NienSCHaap schreef:Niet de neuro variant, die de bedrijven hebben die op de voorpagina staan maar een abortus variant is vandaag bij mij te weten gekomen.
Ja dat las ik inderdaad al

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Cher schreef:Ik vroeg me af wat als ik nu een dekje oid zou kopen via bokt/marktplaats? Kan mijn paard het dan via dat dekje krijgen? of is dat een rare vraag?
nicky_rilana schreef:Joanne1987 schreef:oost brabant ook al? hoop niet dat het daar ook verder gaat...
waar in brabant denk je dan?
Birgit__ schreef:Heb een mailtje binnen gekregen van het bestuur van onze rijvereniging. Mogelijke uitbraak in oost Brabant. Komende 2 weken zijn op onze vereniging/rijterrein alle activiteiten afgelast en er wordt afgeraden om gebruik te maken van het terrein (binnen/buitenbak). Het mag wel, maar wordt niet aangeraden...
Ik ben benieuwd de komende dagen..
Marjoow schreef:stef schreef:Dat maakt toch niet uit? Welke variant het is?
Denk het wel toch? Als het om de abortusvariant gaat, kunnen ruinen/hengsten dit toch niet krijgen? Of zeg ik nu iets doms
rowo schreef:@ Nienschaap; ik heb het iig al doorgegeven aan de nieuwsredactie. Dus wellicht dat zij er nog achteraan gegaan zijn?
@ Veulen84: stal heeft het blijkbaar wel toegegeven (kon ook niet anders), maar is volgens mij niet openlijk gemaakt via internet ofzo.
edit: overigens kregen wij vanmiddag mail van de vereniging dat de lessen voor volgende week iig niet door gaan. In plaats daarvan hebben we ipv les een voorlichting over Rhino door een DA.
Denk het wel toch? Als het om de abortusvariant gaat, kunnen ruinen/hengsten dit toch niet krijgen? Of zeg ik nu iets doms
stef schreef:Marjoow schreef:Denk het wel toch? Als het om de abortusvariant gaat, kunnen ruinen/hengsten dit toch niet krijgen? Of zeg ik nu iets doms
Denk je dat mensen met drachtige merries daar wat om geven? "ach, ik ben mijn veulen kwijt, maar het is niet de neurologische "
ietjelover schreef:Wij zouden morgen een muildiertje op gaan halen,
helemaal op verheugd, zijn stalletje is al vanaf donderdag klaar,
zijn brokjes en hooi staat al klaar.
helaas durven we niet te gaan, en het dier naar ons toe te halen.
bang dat het toch besmet is, en dat onze paarden het krijgen.
Wij hebben gelukkig prive stal, en we moeten eigenlijk een stukje met de trailer rijden,
maar wij gaan niet meer weg met de paarden, en we rijden dus ook niet meer.
ook de rijvereniging lessen en ponyclub lessen zijn afgelast.
Alleen een heel groot probleem, tenminste.
Mijn vriend, ook eigenaar van een aantal paarden bij ons op stal, is hoefsmid.
hij blijft dus ook werken,
is het verstandig dat hij met die kleren en zo op stal komt bij ons?
demo_love schreef:rowo schreef:@ Nienschaap; ik heb het iig al doorgegeven aan de nieuwsredactie. Dus wellicht dat zij er nog achteraan gegaan zijn?
@ Veulen84: stal heeft het blijkbaar wel toegegeven (kon ook niet anders), maar is volgens mij niet openlijk gemaakt via internet ofzo.
edit: overigens kregen wij vanmiddag mail van de vereniging dat de lessen voor volgende week iig niet door gaan. In plaats daarvan hebben we ipv les een voorlichting over Rhino door een DA.
Het klopt van die stal in Twente, tussen *** en *** zo ongeveer... De staleigenaar heeft gisteravond wel de eigenaar van mijn pensionstal gebeld en gewaarschuwd, maar hij heeft het niet bekend gemaakt bij de knhs ofzo. (lekker egoïstisch...) De da heeft het bevestigd. Tot voor kort waren ze ook nog gewoon op wedstrijden, dus de kans is aanwezig dat het hier nog verder uitspreid.
Joanne1987 schreef:ietjelover schreef:Wij zouden morgen een muildiertje op gaan halen,
helemaal op verheugd, zijn stalletje is al vanaf donderdag klaar,
zijn brokjes en hooi staat al klaar.
helaas durven we niet te gaan, en het dier naar ons toe te halen.
bang dat het toch besmet is, en dat onze paarden het krijgen.
Wij hebben gelukkig prive stal, en we moeten eigenlijk een stukje met de trailer rijden,
maar wij gaan niet meer weg met de paarden, en we rijden dus ook niet meer.
ook de rijvereniging lessen en ponyclub lessen zijn afgelast.
Alleen een heel groot probleem, tenminste.
Mijn vriend, ook eigenaar van een aantal paarden bij ons op stal, is hoefsmid.
hij blijft dus ook werken,
is het verstandig dat hij met die kleren en zo op stal komt bij ons?
nee, wassen voor de zekerheid voordat hij jullie stal betreed. eigenlijk moet hij dit tussen elke verplaatsing tussen verschillende stallen doen...
Marjoow schreef:stef schreef:
Denk je dat mensen met drachtige merries daar wat om geven? "ach, ik ben mijn veulen kwijt, maar het is niet de neurologische "
Nee maar mensen met ruinen denken dan: Pfoe, hoef ik me iets minder druk te maken.
Sjolvir schreef:Rhino variant heb ik vorig jaar gevolgd, omdat ik toen een drachtige merrie had.
Er is altijd wel ergens rhino, de griep variant is niet zo'n drama.
De abortes variant dus drama voor drachtige merrie's, maar voor andere paarden niet.
En de neurlogische vorm voor alle paarden, vandaar nu alle ellende.
Weet trouwens niet of dit verzekerings technisch nou een grote uitbraak is, want het is niet zo dat heel NL ziek is.
Overigens duikt de neurologische variant wel vaker op, maar denk dat de KNHS met de verdenking
van paar bedrijven dan elders in het al bekende gebied hem best kneep en om die reden advies
gaf tot afzeggen.
Want denk dat heel veel paarden vervoer puur is voor wedstrijden met alle contacten van dien.
Ben overigens benieuwd wat de KNHS gaat doen met de startgelden van wedstrijden die wel doorgingen
ondanks het advies van afzeggen, las hier al ergens dat er toch betaald moest worden bij sommige concoursen.