[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:39

Ik heb alleen de shires. Die vind ik al bloedheet ogen en voelen maar het is echt kiezen uit 2 kwaden denk ik.

Gelukkig staan ze hier in de zomer altijd in de schaduw.

Hjartje

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:34

Mijn merrie van 27 had vorig jaar haar “beste” zomer op het gebied van jeuk sinds ik haar heb. Ze heeft alleen wat jeuk bij haar navel en oren gehad, maar haar manen zijn prachtig lang gebleven. Vorig jaar kreeg ze elke dag CBD-olie, dus misschien was dat de reden dat het beter ging dan andere jaren.
Ik ben nu ook weer aan het voorbereiden op het volgende seizoen en ik zag een paar pagina’s geleden iets van Culicodruppels voorbijkomen. Dat klonk heel interessant. Heeft iemand daar al ervaring mee? En anders proberen we het dit jaar weer met de CBD-olie :)

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:22

De regenliner van de Rambo valt zeker kleiner! Die heb ik 2 maten groter moeten bestellen.
Ik vind een nadeel van die liner dat 'ie redelijk warm is met een zonnetje er op. En ik ben niet in de gelegenheid om bij de eerste zonnestralen na de regen die liner er onder uit te vissen. Dus ik bekijk een beetje per dag of er wel geen regen/zon voorspeld wordt. Mijne staat ook 24/7 buiten trouwens :)

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:17

Ik gebruik hem ook alleen op een echte regendag, dus dagen dat ze van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat regen voorspellen.
Als het alleen buiig weer is en boven de 10 graden staat ze zonder liner inderdaad, nu heb ik wel een paard wat het sneller warm dan koud heeft.

Detoxen voor het seizoen aan ook een optie? En wat gebruiken jullie daar dan voor?

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:34

Ik detox voor en na het seizoen met groene klei. Dat werkt voor mijn paard erg goed.

ellepel

Berichten: 47564
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:47

kijk wel even welke groene klei je hebt want die kan dus teveel lood bevatten en dat is weer niet goed.

en waarom wil je detoxen?

ik heb het vroeger wel bij appie gedaan,maar ik doe dat niet meer.
hij krijgt goed voer met genoeg vitamines en zijn organen werken allemaal prima.
dus kan hij dat zelf wel doen.

ik gebruikte dan vroeger wel drainage compositum

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:51

Wat voor liner bedoelen jullie? Ik ben niet echt van de dekens, maar wel al jaren een RSIH ivm eczeempaard. Ik zie nu alleen door de bomen het bos niet, wat voor liner is goed waterdicht?

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:12

Sting ik kan hem op dit moment niet online vinden, is het seizoen er niet voor denk ik.

Ellepel, als ik de detox lees is het vooral Mariadistelzaad en Curcuma, het ene geef ik al en het andere heb ik ooit geprobeerd maar deed niets. Dus voor mij is het nog een vraag of ik uberhaupt ga detoxen of het zo laat.

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:13

Ik heb een detox besteld, ga vanmiddag aan de gang met derfen en vanaf morgen in de deken.

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:23

@ellepel weet ik :) Ik heb de goede. Ik merk wel dat er minder jeuk is. Maar dat is bij elk pasrd anders. :j

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:24

MarliesV schreef:
Sting ik kan hem op dit moment niet online vinden, is het seizoen er niet voor denk ik.

Ellepel, als ik de detox lees is het vooral Mariadistelzaad en Curcuma, het ene geef ik al en het andere heb ik ooit geprobeerd maar deed niets. Dus voor mij is het nog een vraag of ik uberhaupt ga detoxen of het zo laat.

Bedankt voor het zoeken :j

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:09

Robijntjah schreef:
Ik heb een detox besteld, ga vanmiddag aan de gang met derfen en vanaf morgen in de deken.


Oh nu al? Ivm de temperatuur de komende dagen?

Ik laat haar nog ff staan, want 1x er op is niet meer er af. En volgens de voorspellingen gaan we nog weer terug naar dagen onder de 10 graden en in de nachten 0 of lichte vorst.
Eerdere jaren heb ik dat ook zo gedaan en merkte ik gelukkig niet gelijk jeuk met een paar dagen warmer weer.

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:12

Ik ben liever te vroeg dan te laat en mijn paarden staan echt in het bos dus ja :+

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:12

Logisch toch, beter op tijd dan te laat, zo simpel is het wel!

Ninx

Berichten: 14576
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:18

MarliesV schreef:
Robijntjah schreef:
Ik heb een detox besteld, ga vanmiddag aan de gang met derfen en vanaf morgen in de deken.


Oh nu al? Ivm de temperatuur de komende dagen?

