[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:18

Geprobeerd, hielp hier helemaal niet.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:27

Wat voor droogzetters kan ik hiervoor het best pakken?
(heb al tig zalfjes geprobeerd namelijk).

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:16

ik ga donderdag een zelfgemaakte zalf van mijn dierenarts halen... hopen dat dat gaat helpen!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 08:24

@Paintlinger,ik weet alleen niet of je die droogzetters zomaar krijgt?
Normaal is dat alleen voor veehouders en ik meen ook alleen op recept?
Of is dat veranderd?
Bij mijn vriendin gebruiken ze de droogzetters die ik meen ook bij varkens worden gebruikt ;) ik zou anders eens met je DA bellen.

Met Wodan gaat het redelijk.
Geen hele dikke benen, smeer er 2x per dag zinkzalf op en ben begonnen met de Drainage Compositum.

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 08:42

na veel smeren en doen ben ik nu begonnen met mok thee.
heb er veel goede verhalen overgehoord.
ik houd de huid wel soepel met mok creme want anders scheurt het gewoon.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:13

Ik wacht nog steeds op uitslag van het schraapseltje, ben benieuwd... ze staat nu 3 dagen op stal, en het staat wat rustiger, voos weer ook deze winter...

lorieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:01

Ik ga vanavond Mok weg van Pardoes Aurora proberen.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:07

Ik meld me hier ook!

Mijn tinkertje heeft er ook erg last van, sokken heeft ze al een paar jaar niet meer,
die scheren we er elke keer af, maar helaas was het een paar weken terug het geval
dat ze toch niet lekker liep.. Het is een drama, echt al vanalles geprobeerd, creme's
maar heb meer het idee dat ik het daarmee dicht smeer en nu zijn we bezig met teetree
olie, gaat nu al wel wat beter, ze loopt gelukkig ookal weer een heel stuk beter (bijna niets
meer te zien).. Ze mag ook niet meer los in de bak en stap alleen maar buiten en stal zo
droog mogelijk houden, maar het is echt een ramp :(

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:33

Loes'sCorner schreef:
@Paintlinger,ik weet alleen niet of je die droogzetters zomaar krijgt?
Normaal is dat alleen voor veehouders en ik meen ook alleen op recept?
Of is dat veranderd?
Bij mijn vriendin gebruiken ze de droogzetters die ik meen ook bij varkens worden gebruikt ;) ik zou anders eens met je DA bellen.

Met Wodan gaat het redelijk.
Geen hele dikke benen, smeer er 2x per dag zinkzalf op en ben begonnen met de Drainage Compositum.

Een vriend van me is boer ;)
Ik ben zelf paravet dus kan er anders ook wel aankomen.

Maar heb eerst zinkzalf gehaald.....dat eerst maar eens proberen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:52

Jeeeuj na maanden heb ik haar mok onder de controle,
en nog beter het is bijna weg :D
Ik ben zo blij, heb een hoop geprobeerd.
maar wat ik nu doe is elke dag op de was plaats, water tea three shampoo wassen,
goed uitspoelen en goed droogmaken,
met een zachte handoek gewoon wrijven, zo gingen veel korstjes los.
en 1keer in de week ongeveer met hidrocortiderm :+ hoe je het ook schrijven mag..
in smeren, weken en zorgen dat de korstjes er af gaan :o

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:35

Zinkzalf helpt *\o/*

Ik smeer nu 2 dagen, maar bij beide paarden is het al zienderogen verbeterd, jeuj :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:49

Ik heb het nu twee maal gewassen met isobetadine, gisteren isobetanindegel erop en vandaag ABzalf, ziet er weer beter uit dan tijdje terug, hopelijk gaat het snel over nu... ik ga ze nog 2 weken binnenhouden, dan zitten we aan 3 weken, is zat lang denk ik...

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 08:46

ik geef nu al iets langer als een week mok thee, en de mok verdwijnt als sneeuw voor de zon! echt heerlijk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 08:49

mindfields schreef ergens dat vooral mokgebruikers flink smeren maar dat dat niet zo goed was, want mok zit van binnenuit....

Wat moet je je paard in godsnaam geven om het binnenuit de bestrijden

Hier wordt het allemaal weer erger hele benen vol met witten korsten..het is geen mijt, geen schimmel en dure zalf gekregen van de arts niets help..smeer ik een dagje prutspul van Leovet...dan lijkt het iets op te knappen

We moeten er maar mee leren leven denk ik zo

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:24

jaaaaah mijn paard zijn mok is weg door zelfgemaakte zalf van de da :D :D

lorieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:58

Mijn DA had het over mokpillen wanneer de behandeling niet aansloeg

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:34

Paintlinger schreef:
Zinkzalf helpt *\o/*

Ik smeer nu 2 dagen, maar bij beide paarden is het al zienderogen verbeterd, jeuj :)

Ik hoop voor je dat het blijft werken! ( ;) bij mij werkte het na 1 maand niet meer en kwam het weer terug en als ik het er dan weer ging gebruiken hielp het niet meer ;( )

Ik ben zooooooo blij! mijn paard is eindelijk sinds ik d'r heb helemaal mokvrij!!
Heb alleen dr benen geschoren en toen lieten bijna alle korstjes direct los :P, verder heb ik er niks aan gedaan, snap er niks van :o ....
Enig idee hoe dat zou kunnen ?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:01

tita schreef:
mindfields schreef ergens dat vooral mokgebruikers flink smeren maar dat dat niet zo goed was, want mok zit van binnenuit....

