[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Verafjord

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:08

ik heb meer gelezen over drainage compositum, hoe zijn daar hier de ervaringen mee?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:30

Verafjord schreef:
ik heb meer gelezen over drainage compositum, hoe zijn daar hier de ervaringen mee?

gebruik de zoekfunctie linksonderin dit topic eens

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:52

Nou vandaag weer bij de paarden geweest.
Alles was rustig met de derfen alleen onder de buik wat kale plekjes.
Daartegen lijkt het met de fjord super goed te gaan.
Vrijdag heb ik de laaste keer gesmeerd, toen kleine wondjes op de nek neus uier enz, en de meeste wondjes waren nu dicht en bij sommige waren de kostjes er al weer afgevallen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:47

Ik zag hier een link waar de Rambo niet zo duur was. Iemand goeie ervaring met deze verkoper? En vallen de maten gewoon normaal uit? Is de 185 cm dus echt 185 cm? :o

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:40

Toch eens een vraag, ik heb het idee dat twink juist meer schuurt met de deken op. Precies waar de hals over gaat in het ruggedeelte zijn heel haar manen weg (op wat plukjes na) we hebben de deken 2 dagen afgelaten en ze heeft niet verder geschuurd.
Normaal schuurt ze alleen aan haar schoft nu is dus de helft van haar manen weg wat een vreemd gezicht heeft. De huid is gewoon rustig (staan nog zeg maar 4 cm manen op) Staart heeft ze helemaal niet aan geschuurd.
Heeft iemand hier een verklaring voor? Zou het echt de deken zijn dat ze er juist meer last van heeft?

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:43

Weet je zeker dat ze haar manen heeft weggeschuurt? Het kan ook door de deken komen (dat die drukt op de haren en dat ze daardoor uitvallen, of dat de deken ze verstikt zeg maar)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:45

Komt door de deken vermoed ik....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:47

tinkertwink heb je er een foto van?
vaak gaan door de deken de manen weg.
als het paard wel meer jeuk heeft onder de deken zou ik toch gaan denken aan mijt of luis,onder een warme deken doen die het natuurlijk erg lekker

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:51

Merendeels is het daar afgeschuurd door de deken.
Dat is het grootste drukpunt zeg maar.

Ikzelf knip het haar bij de schoft altijd weg.
Geen wrijving meer, deken kan gewoon goed liggen zonder haar te irriteren, en het is ook geen gezicht dat haar wat helemaal is platgedrukt.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:55

Rianne_ schreef:
Ik zag hier een link waar de Rambo niet zo duur was. Iemand goeie ervaring met deze verkoper? En vallen de maten gewoon normaal uit? Is de 185 cm dus echt 185 cm? :o

Inmiddels heb ik mijn deken binnen en dus prima ervaringen met deze verkoper! Of de deken past weet ik nog niet want ik wil 'm pas op doen als hij wat meer door de groep geaccepteerd is. Overigens gebruik ik sinds drie dagen Derfen en mijn ervaring is zo positief dat ik wellicht de deken helemaal niet nodig heb....

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:55

Der manen zijn erg vet van onder de deken. Waarschijnlijk ook door de hitte en ja ze vielen met bosjes uit. Steeds als ik de deken afdeed kwamen er wel plukken mee zeg maar. Is inderdaad een raar gezicht tot halverwege haar hals zijn de manen een cm of 20 lang en daarna dus echt rechtopstaande stekels (na drogen want normaal liggen ze inderdaad platgedrukt)
Nee, de veearts is geweest om onze nieuwe kleine merrie te controleren (hebben 2 weken proef maar ze blijft ;) ) en die heeft direct gekeken. Hij dacht ook dat het puur door de deken kwam en adviseerde me de deken af te doen en een stroomdraadje in de schuilstal aan te brengen zodat ze niet kan schuren. En dan 2 keer per dag flink muggenspul aanbrengen (en dan mijn brandnetelsapje)

Ik zal proberen vanavond foto's te maken anders morgen (gaan vandaag ook een nieuwe auto halen dus even kijken hoe licht het dan nog is)

yvonne64

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:33

Hoi allemaal,

Voor mijn site www.zomereczeem.info ben ik op zoek naar jullie mening over de producten die jullie gebruiken.

Mail mij dus asjeblieft over;
- welk product gebruiken jullie
- in combinatie met of zonder deken
- waar staat het paard (bos, zee, open gebied, ...)
- heb je IJslander of ander ras paard?
- hoe vaak moet je smeren/ toe dienen
- hoe lang gebruik je het al
- is het resultaat wat je verwacht had
- heb je dit seizoen meer anders aangepakt? Denk bijvoorbeeld aan ander voer?

Ik ben zeer benieuwd, heb je nog vragen? Mail mij dan info@zomereczeem.info

Iedereen die de moeite neemt om mijn vragen te beantwoorden, ontvangt een kleine attentie.

Groetjes, Yvonne van Dijk

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:10

Met mijn eczeempony gaat het tot nu toe redelijk: staartwortel is wel kaal maar de manen staan grotendeels nog. Ik ben dagelijks bezig met smeren (wapenolie voor manen en staart; power phaser voor de rest vh lijf). Soms, als ze erg schuurt krijgt ze haar dekentje op. Veel werk maar gelukkig zie ik wel resultaat! :D En ik was haar ook af en toe, om alle schilfers weg te halen :)

Only_Gold
Woonplaats: Ik woon in een huis (wil je weten waar? Vraag gerust zou ik zeggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:20

Wat voor paard heb je nu dan die ZE heeft als ik vragen mag?

