Focussed schreef:gelinn schreef:hallo bokkers.
mijn pony geeft melk zit heel raar in de vacht heeft constant rotstraal die niet wil over gaan (gaat inmiddels wel wat beter ermee dan eerst) en ze krijgt genoeg beweging per dag maar ze is gewoon lusteloos wil niks als ik haar buiten zet gaat ze voor het hek staan en zet geen stap meer verder!
vee arts er vorige week bij gehaald en die verwachte aangezien hoe ze deed en haar symptomen dat ze wel zeker cushing had is dus bloed afgenomen maar haar bloedwaarden zijn goed. dus geen cushing..
dus op het moment weten ze niet wat ze heeft..en ik ben momenteel ook ten einde raad!
weten jullie misschien wat het kan zijn?
groetjes!
Nogmaals, laag ACTH zegt niet altijd wat, voor dit soort paarden wordt de TRH stimulatie test geadviseerd, met deze test kun je veel nauwkeuriger zeggen of je paard Cushing heeft.
Of zoals ik heb gedaan, beginnen met medicijnen en dan zul je snel genoeg zien of je paard verbetert of niet.
Wat was de waarde. Er staat namelijk niks over.
Maar als laagste 20 is, dan hebben toch onwijs veel paarden cushing.
Het is dat ik geen geld teveel heb, anders had ik mijn andere pony ook wel willen laten testen.
Die 0,0 symptomen heeft.
Maar misschien moet je niet altijd naar symptomen kijken.
Om een stom voorbeeld te geven.
Ooit op school moest elk groepje een ziekte beeld in kaart brengen.
Daarover vertellen, etc.. Dingen als border line, en nog veel meer.
Dan ga ineens denken, A dat heb ik ook. en bij andere ziekte beeld. Getsie dat doe ik ook.
Zo kun je jezelf ook gekker maken dan het werkelijk is.