[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:56

Ook ik kom me even melden.
Mijn trekpaard heeft chronische mok. Om gek van te worden.

Ik heb alles al geprobeerd, maar het gaat nooit helemaal weg. Vorige maand was het zover weg dat hij er geen last meer van had, maar het is nu alweer helemaal terug.
Hij staat als een gek te stampen met zijn achterbenen en probeert zijn voorbenen overal tegenaan te schuren. Het is echt zielig om te zien.

Van de week gaan zijn mooie sokken er weer af zodat ik er weer goed bij kan komen om het te behandelen.
Ik gebruik op dit moment sudocreme. Het enige (op het zoute zeewater na) wat een beetje effect heeft.

Ik hoop dat we binnenkort eens naar het strand kunnen met hem, want het zoute zeewater werkt echt goed.

FerroSandy

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:41

Ik meld me hier ook..
Mijn Fries heeft mok op 1 van ze achterbenen maar wil het behandelen met zalf van de DA
(heb ook sudocreme maar dat werkt niet bij hem)
Maar nou is mijn vraag hoe krijg ik die korsten eraf zonder hem pijn te doen. (als ik er al naar kijk word hij boos)

naadjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:05

Cynthia24 schreef:
Ik meld me hier ook..
Mijn Fries heeft mok op 1 van ze achterbenen maar wil het behandelen met zalf van de DA
(heb ook sudocreme maar dat werkt niet bij hem)
Maar nou is mijn vraag hoe krijg ik die korsten eraf zonder hem pijn te doen. (als ik er al naar kijk word hij boos)

weken/wassen met betadine shampoo.. evt een paar keer achter elkaar als het niet in 1 keer lukt..
wat je ook kan doen is eerst goed insmeren met calendulazalf, dan worden de korsten ook week en dan pas wassen..
of door de DA laten zalven en inbandageren..

en er bestaat ook speciaal spul om korsten af te weken, check http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... nl/mud.pdf, de producten kan je op http://www.paardenproducten.nl bestellen. Ik heb zelf overigens geen ervaring met deze producten. Als er mensen zijn ervaring hebben hoor ik het graag! Ben er wel erg benieuwd naar.

naadjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:09

mathes schreef:
Hij staat als een gek te stampen met zijn achterbenen en probeert zijn voorbenen overal tegenaan te schuren. Het is echt zielig om te zien.

Een vriendin van mij heeft een tinker met heel veel behang en doet dit ook. Haar DA zegt dat het dan 9 van de 10 keer mijten zijn waar ze dan last hebben. Zij wast nu met sebacil. Hopelijk helpt dit.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:25

@mathes: is het geen mijt? :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 08:41

Nou mensen ben ik na 1 jaar mokvrij weer ;) het is sinds gisteren terug aan 3 benen.

Ik overweeg nu een Drainage Compistum kuur van Groene Os te geven, ervaringen hiermee?

Verder wil ik hem laten doormeten door een natuurkundig arts, zijn voer endergelijke.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 08:45

amanda2 schreef:
@mathes: is het geen mijt? :)

Volgens de DA niet. Ikzelf zie ook geen vergelijking met mijt.
Sebacil is toch alleen nog maar op recept te krijgen? Want anders kan ik daar weer mee gaan beginnen.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 08:57

Ok, omdat ze bij mijt ook staan te stampen, vandaar dat die mogelijkheid bij me op kwam :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:02

Wij hebben er hier een gehad met hele ernstige mok en einschuss (twee keer, hele hoge koorts). Hij is beide keren opgenomen geweest in de kliniek in Bodegraven. De eerste keer na een maand zelf dokteren met onze eigen dierenarts, de tweede keer direct bij de einschuss naar Bodegraven gebracht.

Ik heb de mokzalf van Bodegraven hier in de koelkast, bij het kleinste plekje smeer ik al en dat is het enige wat werkt. Je kan hen bellen om het te bestellen (en nee, het is niet goedkoop).

naadjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:18

MoniqueT schreef:
Wij hebben er hier een gehad met hele ernstige mok en einschuss (twee keer, hele hoge koorts). Hij is beide keren opgenomen geweest in de kliniek in Bodegraven. De eerste keer na een maand zelf dokteren met onze eigen dierenarts, de tweede keer direct bij de einschuss naar Bodegraven gebracht.

