Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
p_ponypaard schreef:Jens blijft trouwens hele vieze en snotterige ogen houden.... hebben jullie nog tips wat ik hier aan kan doen? (supplementje?)
cynthiar schreef:Met zijn hoeven en huid gaat het goed. Hij plast en drinkt normaal. Heeft nog kuiltjes boven zijn ogen. Heeft al meer dan 1,5 jaar geen last meer van vieze ogen, heeft ie dus wel gehad. Zweten doet hij sinds ik de Provarium breeding ook niet meer abnormaal. Had vandaag in een warme binnen bak gereden en was nieteens heel erg bezweet, een ander paard wat er bij reed was helemaal nat terwijl die alleen gestapt had en ik veel had gedraaft en een paar rondjes galop.
Hij heeft een paar maanden terug wel een lymfeklier ontsteking gehad, maar binnen 2 dagen was het al weer genezen, terwijl de DA had gezegd dat hij nog wel flink ziek zou kunnen worden.
Dus ja dan denk ik dat zijn weerstand nog wel redelijk is. Vind het wel moeilijk om te bepalen wanneer te beginnen met pergolide.
Als je met Pergolide gaat beginnen, moet je dat dan elke dag op het zelfde tijdstip geven? En hoevaak per dag. Ik moet het ook zelf gaan geven dan en dat kan lastig worden als het elke dag op hetzelfde tijdtip moet ivm werk. En personeel laten doen waar ik sta, is niet zo goed idee want die vergeten nogal weleens wat.
Geeft hier nu eigenlijk iedereen Pergolide?
onne schreef:Hoi,
Ik heb iets meer info van de bloeduitslagen van Meine,
Acth , cortisol en zijn insuline zaten allemaal op het randje, dus wel / niet.
Hij hoefde niet behandeld te worden hiervoor, ik kreeg als advies om hem alleen ruw voer te geven en hem in het najaar/winter nog eens te testen.
Ik vertelde dat hij maar heel weinig kreeg van save & sound en dat dit speciaal voor dit soort paarden was.
Uit de reactie te horen kreeg ik de indruk dat ze niet veel af wist van dit voer.
En nu ? nu weet ik het even niet meer.
Hoop van de week de uitslagen thuis te krijgen.
Melody21 schreef:Pfff.... nu gaat mijn paard ook kloten met de medicijnen naar binnen krijgen.
Ze word erg achterdochtig
Zou het kwaad kunnen om de tablet tot poeder te stampen, nat te maken en dan in het voer?
Is luzerne trouwens iets dan paarden vaak erg lekker vinden? Zit hier niet veel melasse in?