[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:12

ik heb de vliegenkap alleen om de hals van de deken aan ''op'' te houden :) ik wil hem niet met een halster om in de wei hebben :)

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 08:45

Naaltje schreef:
ik heb de vliegenkap alleen om de hals van de deken aan ''op'' te houden :) ik wil hem niet met een halster om in de wei hebben :)

blijft bij jou de hals niet zitten dan ? ik trek mijn boett altijd redelijk strak en dan blijft de hals prima zitten en pony heeft er geen last van..
hier nog dekenvrij maar toch begin ik te twijfelen maar wil hem niet opdoen eerst moet deze nare week voorbij met al die regen, zit niet te wachten op net als vorig jaar een onderkoelde pony..

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:34

Hier de deken een dagje (of misschien meer) af :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:45

@misophie; ik had een equitheme, en die kon niet strak genoeg om hoog te blijven zitten.. of hij zakte net 3 vlechtjes af.. ook zonde..
nou heeft pony ook wel gauw van die traanogen hoor, dus een vliegenmasker kan geen kwaad :)
ik ga ze vanmiddag allebei ff afstellen, als het dan nodig wordt is het alleen nog gauw opgooien :)

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:41

deedee19 schreef:
Cuubje schreef:
Ik ga in Engeland nog een rambo sweet itch hoody exceemdeken voor mijn shetlander bestellen 4'3 (130cm) of 4'6 (137cm), omdat het zo'n geweldige deken is...hebben er toevallig nog meer mensen interesse? Komen op € 100 *D

Hier op dit moment gelukkig nog geen last, ze staan lekker met hun weatherbeeta's met hele hals, 0 grams...en dan straks hup over naar de Rambo's...werk perfect ;)

nou wat een toeval. Wilde net vragen waar in Engeland die dingen te koop zijn (die kleine maatjes zijn hier niet te vinden namelijk) Hoe vallen die dekens groot of klein? Heb nu een net nieuwe everline liggen, maar voor de toekomst vind ik die sweet itch hoody ook wel wat, maar zoek dus een webshop waar ik die kan bestellen.

Ik vindt ze qua maat normaal vallen, precies zo als mijn andere dekens ;) Mijn ene shet van 1 meters is lang in de rug en die heeft een 4,6 nodig en de ander heeft een 4,3 nodig die is kort.

Als ik er eentje voor je moet bestellen stuur me dan even een PB....voor shetjes vindt ik die goedkope pagony enzo echt niet werken....en dit is gewoon ideaal...en 100 euro valt gewoon reuze mee *D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:16

Wat een heerlijk anti-eczeem weer :D
Al die wind joh, die blaast zelfs de schilfers uit manen en staart weg ghihi.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:03

nou ik vind het maar koud |(

ben wel toe aan lekker warm weer :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:04

ik heb geen vliegje gezien op stal vandaag :')
heb burkas allebei ff om gehad, moest moeite doen om niet weg te vliegen als ik ze vast had.. net windschermen _O- :+

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:15

nou ik heb de deken even van Cobala af gehaalt want de mug die dit weer kan steken moet volgens mji nog geboren worden hihih

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:19

een mug die zich verankert in de wei ;) :))
ik heb ze allebei ff goed gesteld vandaag :) en fotos gemaakt uiteraard ;) :))

Leen24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:16

Hebben jullie de exceemdeken al opliggen? Twijfel of het nog net te vroeg is (zeker omdat het weer zo super wisselvallig is)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:19

bij mij nog niet :)
en nu met die wind zitten er toch geen steek-krengen.. die waaien weg ;) :P

Afbeelding
met de half weggerotte Equitheme :+
(en de nieuwe vliegenkap :D kaartje nog eraan :+ )

Afbeelding
met de nieuwe Ivanhoe :9

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:45

Is die ivanhoe niet een maatje te klein? Of zie ik dat verkeerd?

Dat masker bedekt te weinig het deel wat ik zou willen beschermen. Morgen het Rambo masler even proberen. Misschien past het of kan ik het gemakkelijk passend maken...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:49

die ivanhoe zit niet echt los.. maar dat losse is waar ik van baal aan die andere.. daarom is hij zo gruwelijk kapot gegaan..
het beschermen? voorpluk? :)

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:54

Ik heb nog niks weer opgedaan ook niet om te kijken of er misschien nog gaten inzitten..
wel moet ik rap even nieuwe bestellen, zo lang mogelijk geld op zak houden hihi..

ik vind de ivanhoe idd wel beetje strak hij rekt nog wel een beetje denk of niet ? maar denk een maatje groter had hij beter geweest.. wat heb je voor de ivanhoe betaald ?