Ik heb de mokzalf van Bodegraven hier in de koelkast, bij het kleinste plekje smeer ik al en dat is het enige wat werkt. Je kan hen bellen om het te bestellen (en nee, het is niet goedkoop).

Ben erg geinteresseerd!
Kan je dit gewoon zo bestellen? Wat zijn de kosten? En heb je de gegevens van die kliniek?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:37

Ik betaalde vorig jaar ongeveer 50 euro voor een pot, waar ik een week mee deed toen Whisper dikke mok had. Nu doe ik maanden met een pot, omdat ik preventief af en toe maar hoef te behandelen.

Website: DAP Bodegraven

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:01

ik zoek ook nog steeds iets voor tegen de mok bij mijn paard, het wil maar niet weg gaan! nu klinkt die pot met zalf van jou erg goed! alleen is bodegraven ver weg voor mij...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:43

Is niet erg hoor, ze sturen de zalf netjes per post.

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:22

oke dat zou wel mooi zijn!! weet je ook hoe de zalf heet?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:46

Ja, mokzalf ;-) Het is een eigen recept, geen merk of zo, ze zijn er ook heel geheimzinnig over.

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:56

ja stel je voor dat ze het recept weg zouden geven, haha!

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:41

Ik lees hier ook even mee, mijn paard had op de een op de andere dag mok/rasp wat gelijk gepaard is gegaan met einschuss. Ik ben al bezig met het tweede potje van de dierenarts ( mokzalf ) met antibiotica erin, hiervan weken de korstjes wel los maar als het ene plekje weg is begint er op een andere plek wel weer een, en deze potjes zijn nou niet te goedkoopste...

Nu lees ik hier over zinkzalf/sudocrem zou dit de moeite waard zijn om te proberen? of eventueel calendulanzalf?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:11

quincy123 schreef:
Ik lees hier ook even mee, mijn paard had op de een op de andere dag mok/rasp wat gelijk gepaard is gegaan met einschuss. Ik ben al bezig met het tweede potje van de dierenarts ( mokzalf ) met antibiotica erin, hiervan weken de korstjes wel los maar als het ene plekje weg is begint er op een andere plek wel weer een, en deze potjes zijn nou niet te goedkoopste...

Nu lees ik hier over zinkzalf/sudocrem zou dit de moeite waard zijn om te proberen? of eventueel calendulanzalf?

Sudocrem is zeker de moeite waard om even te proberen.

naadjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:39

quincy123 schreef:

bij sommige paarden heeft zinkzalf of calendulanzalf een goed resultaat en bij sommige ook weer niet.. proberen dus

ik weet niet welke zalf je van de DA gebruikt.. hydrocortiderm toevallig? glyndacutin (ook van DA) werkt bij het paardje van een vriendin van me heel goed.. deze zalfjes werken trouwens niet als je ze op de korst smeert.. dus echt de korstjes er eerst af weken door te wassen en dan pas smeren.. ook moet je deze zalfjes niet te lang achter elkaar smeren dus het is goed om even af te wisselen met bijv. sudo

koemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:30

Nibbit schreef:
Weet je nog hoe duur die waren koemans?

Geloof rond de 30 eu maar dat weet ik niet meer zeker, ik vond ze niet echt duur

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:49

Bij mijn haf werkt de billetjescreme van kruidvat huismerk goed.

Calendulan was ik me ook aan het bedenken om eens te proberen, dus dat ga ik doen.

Ik heb de Drainage Compositum van Groene os besteld en ga dat dus ook proberen, heeft daar niemand hier ervvaring mee?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 00:45

Hier weer de DA erbij gehad, zit bacterie op deze keer hoera.
Schraapseltje genomen en dit even afwachten en dan weer behandelen.

De DA-alf met 2 soorten AB doet het altijd goed, maar idd best na 2 weken overschakelen op sudo!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:48

Hoe denken jullie over het gebruik van droogzetters?

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:02

Bedankt, ga ik toch maar eens zinkzalf proberen... vanmiddag maar even langs de drogist.

naadjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:47

Paintlinger schreef:
Hoe denken jullie over het gebruik van droogzetters?

nooit gebruikt, maar de boer waar mijn vriendin staat met haar paard gebruikt het wel altijd voor zijn eigen paarden.. schijnt volgens hem goed te helpen bij natte mok