30

doe je goed........ die van mij kreupelt ook wel eens......... maar zolang als hij blijft laten zien dat hij "er zin in heeft" mag hij blijven leven.........

als de schittering weg gaat........... dan houd het op

Ik heb een heel fijn huis voor mijn paard, bij een heel kundig paardenmens.......... en we bellen regelmatig, ik kom zo nu en dan eens langsrijden.......

maar ik wil mijn paard niet meer op pijnstillers of weet ik veel wat voor een sjit..........

hij staat nu niet meer in het werk, dus nu moet hij het zelf kunnen regelen........ kan hij dat niet meer dan houd het op

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:03

Ik denk wat dit betreft hetzelfde als jij Esme.. Al kost het me 10.000 euro en heb ik straks nog steeds misschien geen paard, dan weet ik in ieder geval 100% zeker dat ik alles heb gedaan dat binnen mijn macht lag. En tuurlijk is het klote dat ze nu pijn heeft, maar daar gaat ze (even bruut gezegd) niet dood aan.. Een paard zo maanden laten staan zonder uitzicht op genezing is dierebeulerij, maar dat is dit absoluut nog niet!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 20:16

Zo volgens mij begint het vele stressen mij ook een beetje parten te spelen... Ging net de hond uitlaten, die luisterde niet en toen brak de riem (die dingen zijn hartstikke duur) en toen belde tegelijkertijd ook nog mijn vriend.. nou die kreeg de wind van voren... Krijg dan gewoon geen lucht meer en druk op de borst... echt alsof ik uit elkaar klap.
Komt ook omdat de hond vandaag dus piepte toen ze op de bank klom... die heeft echt wel wat aan haar achterheupen dus ik zie het volgende drama alweer aankomen... zit er gewoon ff compleet doorheen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:17

:(:)
er komt straks nog wel een ontlading, wat er ook uitkomt, dit geeft zoveel stress, even een lekker potje uithuilen bij je vriend, sterkte he !

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:39

Esmee,heel veel sterkte :(:) Het is allemaal niet niks ,we blijven hopen op verbetering.
Vind het super wat je allemaal voor Nuaga over hebt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:40

meis!! Ik heb geweldig respect voor joun keuzes die je hebt gemaakt!

Ik zeg altijd: ga je gevoelens achterna, want meestal zijn joun gevoelens goed tegen over wat er gebeurt met JOU thinker. En als je gevoelens nu goed zijn en maandag nietmeer dan is het maandag dus tijd om haar in te laten slapen. zijn je gevoelens maandag ook nog goed vecht dan verder.

Ik had denk ik ook gezegt dat ik mn paardje in leven wou laten op de laatste foto's kwam ze levendig en vriendelijk over.

Ga vanavond een keer vroeg naar bed en zet al je zorgen voor een moment van je af ( ik weet dat is uber moeilijk) slaap een nacht goed en moregn kun je er weer tegen aan knallen!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:42

Nuage schreef:
Zo volgens mij begint het vele stressen mij ook een beetje parten te spelen... Ging net de hond uitlaten, die luisterde niet en toen brak de riem (die dingen zijn hartstikke duur) en toen belde tegelijkertijd ook nog mijn vriend.. nou die kreeg de wind van voren... Krijg dan gewoon geen lucht meer en druk op de borst... echt alsof ik uit elkaar klap.
Komt ook omdat de hond vandaag dus piepte toen ze op de bank klom... die heeft echt wel wat aan haar achterheupen dus ik zie het volgende drama alweer aankomen... zit er gewoon ff compleet doorheen.

meis............. doe je effe rustig aan.......... echt!!
dingen komen goed, misschien niet zoasls je voor ogen had....... maar dingen komen goed :)

Dikke knuffel even zo hier van mij :)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:50

Vanaf hier ook nogmaals veel sterkte. Ik vind het knap en heel erg moeilijk voor de keuze waar je voor staat. Dat is echt heel zwaar inderdaad. Nou...duimen maar! De hoop sterft als laatst.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:56

Ze voelt zich beter omdat ze een flinke dosis buut krijgt. Vergis je er aub niet in hoe buut een paard kan doen lijken, maar in werkelijkheid nog steeds pijn kan hebben.

Veel sterkte en hopelijk gebeurt er misschien een wonder, maar probeer ook realistisch te blijven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:01

daarom wil ik niks meer in mijn paard stoppen...... hij moet het zelf doen........ of niet

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:08

Tja lastig KiWiKo.. Ik heb ook wel eens pijn (elke maand weer bijv.) en neem dan toch ook een pijnstiller.. Als het tijdelijk is, waarom niet? En ik vind dan 2 dagen nog te kort om pijnvrij te zijn bijv, zoals in de geval.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:14

mariska........ ik heb een kleine 10.000 euro aan het beter worden van mijn paard uitgegeven.........
en ik mag nu elke maand 225 neeleggen voor zijn pensioen...........

er zijn grenzen :D

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:32

nja da's gelukkig ook geen discussie hier, wat we allemaal met onze zieke paarden doen. :)

ff pasje op de plaats esme? badje nemen, proberen te ontspannen en volgens mij blijf je op nuala en je eigen gevoel afgaan... volgens mij is dat het beste wat je kunt doen. jij kent je merrie van haver tot gort en ziet wanneer het genoeg is. +:)+

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:05

Ik bedoelde het ook absoluut niet in jouw geval, maar in het geval van deze merrie van dit topic..

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:58

Ik ben blij dat Nuala de kans krijg nog verder te vechten.... DA hebben het niet altijd bij het rechte eind anders had een van mijn pony's nu nog maar 1 oog (moest eruit ivm tumor)... toch naar een andere kliniek gegaan (Utrecht) onderzocht, zalfje, 2 weken verder nergens meer last van.... Bedoel maar!!

Wens je even veel sterkte en steun de komende tijd....

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 00:11

Hier een stille meelezer :o
Nuage , ik vind jou beslissing ontzettend dapper, ga idd op je eigen intuitie af :(:)
Wat een drama voor je paardje en voor jou zeg.

Ik weet voor 100% zeker dat Nuala in goede handen is bij Mark, deze mensen zijn echt met je paard begaan, en zeggen niet zomaar wat. :n
Ze willen je ook niet teleur stellen , en ik denk zeker niet dat ze bang zijn om te falen tegenover andere klinieken. Elke dierenarts heeft een lange studie gehad en zijn er voor om dieren beter te maken, maar helaas loopt het wel eens anders dan dat men graag zou zien.

Weet zeker dat ze jou beslissing om Nuala nog niet te euthaniseren echt wel respecteren.

Jij kent je paardje het beste :(:) , maar ik moet nog wel even zeggen , dat koudbloeden erg hard voor zichzelf zijn, en een hele hoge pijngrens hebben.

Ik wens je ook heel veel sterkte de komende dagen , en hoop echt voor je dat Nuala de goede kant op gaat, en dat we maandag hier mogen lezen dat het beter gaat en haar hoefbeen gestabiliseerd is.

ff of topic :D
Ik heb zelf al jaren OCD in mijn kniegewricht, drie operaties gehad en heel veel pijn (altijd).
Toch ben ik blij dat ik nog leef. :D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:48

Esmee, lees het verloop van Nuala nu pas, wat verschrikkelijk dat het zo slecht gaat met haar.
Heb bewondering voor je inzet en vechtlust en ook die van Nuala.
Heb gelukkig geen ervaringen op dit gebied en kan daarom niets nuttigs inbrengen, alleen maar ontzettend veel sterkte wensen in wat je ook besluit, mijn gedachten zijn bij jullie.