Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cow_girl schreef:Ok, dus eigenlijk moet ik haar voor 20.00 uur binnen hebben staan en na 07.30 uur kan ze weer naar buiten???
Volgens deze link: http://home.hccnet.nl/v.d.horn/weersver ... ergang.htm
Anke schreef:hoezo te laat? Onze pony schuurt nog niet...., maar denk dat als er zo'n warme periode eraan komt, dat de kans wel groter is dat ze er mee gaat beginnen.
Zou deze maat wel passen op een appaloosa van 94 cm met een ruglengte tussen de 80 en 85 cm.
Eczeemdeken 1 XXXS 75 - 95 cm Kleur navy
Kinke schreef:cow_girl schreef:Ok, dus eigenlijk moet ik haar voor 20.00 uur binnen hebben staan en na 07.30 uur kan ze weer naar buiten???
Volgens deze link: http://home.hccnet.nl/v.d.horn/weersver ... ergang.htm
helaas, het is geen exacte wetenschap. Naar mate het seizoen vordert lijkt het wel alsof die mugjes er steeds vroeger zijn. Mijn paard heb ik wel eens ondanks de deken al aan het eind van de middag binnen moeten zetten met de deur dicht
Marjolein_18 schreef:Mijn paard had er gister alweer last van! De manen zaten alweer aan de bakrand zag ik. Ik heb Layla gewoon een deken opgedaan gister. Vind het flauwekul om haar binne en buiten te zetten, wat een gedonder! Ik laat haar mooi buiten staan met een deken op.
Dendie schreef:Breken jullie paarden als ze binnen staan de tent niet af? Die van mij pikt t echt niet als ik hem als enige binnen zet... En hij schuurt zich bovendien helemaal kapot op stal.
Daarom krijgt hij gewoon een dekentje op.
mirtje27 schreef:Hoi,
Vorig jaar heb ik die van mij ook 's avonds binnen gezet en 's ochtends weer naar buiten. Ik heb ook zo'n borstelframe in de stal hangen. Vorig jaar ging het erg goed. Ze schuurde wel maar dan aan die borstelframe en niet aan de wanden etc. Andere jaren kon ik haar echt niet binnen zetten, ze ging net zo lang door tot bloedens aan toe, Weet dus niet of het kwam omdat ik haar 's avonds binnen zette of dat ze een veilig middel had om te schuren. Want ik zette haar niet om 16.00 al binnen maar ongeveer om 19.30.
Ze gebruikt de borstelframe nu ook dan niet vanwege de jeuk van de muggen maar meer van het verharen. Ze heeft hem vorig jaar ook goed gebruikt want de borstels zijn behoorlijk plat nu, vooral aan de onderkant.
Mirjam