[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:08

Of misschien gezwollen Lympfeklieren ? Die hebben ook met de weerstand etc te maken.

Ino, mag je niet zelf de uitloopstal helemaal uitmesten ?
Uitloopstal op zich is natuurlijk super !

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:25

ino@ stro eruit en hooi nat maken?
het is moeilijk hoor een goed plekje te vinden waar ze ook nog eens buiten komen!
misschien heb je hier nog iets aan: pony die bij mij op stal heeft gestaan kreeg ook steeds problemen tot aan de luchtwegen toe.
meerdere stallen gehad in de omgeving en op het ene adres wel en op het andere adres niets,kreeg ook allerlei benamingen maar bij toeval kwamen we er achter dat ze allergies is voor coniferen! Bloos
staat nu bij mijn buren,waar geen coniferen zijn ,klachten weg!

kalan heeft ook al zo n dikke keel,al een paar weken.
begon op stal maar staat nu 24/7 op de wei en niets veranderd.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:59

Wisten jullie trouwens dat heel veel bacteriën die wij bij ons dragen van bijv. een keelontsteking of verkoudheid ook besmettelijk is naar je dieren toe?!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:44

singasong schreef:
Wisten jullie trouwens dat heel veel bacteriën die wij bij ons dragen van bijv. een keelontsteking of verkoudheid ook besmettelijk is naar je dieren toe?!

hmmm,nee wist ik niet Bloos
loop idd al een aantal weken te snotteren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:25

singasong schreef:

ohw nou dat zou de dikke klieren van ap wel kunnen verklaren,op mijn werk waren een paar met keelontsteking.
ben benieuwd of het dik blijft bij ap,was trouwens maar aan 1 kant, en met inbuigen had hij geen enkel probleem gisteren.
maar een weidegenootje was afgelopen week evrkouden en ap is dat een tijdje geleden ook geweets,heb zelf het idee dat hij misschien daar weer wat van opgepikt heeft

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:50

Ik zal in het kort uit proberen te leggen wat het probleem daar is.
2 Jaar geleden heeft mijn vriendin dat stukje wei gekocht met stalletje er op, en ik ben bij haar gaan staan. Ze heeft toen ook een paar karretjes gekocht waaronder 1 voor de mestafvoer. En die is nog steeds niet klaar. Tot die tijd voeren we de mest af op een klein karretje waar met veel passen en meten 7 kruiwagens op kunnen. