Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cow_girl schreef:mirtje27 schreef:Hoi,
Vorig jaar heb ik die van mij ook 's avonds binnen gezet en 's ochtends weer naar buiten. Ik heb ook zo'n borstelframe in de stal hangen. Vorig jaar ging het erg goed. Ze schuurde wel maar dan aan die borstelframe en niet aan de wanden etc. Andere jaren kon ik haar echt niet binnen zetten, ze ging net zo lang door tot bloedens aan toe, Weet dus niet of het kwam omdat ik haar 's avonds binnen zette of dat ze een veilig middel had om te schuren. Want ik zette haar niet om 16.00 al binnen maar ongeveer om 19.30.
Ze gebruikt de borstelframe nu ook dan niet vanwege de jeuk van de muggen maar meer van het verharen. Ze heeft hem vorig jaar ook goed gebruikt want de borstels zijn behoorlijk plat nu, vooral aan de onderkant.
Mirjam
Nou, ik doe haar geen deken op en ik wil haar eigenlijk straks weer dag en nacht buiten doen. Ze is al 27 jaar en wordt wat stijfjes dus zou het voor haar erg goed zijn om gewoon dag en nacht de ruimte te hebben.
Maar ik twijfel ook nog want de andere jaren begon ze 's avonds wel erg heen en weer te lopen in het land en veel te rollen rond 20.00.
Maar ik denk dat ik het toch ga proberen en dan wil ik zo'n borstel frame ook in het land plaatsen. En dan spuit ik haar elke avond goed in met vliegenspray.
Als het niet gaat kan ik haar alsnog binnen zetten.
Groetjes Mirjam
En wat doe je nu dan? deken op? en standaard naar buiten?
Die van mij heeft gelukkig nog niet geschuurd dus ik hoop dat ik der zo der van de jeuk af kan houden.... het is het proberen waard niet waar.
Sokkebok schreef:Misschien kan je een bortelframe in de wei zetten en verder alleen schrikdraad.
ikenindi schreef:Sokkebok schreef:Misschien kan je een bortelframe in de wei zetten en verder alleen schrikdraad.
maar ze heeft een deken om. gaat die niet kapot als ze gaat schuren? of moet ik de deken af doen?
en hoe maak ik zo`n frame? waar van?
susi schreef:Pony (haflinger) van mijn juf die heeft op de wangen wondjes ..
Aan alle beide kanten.
Wat kan dit zijn ?