[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:20

Hanneke84 schreef:
Van de vital gaat ie niet meer energie hebben denk ik hoor.
Zelf voer ik sinds een paar weken equifyt de natural base en redhorse en ze doen het er beide veel beter op dan op een vitaminekorrel. Allebei geen jeuk, niet verzwaard en eten het rustig maar graag.
Ik heb ook getwijfeld over de fibra die wilde ik geven als dit niet zou bevallen, maar voorlopig blijven ze dus op de equifyt.

Ik Heb ze een paar dagen een dagdeel (met masker) op een wei gehad met veel klaver en ze hadden beide begin korstjes op de neus. Dat doen we dus niet meer. :n
Chipieke wat doe je trouwens lang circling game, of is het meer gevarieerd longeren? :D

Van de vital (voer ik nu 1 week) is ze alvast iets actiever geworden hoor :j Maar nog lang niet voldoende...

Hier in België kan je amper ander voer krijgen dan Pavo, Mijten en Cavalor...
Daar zit eigelijk mijn grootste probleem.

Equifit natural base zeg jij? Ga even zoeken...

Ik doe inderdaad een iets uitgebreider circling game :D
Net iets intensiever voor het paard dan 'gewoon' longeren! En ik vind het zelf enorm leuk om te zien hoe enorm ze mijn lichaamstaal in de gaten houdt in élke gang.

Madeliefjes

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:21

Even een vraagje.. Ben nu met het 7de seizoen van mijn Boett deken bezig en hij begint nu echt op te raken. Ik wilde een nieuwe bestellen maar nu blijkt dat de maat M5 vervallen is. Welke maat komt nu overeen? Iemand een antwoord? Deze zit namelijk echt als gegoten, alsof ie speciaal voor Anka gemaakt is.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:58

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:59

Al weken geen last met Ankaatje en kom ik net op het land een heuse muggenexplosie. Arme Anka helemaal gebobbeld en open..... Alles maar weer ingesmeerd en hopen dat de schade morgen meevalt....

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 01:51

@madeliefjes waar heb je het mee ingesmeerd als ik vragen mag?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 08:23

@ylva538 Ik heb de plekken ingesmeerd met Derfen. Stinkt wel maar helpt goed. Ook gebruik ik vaak Sweet itch, helpt bij Anka ook goed bij acute jeuk gevallen.

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 10:13

Op de kale plekken of op wondjes?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:18

Equifyt is een belgs merk dus moet toch wel ergens in de buurt te vinden zijn?
Het is wel met granen maar er is geen melasse of andere chemische toevoegingen ingestopt.
http://www.equifyt.be/index.php?option= ... 11&lang=nl
(lijst verdelers is volgens mij niet up to date, want ik haal het zelf uit Sint Laureins en die staat er niet tussen.)
Leuk dat je zo bezig bent met je paard :)

Madeliefjes kun je niet even bellen of vragen aan een paardenwinkel?
Moeten ze toch wel weten? Wel super dat die deken zo lang is mee gegaan trouwens :)

Als er kale plekken, wondjes of korstjes zijn dan smeer ik daar ook derfen op.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:52

ylva538 schreef:
Op de kale plekken of op wondjes?

Anka heeft geen kale plekken gelukkig. Maar alles was gezwollen en ze had wat open plekjes op gelopen gisteren en daar heb ik het opgesmeerd.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:00

Hanneke84 schreef:
Madeliefjes kun je niet even bellen of vragen aan een paardenwinkel?
Moeten ze toch wel weten? Wel super dat die deken zo lang is mee gegaan trouwens :)

Als er kale plekken, wondjes of korstjes zijn dan smeer ik daar ook derfen op.

Heb ik gevraagd maar kreeg toen 2 maten door die volgens mij veels te groot zijn. Anka is 1,47m en een van die maten is voor paarden van 1,60 tot 1,70m.. dus dacht vraag het maar even hier of iemand weet welke maat M5 nu is. Misschien iemand dan een antwoord op welke maat Boett er op een luxe haflinger van 1.47m past? Zal ook nog wel even met een meetlint aan de gang gaan. Ja doe heel lang met mijn deken gelukkig. Er is hier en daar door moeders wel wat aan gerepareerd inmiddels maar verder prima deken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:38

Ben gisteren begonnen met de website van Equifyt uit te pluizen :j
Zal mij hier eens wat in verdiepen voor het hoe en wat.
De verdelers zijn iig niet bij mij in de buurt, maar heb 1 leverancier die best wel veel kan bestellen.
Zal daar mijn licht eens bij opsteken!

