Sappos schreef:Hier helaas ook een eczemer, lees met jullie mee om een oplossing te vinden of iig iets om het mee te verlichten. Vorig jaar heb ik mijn pony een tijd op Prednison gehad maar ik vind dat ook maar rotspul. Wil hem niet zijn hele leven op die troep zetten. Hij is pas 8 jaar en heeft nu voor het 3e jaar last. Daarvoor echt niets. Hij loopt 24/7 met zijn RSIH en vliegenmasker op. Alleen met regen doe ik alles af. Ik heb een tijdje sweet itch gebruikt, werkte niet afdoende, ook die Sectolin poeder niet.
Nu ben ik heel benieuwd naar de ervaringen met die Hippo-ex-cema maar ik kan er maar erg weinig over vinden. Ik vind het geen probleem om veel geld uit te geven als het maar werkt. En dat is juist het lastige, er is niet 1 ding wat bij alle dieren helpt. Hij is echt niet de allerergste eczemer die er is. Schuurt zn huid niet tot bloedens toe kapot maar wel kaal. Hij heeft gewoon veel jeuk en ik vind het zo verschrikkelijk om aan te zien.
Hier een ervaring met Hippo ex-cema. We waren echt radeloos, alles geprobeerd, maar het schuren bleef tot bloedena toe doorgaan. Besloten het, inderdaad hele dure, Hippo ex-cema aan te schaffen en de paarden zijn nu al 4 dagen jeukvrij, schuurvrij en de wonden Zijn aan het geneZen. We hebben werkelijk alles al geprobeerd, dit was echt een laatste middel om te proberen. Het werkt bij alledrie de paarden die we het nu geven.
Klein bijkomend nadeel: ze stinken enorm nu