Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buffelmans schreef:Dank je wel voor je reactie OleJon. Bij de jouwe is het dus ook al een tijd. Ja had ik maar eerder naar een kliniek gegaan dan had ik de schade misschien wat in kunnen perken. Kan mezelf ook wel elke dag![]()
. Mijn veearts weet dat ik door de tegenslagen en werk verlies geen geld heb voor de kliniek en ik denk dat hij daardoor heeft gezegd dat er verder dan de injecties niks aan te doen is. Maar ik had woensdag een andere en die bleef een beetje vaag op mijn vraag, dat was van ja als je geen middelen hebt moet je euthanasie doen....... veel paarden reageren goed op de medicatie..... Ik heb een beetje uit haar antwoord de conclusie getrokken dat: Omdat ik geen geld heb mijn paard moet laten gaan, maar als je naar een kliniek gaat dat ze dan wel verdere kunnen kijken en misschien nog wat kunnen doen. Hele nacht wakker gelegen en boos en verdrietig dat ik hem toch niet kan laten inslapen alleen omdat ik geen geld heb nu? We moesten woensdag nog eten na het bezoek van de veearts, ik was echt kotsmisselijk ervan. Heb uiteindelijk wel een beetje gegeten, maar de rest van de avond het gevoel gehad dat het er weer uit zou komen. Ik ben er echt naar van. Ik heb nu iemand die ervoor heeft gezorgd dat ik in ieder een Bronchoscopie en als het nog zin heeft een longspoeling kan doen. Wat ik wel veel lees bij andere is dat zij nog kunnen rijden. De mijne had hiervoor al geen topconditie maar kon prima buitenritjes doen, stukkie crossen, in de bak met zijn vriend racen.... Vanaf de longonsteking bijna niks meer. Vanaf april staat hij stil, als hij met zijn vriend los in de bak was geweest was hij compleet buiten adem, heeft hij even gerold of gelegen staat hij flink te pompen maar dat zakt later weer weg naar licht blijven pompen. Ik heb vorige maand toch weer geprobeerd te wandelen met hem, maar 10 minuten was eigenlijk al te veel. Dan gaat hij zelf stilstaan en wil niet verder lopen en staat weer erger te pompen. Hij is ook te zwaar, altijd al geweest, maar krijg het er gewoon niet af. Maakt ook niet uit hoe weinig hij eet, krijg het er niet af. En nu ik hem niet goed kan laten bewegen lukt het helemaal niet.
Wat mij nog een beetje hoop geeft is dat er regelmatig paarden dampig waren verklaard maar dat het alleen slijm was wat in de longen vast zat en niet de longblaasjes die stuk zijn. Heb al wel begrepen dat je eigenlijk als ze gaan hoesten met rijden moet doorrijden omdat ze dan het slijm er uit werken? Alleen op de momenten dat hem met rijden hoorden hoesten klonk het meer als droge hoest en wam er niks uit. Je hoort hem wel altijd reutelen... Als ik eerder naar de kliniek had kunnen gaan was ik waarschijnlijk een stuk minder geld kwijt geweest dan nu. Of hetzelfde maar dan een beter resultaat. Die puffer.... heb jij die van de kliniek gehad? En ik vraag me af, hoe zorg je dat een paard het goed inhaleert? Wat ik begrepen is dat je een babymasker over een neusgat zet en dan de puf geeft. Maar wij mensen moeten dan diep inhaleren, hoe krijg je dat bij een paard voor elkaar? En hoe heb je het aangeleerd? Die van mij is echt enorm koppig en wat hij niet wilt gaat ook niet gebeuren (maar dat herken je vast wel).