Hij heeft er niet 1x koliek van gehad!
Wij gaan in de vakantie altijd naar de Veluwe en dan nemen we de paarden altijd mee, en daar moest hij perse zo'n band om. Maar hij vind het helemaal niets en probeerd er alleen maar meer door te zuigen, dus deden we hem gewoon af. Hij moest ook perse helemaal in de hoek staan, naast ons andere paard, zodat hij anderen paarden die daar stonden niet aan zou steken. Wat een bul oliebol! Hij stond bij ons (en nu nog steeds) in een stal waarbij hij een ketting als deur heeft en in een hal van 80 paarden! En hij is daar de enige die zuigt! Dus maakt dat de kat wijs.
Wij weten eindelijk 5 jaar wat het is. Op zijn 15 hebben we alles laten onderzoeken (de vorige eigenaar had niks kunnen vinden en had het ook laten onderzoeken) maar wij zijn verder gegaan.
Nu blijkt dat bij hem de luchtwegen en slokdarm niet helemaal goed zitten. Als hij afbuigt dan knelt hij zijn luchtwegen af. Daarom wilde hij dus ook nooit aan de teugel lopen. Dat was ook de reden dat hij dus zoveel zoog; hij probeerde meer lucht binnen te krijgen omdat zijn eigen luchtwegen te smal zijn. Daarom zuigt hij ook ontzettend veel na het eten.
Ik was wel echt opgelucht toen ik het hoorde, want hij werd altijd een soort van gek als je bij hem aan zijn teugels zat, maar waarschijnlijk omdat hij al zijn hele leven aan de teugel moest lopen, of proberen dan. Want de vorige eigenaar zei dat ze er alles aan gedaan had om hem aan de teugel te laten lopen. Dus ja, denk ik ook wel de reden waarom hij extreem kopschuw was... Zelf ben ik blij dat we hem alleen hebben gehad voor de recreatie! Thank god for that!
Naja... Dat was mijn verhaal over me paardje