[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:52

Vandaag weer een heerlijke knutloze dag met al die regen en windstoten :D Alhoewel het mooie weer van laatst me ook wel beviel, overdag en heerlijk zonnetje en 's nachts toch een paar graden vriezen (er stond zelfs een laagje ijs op de emmers toen ik 's morgens bij de wei kwam) wat de knutten volgens mij ook behoorlijk goed weghoud. Ik heb wel een paar kleine vliegbeestjes kunnen ontdekken maar het was echt minimaal.

mirror666

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:57

inderdaad, ik kwam daarnet buiten en de knut die dat overleefde had zich verankerd in de poepkuil denk _O- nu ook regen hier.. :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:35

Naaltje schreef:
lowara :oo jouw tinker ook eczeem? :oo (Lowara zelf met d'r manen tot op de grond? :oo )
regendekentje ga ik vanmiddag eens voor kijken bij de ruiterzaak.. al weet ik niet in hoeverre ik kans heb dat ding op te doen voor t regent zegmaar..
hoe doen jullie dat? je naar stal haasten om dat ding op te gooien? (stalbaas laten doen wil ik niet) of ?

:= godzijdank Lowara niet. 3.5 jarige dochter Arwen helaas wel. maar die heeft wel de groei genen van moeders godzijdank :j

ikzelf kijk altijd naar het weerbericht, gaat het die dag regenen? regendeken er bij voorbaat al opdoen. kan namelijk vanuit mijn werk tussendoor nooit terug.
maar puntje bij paaltje zit de deken er niet vaak op eigenlijk, gaat tot nu toe altijd erg handig.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:45

hmm.. ik ga meestal 'smiddags/'savonds naar stal toe, mijn stalbaasje voert in de ochtend hooi, en als ik niet geweest ben in de avond weer :)
vorig jaar ging het in principe goed, ik kan iig nu met dekens wisselen, de natte equitheme eraf halen en de ivanhoe erop, kan de ander drogen :)

ik vond het al knap dat je lowara's manen zo mooi kon houden met eczeem :o

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:52

als ik ongevoerde regendkeen op doe zijn haar manen toch niet bedekt waar ze het ergste schuurt ?

dus vandaar dat ik gewoon deken op laat en heb niet de mogelijkheid om de hele dag heen en weer te crossen om deken op en af te doen en er is verder niemand die dat voor me doet..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:57

Pony lust de feelgood30 niet meer :( Eerder maakte het haar niets uit, en nu, de zuurpruim is verwend!
Hmmmm, eens kijken hoe ik dat oplos. En anders geef ik het maar niet meer.

Vreemd eigenlijk, mijn pony doet (en heeft nooit eerder) gebruik gemaakt van een liksteen, ze kijkt er niet eens naar. Kan het dat ze het niet snapt? Of heeft ze gewoon de behoefte niet?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:33

of ze heeft het niet meer nodig?? ;)

ik gaf ap de total supply van Pavo,die vond hij echt niks aan.
nu krijgt hij opkikker door zijn voer van de paardendrogist en alles gaat er met smaak in.
geen idee of het simeplweg met de smaak te maken heeft of omdat ze misschien weten dat iets wel of niet goed voor ze is?

ap kijkt ook nooi om naar een liksteen hoor.
een liksteen is zout he en ap heeft dat niet nodig, in zijn bloed was die waarde zelfs net aan de bovengrens dus denk ik dat het dan daarvan komt?

wat je nog kunt proberen is een scheutje olie door je voer te doen, supplement blijft er aan plakken en neemt wat smaak weg

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:53

gewoon zonnebloemolie?
Vroeg me af of ze zelf zouden kunnen weten dat ze het niet nodig hebben ofzo, haha geen idee.
Geef toch niet de hele pot in 1x (hele maand dacht ik), verdeel het gewoon in 2 kuren.

Eerder at ze het wel, krijg alleen het idee dat ze nu ze ouder wordt steeds moeilijker wordt, vroeger at ze alles weg, het kon zo gek nog niet of ze at het wel. En nu? Zelfs groenten krijg je er niet in.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:56

heb je de kiezen/tanden al laten controleren?

zonnebloem olie was geloof ik niet zo goed.
tug heeft dat allemaal uitgezocht,ik weet zelf niet meer welke olie nou wel of niet goed was.

maar je kan het voer ook wat natmaken denk ik?
beetje water erbij dat het een lekker prutje word,dan kauwt het ook vast makkelijker.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:03

vliegenkap gescoord! :D en een mooie ook nog, 3 bevestigingspunten eraan en hélemaal niet zo duur :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:07