Wat moet je je paard in godsnaam geven om het binnenuit de bestrijden

Een middel dat de cellen in het lichaam reinigt waardoor die weer optimaal gaan werken, en waar tevens een NATUURLIJK antibioticum in zit wat goed door het lichaam wordt opgenomen omdat de werkzame bestanddelen wateroplosbaar gemaakt zijn zodat het lichaam er daadwerkelijk iets mee KAN ipv de chemische rommel in andere antibiotica.

Ik zweer bij Gladiatorplus heb er al heel veel paarden van op zien knappen(Mok, chronische ontstekingen, zomerexzeem, allerlei weerstandsproblemen dus) omdat het de weerstand op natuurlijke wijze verhoogt. En dit is nou eens niet een middel wat veel beweert en niks doet, maar echt helpt! Ik heb er ook een kat met zware niesziekte er vanaf gekregen met dit middel, en die werd al een jaar lang behandeld met chemische AB wat niks hielp hij werd alleen maar zieker.

NHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:31

Mok komt van binnenuit!!!!

Mail mij voor een natuurlijke oplossing mag hier geen reclame maken :P

Caressaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:40

Ik weet niet of dit iemand van pas komt maar ik zla jullie mijn verhalen delen wat betreft ZOMERMOK.
Dat zal over een poosje wel meer voorkomen.
Het is mok wat zich vormt doordat je bijvoorbeeld een pony of paard hebt met witte sokken, want die zijn gevoeliger.
Het komt doordat je zomers 's ochtends vroeg je pony/paard in de wei zet en dan komt er dauw (kleine waterdruppeltjes) op zn benen/sokken als daar 's ochtends en 's middags dan heel veel zon op komt gaat het infecteren en verbranden.
Daardoor vormt zich mok.
Mij werd verteld door de dierenarts haar 's ochtends binnen te houden en er factor 50 zonnebrand en een mokzalfje van hun praktijk er 1x per dag op te smeren.

NHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:14

Die zomermok komt dus ook van binnenuit...

Witte benen en nat wil niet altijd zeggen dat je mok krijgt, mijn paarden staan zomer en winter in het 'water', wel zijn witte voeten inderdaad gevoeliger maar dit is puur omdat pigment de huid dikker maakt en dus bij witte voeten de mok eerder uitkomt dan bij andere kleuren, als je lang genoeg wacht komt het bij die andere net zo goed...

Als bij jou paardje de benen verbranden is het geen mok meer maar een zonne- of licht allergie, wat gewoon betekent dat de afvalstoffen in het lichaam reageren op licht+warmte en naar buiten komen en infecteren, zo snel mogelijk ontgiften en insmeren tegen scheuren dan :)

roestig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:45

Kan iemand me tips en ervaringen met producten tegen ERNSTIGE NATTE MOK geven? ;(

Ik kwam er woensdag achter(Rusty staat momenteel op een zorgboerderij waar ik amper kan komen, dus te laat achter gekomen, ze gaat 1 apil naar een stalling in de buurt) dat Rusty ongelofelijke last van mok heeft, ze heeft dit altijd wel en mokzalf werkt tot nu toe niet. Maar nu schrok ik toch echt! Het is erge, natte mok met dikke korsten op de achterbenen(alleen rondom de kootholtes en de sokken). Zulke dikke korsten heb ik nooit eerder gezien. Het been is niet dik, ze stampt of schuurt niet.

Ik heb zooo veel middelen gezien.. En zooo veel zalfjes en betadinespoeling etc gebruikt.. Niets wat helpt. |(

Waar hebben jullie écht wat aan gehad, bij ernstige/natte mok? Zo ja, je kan me ook PBen!

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:49

Weet iemand of er ongeveer een leeftijd is waar mok meestal begint?

Bij mijn jonge fries (bijna 4 jaar oud) is nog geen spoortje mok te vinden, is er een grote kans dat dat dan nog komt?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:46

ILoveMyHorse schreef:
Weet iemand of er ongeveer een leeftijd is waar mok meestal begint?

Bij mijn jonge fries (bijna 4 jaar oud) is nog geen spoortje mok te vinden, is er een grote kans dat dat dan nog komt?

De is volgens mij geen leeftijd, je paard is er gevoelig voor of juist niet.
ik heb een 4jarige die het heel erg heeft, maar ken ook een 2jarige die het heeft.
die heeft ook wel enorm veel wit, haha zijn benen zijn helemaal wit :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:40

Mijn 19-jarige kreeg het voor het eerst toen hij 16 was. En nu komt het héél af en toe terug, maar ik smeer razendsnel met speciaal spul (DAP Bodegraven) en ben het nog steeds voor. Zijn jongere broer was net 5 toen het begon.