Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarissaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:14

kiki1976 schreef:
Enten ertegen wordt nu afgeraden.
Maar hoe zit het met enten tegen influenza en tetanus?
Heb voor volgende week een afspraak staan, maar ben nu errug in twijfel
Wel of niet doen?

Ja hier zit ik ook mee! Mijn merrie word altijd al zo ziek van de prik..
En het is al best wel dichtbij..
Laatst bijgewerkt door MarissaM op 03-03-12 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:16

als je op een pension stalling staat ben je het wel verplicht, maar vaak worden ze er wel even iets zwakker van ik zou het goed overleggen met je da

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:18

MarisftRoos schreef:
kiki1976 schreef:
Enten ertegen wordt nu afgeraden.
Maar hoe zit het met enten tegen influenza en tetanus?
Heb voor volgende week een afspraak staan, maar ben nu errug in twijfel
Wel of niet doen?

Ja hier zit ik ook mee! Mijn merrie word altijd al zo ziel van de prik..
En het is al best wel dichtbij..

Ik heb haar pas sinds dec. en heb geen idee hoe ze er eerder op reageerde. Heb wel haar oude eigenaren een mailtje ervoor gestuurd met de vraag hoe ze erop reageerde.
Vooralsnog hier geen meldingen ervan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:18

Ik sta in een, voor zover ik weet, niet besmette regio (Amsterdam). Kan ik gewoon mijn hoefsmid laten komen? Hij komt op stallen in heel NH.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:19

In principe word een paard met een dode entstof geent. Aangezien paarden niet tegen verzwakte ziekteverwekkers kan. Dit is niet zoals bij een hond en kat, daar worden wel verzwakte ziekteverwekkers ingespoten.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

ik zou het niet zomaar doen, even vragen of hi zicht wil omkleden

Sjoert

Mag ik een ieder die de Nieuwsredactie heeft benaderd allereerst bedanken! Fijn dat iedereen zo meedenkt.
We krijgen veelal meldingen met alleen plaatsnamen. Daar kunnen wij helaas niet zo veel mee. Wij kunnen achter concrete stalnamen aan bellen. Dit heeft er in geresulteerd dat Woubrugge daadwerkelijk bevestigd is. Andere locaties hebben de geruchten gelukkig kunnen ontkrachtigen.

De geruchten uit Wierden blijven bij ons ook binnen stromen. Het zou dan gaan om 1 stal waarbij er Rhino is geconstateerd. Wij hebben hen gecontacteerd en er wordt aangegeven dat er geen Rhino is bij hen.
Het houdt voor ons dan helaas op. :) Andere aanwijzingen hebben wij niet in Wierden.

cindy83

Ik snap dat het erg lastig om iedereen die meldingen maakt te beantwoorden, maar zoals ergens boven mij gezegd.. is het niet verstandig om hierover te blijven communiceren?

edit: zie nu het bericht boven mij.... oke dus ik kan er vanuit gaan dat mijn vanmorgen gegeven melding ontkracht is?
Laatst bijgewerkt door cindy83 op 03-03-12 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:20

Wat een slechte zaak zeg... k heb geen goed woord meer voor die mensen over :n Waarom het niet toegeven? Zo help je een verspreiding juist te voorkomen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:21

Sjoert schreef:
De geruchten uit Wierden blijven bij ons ook binnen stromen. Het zou dan gaan om 1 stal waarbij er Rhino is geconstateerd. Wij hebben hen gecontacteerd en er wordt aangegeven dat er geen Rhino is bij hen.
Het houdt voor ons dan helaas op. :) Andere aanwijzingen hebben wij niet in Wierden.

:r

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:21

@ kiki1976: Bel je DA, die zal vast zeggen: kan geen kwaad. ;)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:22

Het zou dan overigens gaan om de abortus-variant.

