Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Douraque schreef:Maar daarom moet je de waarde ook icm de symptomen bekijken, altijd naar je paard blijven kijken
Maris schreef:ik krijg een beetje het idee dat ze die grens al verder naar beneden gaan bijstellen. Zeker als je in je achterhoofd houdt dat ze in Duitsland pas boven de 35 en een ander lab pas boven de 50 uitgaan van cushing ( niet kijkend verder naar de symptomen dan ).
Net zoals ze nu ook doen bij mensen en cholesterol. Die grens wordt ook al lager en steeds meer mensen vallen dus in de "te hoog" cholesterol categorie.
Dus dan is in sept de max waarde 37 volgens dat schema ?
ik snap dan zowieso die ref waarde van 47 of in de andere maanden van 29 niet ?
dookia schreef:Net resultaat gekregen bloed. toont alleen verlaagde elekrolyten en eiwitten maar al de andere waarden waren in orde. Maar hij weigert nog steeds te eten. Ook tweede mestonderzoek gekregen en hij heeft dus geen parasieten of bacteriën.
geerke schreef:oja...ik zag dit topic.Is dit niet een typisch cushingpaard of zie ik nu overal cushing?
[EJL-ITP] 2013 van ernstig stalkprobleem naar fotomodel
Marjo89 schreef:Op de plek waar ik nu sta, krijgen ze 24/7 hooi, soms is het iets eerder op. Maar zoveel mogelijk 24/7
En pony lief eet bij elkaar ongeveer halve schep (gele schep) aan voer. dat zijn verschillende dingen.
geerke schreef:oja...ik zag dit topic.Is dit niet een typisch cushingpaard of zie ik nu overal cushing?
[EJL-ITP] 2013 van ernstig stalkprobleem naar fotomodel
gelinn schreef:hallo bokkers.
mijn pony geeft melk zit heel raar in de vacht heeft constant rotstraal die niet wil over gaan (gaat inmiddels wel wat beter ermee dan eerst) en ze krijgt genoeg beweging per dag maar ze is gewoon lusteloos wil niks als ik haar buiten zet gaat ze voor het hek staan en zet geen stap meer verder!
vee arts er vorige week bij gehaald en die verwachte aangezien hoe ze deed en haar symptomen dat ze wel zeker cushing had is dus bloed afgenomen maar haar bloedwaarden zijn goed. dus geen cushing..
dus op het moment weten ze niet wat ze heeft..en ik ben momenteel ook ten einde raad!
weten jullie misschien wat het kan zijn?
groetjes!