Uriah schreef:
Ik heb ook een paardje met eczeem , staat onder een RSIH sinds gister en ze is heel blij! ben 2 weken bezig met drainage compositum , ze heeft wat slappe mest , wie heeft/had dat ook tijdens zo'n kuurtje?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:31

De rsi schuurt iig bij ons paard niet op de schoft, door de vorm van de deken komt daar geen druk op te staan.
Ze heeft op dat stuk ook hele mooie manen, ennnn..ze worden steeds langer!! *\o/*
Wat wel zo is is dat ze wat vettig worden, maar met wat glansspray hou je dat wel goed.
Wat ze nu wel krijgt is last op haar achterbenen...voor op de sprong krijgt ze plekken.. :(:)
Vorig jaar alleen op de bovenbenen voor, maar die zijn nu afgedekt en dat gaat goed!
En haar gezicht heeft ze ook (ondanks hoofdkap én vliegenkap)een beetje last, dat smeren we in met hydrocortiderm dat help wel.
Ze heeft wel een heule mooie (zwarte)glimvacht verder!
Owja, onze rambo was volgens mij 145 dat is dan 195 normale maat, maar ik weet niet zeker.
Je kunt het wel opzoeken, bij sommige winkel staat de vergelijkingsmaat.
@Sanet, je kunt om de oren erin te houden ook een kap erover opdoen, dat werkt bij de onze wel en is ook gelijk goed voor de ogen.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:02

ik heb een 2e hands RSIH gekocht en mn pony is 1,50 en heeft een maat 190 op :D het is een halve quarter enhaar mams een volle en die is ook 1,50 en heeft ook maat 190/195 voor haar brede lijf. zo zieje maar weer dat een maat bij elke pony weer anders is :+ ;) :D

Ben tot nu toe na 2 dagen heeellllll blij met de RSIH , hij is nog heel en ze is rustiger in de wei en schuurt minder.

Only_Gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:13

Op welke leeftijd begon jou quarter dan te schuren?

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:18

als veulen stond ze al opvallend vaak te schuren tegen de hekken in de bak ,en elk jaar werd het ietsjes erger , vorige zomer had ze de helft van haar manen eraf geschuurt dit jaar alles |( geen enkele deken overleefde het en ook haar manen dus niet. ik heb nu dus de RSIH en geef drainage comp en probiotica en smeer haar in met sweet itch van herb animals en was haar regelmatig met tea tree shampoo.

Only_Gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:20

Ik wist niet dat quarters er ook zo gevoelig voor waren

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:22

het is ook een halve quarter en half arabier , en ZE is niet echt ras gebonden denk ik je ziet het bij alle rassen wel.

Only_Gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:26

Ah oké. Ik zag ook wel op internet dat alleen bepaalde rassen er last van hebben. De quarter (of halve) stond er niet bij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:40

yvonne64,ik heb je een mail gestuurd hoor,mooie site heb je gemaakt! :D

only_gold:
zomereczeem kan echt bij alle paarden voorkomen, stalgenootje van me heeft een kwpn tuigpaard en die heeft ook zomereczeem..en flink ook.

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:44

Inderdaad, ik heb de pech gehad. Mijn eerste pony een Welsh K had ZE, mijn eerste shetter Bartje ook. De fries lichtjes. Daarna overgestapt naar haflinger na 2 jaar ZE helaas. Nu Tinkertje en ook ZE
Echt alle rassen komt het bij voor. Ik persoonlijk zou er een paard niet voor laten staan als er een klik is. Heb teveel ervaring ermee....

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:45

hier op stal ook gewoon kwpn'ers die het hebben.

Trof vanmiddag werkelijk een verschrikkelijk monster aan op stal.
Madam heeft haar hele hoofd kapot gebeukt.
Je zou zeggen dat ze mishandeld is ofzo.

Conclusie dus dat ze helemaal onder de wonden zit.
Niet van het schuren overigens, dat zie je meteen dat dat niet daarvan is.

Shadow is nogal een onbenullig typetje.
Beukt overal tegenaan met d'r koppie.
Tegen de waterbak, voerbak, noem maar op.

* Nou dit weer, pfff *

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:14

reactie op mijn mail aan horseware over de sih die niet over de oren blijft zitten

Citaat:
hi Yvonne,

Thank you very much for contacting Horseware. We are very sorry that you are experiencing problems with one of our products. We have never heard of this problem before. Could it be possible that the Sweetitch Hoddy is either too small or too big for your horse? Or that your horse doesn’t like the cover around the ears and tries to pull it off?

Please be informed that we do not sell our products to the general public directly. This is why we would kindly ask you to refer to the shop where you bought the rug regarding a return, as this is where your point of contract lies. Our resellers have the authorisation inspect the our products, and in case of lacking material, they will get back to us.

This is also stated on our homepage if you use the following link: http://www.horseware.com/mp/returns.asp

We are very sorry that we could not help you any further in this matter and deeply apologize for any inconvenience caused.

Kind regards,

Sonja

Schieten we dus niet veel mee op.