Ik doe best wel veel met mijn paard qua beweging, zijn nu bezig met horse agility en dat vindt ze best geweldig :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:40

je geeft die vital nog maar net een week hé?
is nog kort en ik zou nog even een weekje wachten en dan pas kijken of er verder niks veranderd.
is meestal toch zo dat je bij verandering van voeding pas na 2 weken verschil gaat merken.
en misschien haal je er straks van alles bij wat niet nodig is?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:36

Madeliefjes schreef:
Even een vraagje.. Ben nu met het 7de seizoen van mijn Boett deken bezig en hij begint nu echt op te raken. Ik wilde een nieuwe bestellen maar nu blijkt dat de maat M5 vervallen is. Welke maat komt nu overeen? Iemand een antwoord? Deze zit namelijk echt als gegoten, alsof ie speciaal voor Anka gemaakt is.

Volgens de website van atorka is M5 nu 4+ geworden.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:46

Ja en bij Atorka geven ze aan dat ik een 5+ of een 6 zou moeten bestellen... dus ik snap het ook niet meer... Ga maar even meten en het tabelletje van de paardendrogist ernaast leggen..

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:38

Even een vraagje
Wat is nou het verschil tussen een eceemdeken en bv een vliegendeken met hals en buikflap

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:59

Eczeem deken heeft een veel kleinere mazen (die gaatjes zijn kleiner) waardoor er geen knutjes door kunnen prikken.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:28

ZusJacobs schreef:
Eczeem deken heeft een veel kleinere mazen (die gaatjes zijn kleiner) waardoor er geen knutjes door kunnen prikken.

Oké bedankt
Dan ga ik voor een eczeem deken

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:41

tweety_be schreef:
De Rambo Sweet Itch Hoody is nu te verkrijgen voor €97,95 op http://medhorses.nl/

Dat wou ik toch even delen... Ik heb hem nog nergens goedkoper gevonden.

Inderdaad wel voor een mooie prijs maar levertijd is wel überlang :(
Ik moet bijna 2 weken wachten......

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:39

Hoi allemaal,

Ik lees hier altijd mee maar ik heb nu zelf even een vraagje.
Mijn fjord heeft al een aantal jaar zomereczeem maar het was altijd goed in de hand te houden. De laatste weken schuurt hij zijn hoofd echter helemaal open en ik heb al diverse vliegenkappen geprobeerd, maar állemaal krijgt hij ze af. Ik lees hier dat veel mensen goede ervaringen hebben met Culico Puur. Kan ik daar nu nog mee beginnen, of heeft het dan geen nut meer en moet ik volgend jaar aan het begin van het seizoen hiermee beginnen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:15

appie moet nu eigenlijk ook een vliegenkap op,maar hij schuurt ze er ook af.
dat komt omdat ze jeuk hebben aan het hoofd,zorg er dus voor dat je die jeuk bestrijd!

wat ik heel goed vind werken op het hoofd om de jeuk tegen te gaan en de vliegen weg te houden is de sweet itch.
wel elke dag goed aanbrengen,dan werkt het nog het beste :j
als ze jeuk eenmaal weg is dan gaat een vliegenkap ook vaak beter

culico puur is homeopatisch en valt te proberen,maar zorg er ook voor dat je die jeuk bestrijd

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:31

Hebben jullie paarden met dit regenachtige weer ook jeuk?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:32

nee,want appie heeft zijn deken gewoon op.
zonder deken wel,want tussen de buien door vliegen die vliegjes wel en prikken ze ook

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:02

Ik smeer op het hoofd altijd derfen gemengd met wat vaseline werkt erg goed. Mijn pony had een paar kale plekken onder zijn voorpluk en die zijn nu zo goed als verdwenen hij schuurt daar nu ook niet meer.

spike2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:54

Heb me al een tijd terug aangemeldt gehad en tot nu toe eigenlijk regelmatig meegelezen. Nu heb ik toch een vraag? Sinds een paar dagen heeft onze Eslie last van wonden op haar benen. ;( Wat moet ik hier nu opsmeren. :? Ze staat met exzeemdeken op en heeft ook geen last van manen en staart ,maar de vliegen eten gewoon wonden van een cent groot op haar benen en bij haar uier. Snachts staat ze op stal en overdag in de wei of padock. hier zie ik nooit dat ze zelf aan haar benen bijt. ook tussen de benen waar ze zelf echt niet bij kan komen. Tot nu toe heb ik er zalf voor babybillen opgesmeert en dat hielp goed maar aan haar benen weet ik niet of dat zo goed is. Heb nl het gevoel dat haar benen ligt gezwollen zijn.

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Voor de geen die een hele kleine De Rambo Sweet Itch Hoody nodig hebben. Hier zijn nog maat 85 en 110 te krijgen voor79.90€ :$ http://www.pferdedecken-shop.de

Ze versturen snel en kostenloos

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:06

Daar zou ik groene leem opsmeren, haalt de zwelling weg, werkt de viezigheid eruit en vliegen kunnen er niet in.
Daar rond misschien iets van vliegenspray spuiten als ze op de wei gaat?