Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lappie_Lap schreef:Peter blijft last houden van zweren ... ten minste ik denk dat het meer zweren dan bevangenheid is. Dat blijft gewoon constant doorzeuren, december is het dan even heel heel erg en daarna is die januari, februari en stukje maart zowat beter ... en dan begint het feest weer.
Momenteel is het dus zo dat de hoefsmid hem bijna niet kan doen en dat ie meer schuivelt dan stapt. Ontsnappen en lekker zoeken kan die overigens wel
Het blijft nu volgens mij warmer weer, dus hij moet binnenkort geschoren worden. We hebben lang gewacht, omdat ie juist steeds met deken op nog buiten stond .. omdat ie elke dag regelmatig een poos in de wei ligt.
geerke schreef:kun je het cortisol gehalte in de urine niet laten meten?
Volgens mij plassen ze dat ook uit,in grote hoeveelheden.
En de uiterlijke kenmerken?
Veel drinken en plassen,spierverlies....zijn toch wel de duidelijkste..ze hoeven niet allemaal een lange vacht te hebben,zeker in het beginstadium niet.
Lappie_Lap schreef:Kijk, ik weet niet meer welke het van jullie het was, eentje hier heeft veel last van ontstekingen in z'n holtes. Peter heeft (constant) last van ontstekingen in z'n hoeven, tis maar net waar de cushing zich het meest manifesteert denk ik.
fargo schreef:Embe: heeft hij kuilen of bulten (vochtophoping) boven zijn ogen? Heeft hij vaker last van irritaties (van zijn huid/mond/ogen/longen/hoeven)? Dat zijn ook dingen waar je naar kunt kijken.