Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Danielledm schreef:Hoi!
Sorry maar heb geen zin om alle 118 pagina s af te gaan voor misschien het antwoord :p
Onlangs hebben we een paard gekocht met lichte staat eczeem...de oude eigenaar heeft spul meegegven en dat werkt prima. Nu is het bijna op en kon het niet zo snel op internet vinden (flesje staat op stal dus kan altijd googlen) maar wil dus weten of er ook andere goede middelen zijn? Heb geen zin om met dekens te hanesse want het is puur bij de staart.
Danielledm schreef:Ja ik ga ook goed zoeken, maar mocht ik het echt niet kunnen vinden.. Derfen heb ik zien staan ja...dan is dat altijd nog een optieBedankt
ellepel schreef:colorado,gezien de leeftijd zou dit best een hormonaal probleem kunnen zijn.
en dat is best moeilijk uit te zoeken,maar kan prima zijn dat met een goed uitgebalanceerde voeding en eventuele behandeling tegen mijt e.d. wel helpt
chipieke schreef:Hmm, ben erover aan het nadenken mijn merrie wat haver bij te voeren.
Ze is volledig nagekeken, lichamelijk is alles op orde gezet door de osteopaat,
bloedwaardes zijn nagekeken en die zijn in orde (buiten de cortisone, die was wat hoog).
Ze krijgt 2x daags een dikke plak hooi en 100gr pavo vital complete.
Ze heeft ook een zout-mineralenliksteen in de stal en gaat dagelijks zo'n 2u op de wei.
Ze staat de hele dag buiten, wordt om de dag 45min gereden en op dagen dat ze niet gereden wordt
doe ik grondwerk met haar (circle game duurt gemakkelijk 20min) en horse agility.
1 à 2x per week krijgt ze een dag rust.
Ze is enthousiast tijdens alles, maar het is net of ze heeft geen zin/fut om te lopen.
Ze is wakker en oplettend, maar ze mist 'power'