Ik laat haar nog ff staan, want 1x er op is niet meer er af. En volgens de voorspellingen gaan we nog weer terug naar dagen onder de 10 graden en in de nachten 0 of lichte vorst.
Eerdere jaren heb ik dat ook zo gedaan en merkte ik gelukkig niet gelijk jeuk met een paar dagen warmer weer.


Mmm, als je hem nu op hebt en wanneer het koud is weer af doet is dat toch helemaal geen probleem?

Merel___

Berichten: 1107
Geregistreerd: 20-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:19

Sting schreef:
MarliesV schreef:
Sting ik kan hem op dit moment niet online vinden, is het seizoen er niet voor denk ik.

Ellepel, als ik de detox lees is het vooral Mariadistelzaad en Curcuma, het ene geef ik al en het andere heb ik ooit geprobeerd maar deed niets. Dus voor mij is het nog een vraag of ik uberhaupt ga detoxen of het zo laat.

Bedankt voor het zoeken :j



Dit is 'em! https://www.paardendrogist.nl/horseware ... ize-100150 Ik heb hem ook, werkt goed :j

Jets

Berichten: 3561
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:13

Bovenstaande liner heb ik ook altijd gebruikt! Kan ook prima onder andere dekens die een normale deken vorm hebben, bij pyjama modellen niet geprobeerd.

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:37

Super, bedankt :D.
Geen loopsplit is geen probleem?

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:44

Vigo gaat voor het eerst deze zomer niet op het gras en hoop zo dat dat ook geen jeuk betekent!
Anders moet hij wel zijn eczeemdeken op, maar beetje trauma's omdat die vorige zomer half over zijn hoofd heen getrokken was door weidegenootjes (midden in de nacht) 8)7
Maar toen stond hij met alleen maar speelse ruinen en tot nu toe op zijn nieuwe plekje in een gecombineerde groep is hij nog niet veel aan het spelen dus misschien kan het wel als het nodig is.. We gaan het zien! :j

assebassie
Berichten: 1265
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:01

Hjartje schreef:
Mijn merrie van 27 had vorig jaar haar “beste” zomer op het gebied van jeuk sinds ik haar heb. Ze heeft alleen wat jeuk bij haar navel en oren gehad, maar haar manen zijn prachtig lang gebleven. Vorig jaar kreeg ze elke dag CBD-olie, dus misschien was dat de reden dat het beter ging dan andere jaren.
Ik ben nu ook weer aan het voorbereiden op het volgende seizoen en ik zag een paar pagina’s geleden iets van Culicodruppels voorbijkomen. Dat klonk heel interessant. Heeft iemand daar al ervaring mee? En anders proberen we het dit jaar weer met de CBD-olie :)

Welke cbd geef jij Hjartje?
Culico deed niet veel hier,2 zeisoenen gebruikt, cbd werkt beter 8-)

Jets

Berichten: 3561
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:51

Sting schreef:
Super, bedankt :D.
Geen loopsplit is geen probleem?


Hier geen problemen mee gehad. Hij valt ook niet lang, maar een stuk korter dan de dekens zelf dus daarom ruimte genoeg denk ik :)

Hjartje

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:13

[/quote]
Welke cbd geef jij Hjartje?
Culico deed niet veel hier,2 zeisoenen gebruikt, cbd werkt beter 8-)[/quote]

Ik gaf de cbd van natural people: https://store.vitamins.nl/products/9559 ... .nl_531573
Ik weet niet meer bij welke winkel ik het had gekocht overigens, maar volgens mij was het dit flesje.
Bedankt voor het delen van je ervaring, ik denk dat het dit jaar dan toch weer wiet wordt voor Swaan :D

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:41

Welke dekens hebben jullie voor kleine ponies? Ik heb een shet met dekenmaat 105, heb de vorige zomers zo'n pyjamamodel gehad maar vind dat eerlijk gezegd maar niets... Pony vindt het ook niet fijn om steeds over z'n hoofd te trekken.
De rambo sweetitch hoody ken ik maar vind ik vrij dik en met de hete zomers tegenwoordig durf ik dat niet echt aan. Zijn er luchtigere modellen die niet in pyjama variant zijn?

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:04

De shires is dunner maar wel stevig en niet echt super luchtig, maar dat is geen enkele eczeem deken vind ik.

Ninx kan wel maar mijn ervaring is dat het eerst op, dan af en dan weer op voor die van mij niet werkt.

Die liner is het idd. Ik heb een maat 185 onder een 185 deken maar de volgende neem ik zeker een maat groter!

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:17

Ik weet dat het per paard verschilt, maar heb toch even een vraagje. Ik zoek weer even een zalf of crème om de huid uitwendig te behandelen als hij toch geschuurd heeft, nu deed derfen vrij weinig, voor welke zouden jullie gaan? Fibra of Helmosan? Of Vitalbix smeersel?