Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cynthia24 schreef:Ik meld me hier ook..
Mijn Fries heeft mok op 1 van ze achterbenen maar wil het behandelen met zalf van de DA
(heb ook sudocreme maar dat werkt niet bij hem)
Maar nou is mijn vraag hoe krijg ik die korsten eraf zonder hem pijn te doen. (als ik er al naar kijk word hij boos)
mathes schreef:Hij staat als een gek te stampen met zijn achterbenen en probeert zijn voorbenen overal tegenaan te schuren. Het is echt zielig om te zien.
MoniqueT schreef:Wij hebben er hier een gehad met hele ernstige mok en einschuss (twee keer, hele hoge koorts). Hij is beide keren opgenomen geweest in de kliniek in Bodegraven. De eerste keer na een maand zelf dokteren met onze eigen dierenarts, de tweede keer direct bij de einschuss naar Bodegraven gebracht.
Ik heb de mokzalf van Bodegraven hier in de koelkast, bij het kleinste plekje smeer ik al en dat is het enige wat werkt. Je kan hen bellen om het te bestellen (en nee, het is niet goedkoop).
quincy123 schreef:Ik lees hier ook even mee, mijn paard had op de een op de andere dag mok/rasp wat gelijk gepaard is gegaan met einschuss. Ik ben al bezig met het tweede potje van de dierenarts ( mokzalf ) met antibiotica erin, hiervan weken de korstjes wel los maar als het ene plekje weg is begint er op een andere plek wel weer een, en deze potjes zijn nou niet te goedkoopste...
Nu lees ik hier over zinkzalf/sudocrem zou dit de moeite waard zijn om te proberen? of eventueel calendulanzalf?
quincy123 schreef:Ik lees hier ook even mee, mijn paard had op de een op de andere dag mok/rasp wat gelijk gepaard is gegaan met einschuss. Ik ben al bezig met het tweede potje van de dierenarts ( mokzalf ) met antibiotica erin, hiervan weken de korstjes wel los maar als het ene plekje weg is begint er op een andere plek wel weer een, en deze potjes zijn nou niet te goedkoopste...
Nu lees ik hier over zinkzalf/sudocrem zou dit de moeite waard zijn om te proberen? of eventueel calendulanzalf?