Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:ik heb een hele goede tip om te kijken of je eczeemzalf/smeersel werkt!!!!!!!!
ik was vanmorgen bij appie om te kijken hoe het gaat, en we hebben nu veel van die blinde vliegen op de wei hangen.
ben dus zelf 2x geprikt door zo'n ellendeling![]()
dus ik sta te krabben en bedenk me van hey!!! wat zou er gebeuren als ik sweet Itch er op zou smeren??
dus er op gedaan, en ben nu thuis en jeuk is weg en bult ook.
hihi ,dat werkt dus.
![]()
Tempus schreef:wist niet dat gras en exceem een verband hebben
Verafjord schreef:Tempus schreef:wist niet dat gras en exceem een verband hebben
die bevestiging heb ik verleden jaar zelf gekregen van mijn fjord. Ze stond tegen bevangenheid aan (volgens de hoefsmid was het overbelasting, maar ok) en ik moest haar op een kaal stuk van de wei zetten en hooi geven. Nou had ik een stuk wat echt kaal was en daar heb ik haar gezet met hooi, het schuren werd ook ineens bijna nihil.
Citaat:Waar ik me wel zorgen over maak bij jouw voorbeeld; staat ie alleen???
Citaat:@ LesleyLady, hij krijgt dus wel gewoon appeltjes??
Da's dan weer tegenstrijdig met het niet op het gras mogen vanwege suiker
Citaat:maar dat lijkt me niet perse beter dan op grote paddock met onbeperkt ruwvoer en in kudde-verband?
Citaat:paarden moeten lekker de hele dag gewoon lekker grassprieten kunnen scharrelen.
Auky schreef:Daarbij vind ik het korte gras ook weer 'eng' vanwege het vermeende hoge fructaangehalte. Auke is naast eczemer ook insulineresistent, dus dat risico loop ik dan maar liever niet.
Ze vinden het overigens prachtig hoor, die twee uurtjes weide, maar komen net zo gemakkelijk weer terug op de paddock waar ze lekker kunnen schuilen en hooi knabbelen (véél hooi in fijnmazige hooinetten).
ellepel schreef:vertel me niet dat jullie echt airco op stal hebben?