Gebit is vorige maand gedaan. Ze heeft een superslecht gebit, in fases wordt het nog voor elkaar gemaakt. Kiezen zijn nu helemaal in orde, voortanden zijn alleen wat haakjes weggeslepen, volgende keer worden kiezen bijgevijld als dat nodig is, voortanden worden helemaal recht gemaakt. Ze kan in ieder geval wel supergoed eten weer. Dus daar ligt het niet aan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:11

zolang ze dan maar verder wel haar ruwvoer en krachtvoer wel eten blijft dan?

ze zullen vast kieskeuriger worden als ze ouder worden,dat wil ik wel geloven

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:43

de rest gaat er prima in :D
Denk dat ze gewoon kieskeurig wordt op haar oude dag, haha

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:56

Ik ga in Engeland nog een rambo sweet itch hoody exceemdeken voor mijn shetlander bestellen 4'3 (130cm) of 4'6 (137cm), omdat het zo'n geweldige deken is...hebben er toevallig nog meer mensen interesse? Komen op € 100 *D

Hier op dit moment gelukkig nog geen last, ze staan lekker met hun weatherbeeta's met hele hals, 0 grams...en dan straks hup over naar de Rambo's...werk perfect ;)

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:00

Naaltje schreef:
vliegenkap gescoord! :D en een mooie ook nog, 3 bevestigingspunten eraan en hélemaal niet zo duur :D

He waar heb jij die gescoord, ik ben ook opzoek naar zo'n kap voor mijn welsch

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:21

bij de plaatselijke ruiterzaak
BR is het merk, was nieuw zeiden ze
:)
@cuubje; oef.. 't is dat ik momenteel écht geen geld heb.. anders had ik er graag een ''reserve'' gehad...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:08

Cuubje schreef:
Ik ga in Engeland nog een rambo sweet itch hoody exceemdeken voor mijn shetlander bestellen 4'3 (130cm) of 4'6 (137cm), omdat het zo'n geweldige deken is...hebben er toevallig nog meer mensen interesse? Komen op € 100 *D

Hier op dit moment gelukkig nog geen last, ze staan lekker met hun weatherbeeta's met hele hals, 0 grams...en dan straks hup over naar de Rambo's...werk perfect ;)

nou wat een toeval. Wilde net vragen waar in Engeland die dingen te koop zijn (die kleine maatjes zijn hier niet te vinden namelijk) Hoe vallen die dekens groot of klein? Heb nu een net nieuwe everline liggen, maar voor de toekomst vind ik die sweet itch hoody ook wel wat, maar zoek dus een webshop waar ik die kan bestellen.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:25

Naaltje schreef:
@cuubje; oef.. 't is dat ik momenteel écht geen geld heb.. anders had ik er graag een ''reserve'' gehad...

Nou inderdaad, hier hetzelfde! Is geen geld voor een Rambo, 100 euro...

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:56

Naaltje schreef:

Welke heb je gekocht? Ik ben ook nog op zoek naar een fijne. Eigenlijk gaat het alleen om de maantop en het voorhoofd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:19

het is een BR fashion.. ik ga googlen voor een foto en anders maak ik er morgen een, dan gaat de deken ff om namelijk :) even stellen :)
met 2 apparte oor-gaten dus maantop zelf is bedekt :) ik vind hem cool :+: :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:22

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:00

Naaltje: zo eentje heeft mijn meid ook gehad, was helemaal total loss. Kan niets aan het hoofd hebben, zelfs geen vliegenfrontriem.
En ja, ik weet het, heb een apart dier. Gelukkig weet ik haar gebruiksaanwijzing (die is overigens in het arabisch geschreven)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:03

de mijne interesseert het weinig zolang hij nog maar mag eten?
_O-
die heeft weer een ander deel gebruiksaanwijzing erbij :))
vorige vliegenkap was er zoeen met van die ogen, maar die is na 2 zomers totalloss verklaard.. elastiek is eraf :+

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:07

whaha, ben echt helemaal verzot op haar, nog steeds na 14 jaar.
Maar dan ben ik ook de enige, haha.
Van afstand vind iedereen haar leuk en lief, maar zodra ze haar in handen krijgen veranderd hun mening vrij snel, ghihi.

Gelukkig aanvaard ze de hals van de eczeemdeken wel tegen haar oren, dus die sloopt ze niet. Maar niets om het hoofdje! Vorig jaar smeerde ik daarom haar hoofdje in met uiercreme, werkte overigens nog beter dan zo'n vliegenfrontdeel of kap!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:10

Hmmm heb ook wel interesse in de rambo... maar heb geen idee welke maat ik moet hebben.