Silence

Ik snap dat echt niet he...
Ik denk dat ze eerder een slechte naam krijgen als uitkomt dat ze iets achterhouden, dan wanneer ze gewoon eerlijk zijn en op die manier mensen kunnen helpen.

montoya

Skygirl schreef:
Sjoert schreef:

:r

niet te fillmen die stal wat een stelletje egotrippers

RWDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:23

Gewoon aan de digitale schandpaal ermee en namen noemen. Smerige streken dit :(

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:24

Silence schreef:
Ik denk dat ze eerder een slechte naam krijgen als uitkomt dat ze iets achterhouden, dan wanneer ze gewoon eerlijk zijn en op die manier mensen kunnen helpen.

Ben bang dat het is om zo snel mogelijk weer op wedstrijd te kunnen zonder al te veel kritiek...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:24

Ik denk dat de collega ruiters ze er van de week iig al op hebben aangesproken omdat ze blijkbaar gisteren niet gestart zijn. Maar om vervolgens gewoon glashard te ontkennen dat het bij je op stal heerst kan er bij mij gewoon niet in.... :r

Ik hoop dat ze zich voorlopig niet op concoursen laten zien, maar goed waarsch zijn ze er volgende week doodleuk weer.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:25

Het lijkt mij genoeg om de voorpagina artikelen op to date houden. Er wordt zo gigantisch veel ge-pbt en geroepen. Dat is onmogelijk om allemaal te verwerken en te beantwoorden.

De paniek hier is weer een beetje gezakt. Ik kom alleen op de ponyclub hier op de hoek, en daar zijn (lijkt me) wel de nodige maatregelen genomen. Ik wil geen bemoeial zijn op de club want ik les er nog niet zo lang maar het lijkt me belangrijk genoeg om mijn mond voor open te trekken. Dat ga ik dus nu even doen; even mailen en overleggen.

Verder gaat er hier niemand met het paard weg op stal. Alleen het bos in en naar dezelfde pc om de hoek.

En wat betreft het namen noemen; ik snap dat gokken en zo maar wat roepen paniek kan zaaien maar als bedrijf zijnde hoor je open kaart te spelen. Punt uit.

Disc0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:26

Wij zijn inderdaad gesloten voor mensen buitenaf. We hebben het virus niet maar heerst wel in de omgeving en de andere stallen(waar het heerst) hebben het nog niet definitief bevestigd.

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:27

Silence schreef:

Die slechte naam hebben ze nu al :)). Denk dat wedstrijdgaand twente wel weet over wie het gaat.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:27

Ja dat denk ik ook.
Maar daar erger ik me mateloos aan.

Mensen die toch kost wat kost op concours willen gaan of ergens anders geen.
Wat is nou toch in hemelsnaam belangrijker.
Je eigen paard of zo'n stom winstpunt...
Die winstpunt-kans krijg je nog 100x. Je paard heeft 1 leven.
Nog niet gesproken over andere paarden die je daardoor mogelijk in gevaar brengt.
In mijn ogen doelbewust, want je wist er vanaf.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:28

rowo schreef:
Ik denk dat de collega ruiters ze er van de week iig al op hebben aangesproken omdat ze blijkbaar gisteren niet gestart zijn. Maar om vervolgens gewoon glashard te ontkennen dat het bij je op stal heerst kan er bij mij gewoon niet in.... :r

Ik hoop dat ze zich voorlopig niet op concoursen laten zien, maar goed waarsch zijn ze er volgende week doodleuk weer.

Ergens snap ik het ook weer wel, maar ontkennen? hmm glas hard liegen inderdaad.
Als het zo open en blood al ligt had ik dat echt niet meer gedaan.

RWDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:29

marsmars schreef:
Silence schreef:

Die slechte naam hebben ze nu al :)). Denk dat wedstrijdgaand twente wel weet over wie het gaat.

Als de media er ook over schrijft is dat alleen maar beter. Zeker icm met het feit dat ze het willen verbloemen.

NienSCHaap

marsmars schreef:
Silence schreef:

Ja denk het inmiddels wel ging als een lopend vuurtje :j

rowo

Heel Twente weet het ondertussen al... ze willen hun naam misschien redden, maar ze bereiken juist het tegenovergesteld :x