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:54

Hallo allemaal,

ik had een vraag en hoopte dat hier iemand zou zijn die hem zou kunnen beantwoorden. Mijn oog was gevallen op de Rambo eczeemdeken, maar nou vond ik er 2 die naar mijn idee erg op elkaar lijken. De rambo Sweet Itch Hoody (waarover erg veel informatie te vinden valt) en de Rambo Protector (waar ik nog niemand over gehoord had). Weet iemand of er behalve wel of geen oorgaten verschillen zijn tussen deze dekens?

Persoonlijk leek mij de afhaalbare hals van de Protector erg prettig, maar ik kan dus nergens ervaringen vinden..

Kan iemand mij helpen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:55

prijs van de ivanhoe weet ik niet meer precies
zat wel al te denken om in het midden op de borst evt een stukje tussen te laten zetten, dat is het stuk wat ik het ''ergst'' vind dat hij strakker zit, de rest is precies netjes :)
hij is wel elastisch ja :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:59

De mijne heeft de eczeemdeken nu al een tweetal weken op geloof ik. 's nachts gaat ie al eens af als ze op stal gaan. Maar aangezien het hier in België dan knalhard regent en de andere moment lekker warm zonder wint is riskeer ik het niet haar zonder te zetten.

Wanneer kan een paard écht wel buiten zonder deken? Dan heb ik het over bevoorbeeld een dagje. Het is nu eind maart, veel langer zal het niet meer duren voor ze er echt zijn zeker?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:12

Naaltje schreef:
prijs van de ivanhoe weet ik niet meer precies
zat wel al te denken om in het midden op de borst evt een stukje tussen te laten zetten, dat is het stuk wat ik het ''ergst'' vind dat hij strakker zit, de rest is precies netjes :)
hij is wel elastisch ja :)

ja je zou daar stuk rekbaar iets tussen kunnen zetten:) dat zal een hoop schelen ja verder sluit hij mooi aan zo hoort dat ook vind ik..
mijn boett is ook beetje uitgelubbert maar goed niets aan te doen.. binnenkort krijgt ze een nieuwe

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:57

Ik heb een everline deken, vond alleen die hoofdmaskers waardeloos er uit zien.
Nu was ik vorige week op equitana, ik het het perfecte masker gevonden, hij beschermt precies wat hij moet beschermen.
Ook zeter er tussen de oren een lus waar weer de everline aan vast kan worden gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Je kunt het ook zien boven op haar hoofd zitten deken en masker aan elkaar, dus dan blijft dat mooi zitten, en is haar voor pluk en oren en rond de ogen ook beschermd.

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 00:18

Zo, je bent een paar dagen weg en er zijn hier weer aardig wat pagina's bij, haha!
Hier ook nog niks op, vandaag zijn we bijna de weg afgeblazen, dus dat zit nog wel goed, al neemt de spanning hier wel toe..
Zaterdag met het mooie weer wel druk in de weer geweest met klitwortel en notencreme, dus ze is vrijwel schilfervrij en ruikt heerlijk!
Nu lees ik af en toe in dit topic ook over de manen vlechten en nu las ik het een paar pagina's terug weer..
Hoe, wat, waarom is dat?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 00:48

Hallo iedereen,

Ik ben echt een leek wat betreft eczemers dus hier een paar vraagjes:
- Wat vinden jullie van Subli zonder, werkt dat goed? Ik had ook wat gevonden over Hugho kruidenmix maar daar kan ik niet zoveel ervaringen over vinden.
- Drainage compostium? Werkt dat goed?

Verder vind ik nog wat over puur culico en nog wat andere dingetjes maar zou dat allemaal echt werken?

Zelf zat ik te denken om Subli Zonder te geven met evt knoflook?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 07:21

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 08:58

Ellepel waar heb jij die vliegenkap gekocht ?

Maris knoflook is niet goed voor paard kan hij bloedarmoede van krijgen,
de rest kan ik je geen antwoord op geven en het is ook bij ene paard werkt het wel en bij het andere niet.. ieder eczeem paard is verschillend.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:15

die zat dus bij de vliegendeken die ik gekocht heb en die kwam hier van bokt af.

wil hem eventueel wel verkopen hoor, bij ap zou zo'n kap toch niet langer dan 5 minuten heel blijven :P