Hoe groot en zwaar is je paardje? Op welke basis is er besloten om 1 mg te gaan geven (neeee, ik ben helemaal niet nieuwsgierig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Xantaatje schreef:oh wat leuk joh wel een heel ander paardje heIk sta niet meer in schipluiden, maar in wateringen en jij?. Ik heb het inderdaad gehoord van evita
herinner nog goed onze oude tutten klupje op het land
![]()
Meid zeg er eens wat van, xanta is best wel stijfjes dus kijken wat het doet. Ik houd je in ieder geval ervan op de hoogte.
Ze is pas 16 dus inderdaad wel jong . Ze hebben haar laatst gemeten op 480 ongeveer hihi is ze toch zwaarder. Evita was natuurlijk wel een sjiek dametje
haboshof schreef:Onze Jelke van de foto van een pagina eerder staat sinds woensdag op 0,25mg pergolide. Hij is ontzettend suf en eet nu ook slecht. Kent iemand deze bijwerkingen? Ik vind hem er nu nog niet beter van worden, maar ik snap dat het eerst moet gaan werken. Hoelang duurde het voor jullie verbeteringen zagen?
haboshof schreef:Het gaat om een grote Fjord. Hij weegt ongeveer 480 kilo. Hij krijgt nu dus nog 0,25mg per dag en dat moet ik volgende week uitbouwen naar 0,50. In twee keer gegeven met 12 uur ertussen.Hij is er echt erg aan toe. Heeft bijna alle trammelant die bij Cushing hoort. Niet verharen, veel plassen, dikke buik, vet op de manenkam, nu dus ook nog bevangen. Heeft een Einschuessbeen gehad. Van het winter had hij een paar keer een soort toeval, ik dacht een hartaanval, maar de dierenarts zei dat het bij Cushing vaker voorkomt. Hij is erg stijf.Maar dat is er wel heel langzaam ingegroeid.Hij is nu 21 jaar.
Ik vind hem al meer dan een jaar niet goed. De dierenarts kwam steeds met een kuur antibiotica, en dat zo'n 4 keer per jaar. Kan niet goed zijn, volgens mij.
Maar nu wordt hij dus met Permax(pergolide) behandeld. Hij heeft net tien dagen Equipalazone gehad.