Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Helemaal me eens!Citaat:zoek een andere stal. Zo simpel is het eigenlijk wel.
Citaat:Deze stalhouders hebben helemaal geen verstand van luchtzuigers. Om te beginnen zouden de meesten eerst wat meer verstand van paarden moeten hebben/krijgen, om uberhaupt te voorkomen dat paarden lucht gaan zuigen!! Een beetje paardenman/vrouw, weet dat ieder paard minimaal 1 tot 1,5 kilo hooi/ruwvoer per 100kg LG moet hebben, verdeeld over meerdere porties per dag, om zo hun speeksel produktie en dus daardoor hun maagzuur en zuurtegraaad op peil te houden.
Bij de meesten word veel te royaal in krachtvoeders gevoerd en krijgen ze vaak niet eens een derde van de aantal kilo's hooi/ruwvoer.
Om hun maagzuur op pijl te houden gaan sommigen dus van de pijn in hun slokdarm staan luchtzuigen. Verveling kan ook een grote ro spelen, daar een paard van nature 17 uur per dag hoort te kauwen.
Citaat:Luchtzuigers moeten onbeperkt wat de eten hebben. Hooi dus.. of eetbaar stro. Op vlas staan is voor een luchtzuiger geen goed idee. Niet alleen luchtzuiger moeten onbeperkt kunnen kauwen, alle paarden....
Misty_MMS schreef:Heeft 1 van jullie paarden serieuze gebitsproblemen door het luchtzuigen, of maak ik me hier nou zorgen om niks?
Weten jullie toevallig ook of tanden weer aangroeien als de nieuwe luchtzuigplek zachter is?
CindyUniek schreef:een band is alleen maar symptoom bestrijding en is gewoon zielig..... ik vind het zelfs dierenmishandeling....
sinds ik erachter ben wat die allemaal doet.... en hoe het anders kan, mensen die een band om doen weten gewoon nog niet beter
er is alleng bewezen dat het paard er geen koliek van krijgt (want dat komt geloof ik door de gassen die het mee naar binnen krijgt tijdens het eten) en het is ook niet overdraagbaar....
dus dan denk ik 'laat hem dan lekker dat sigaretje roken als hij zich daar beter door voelt'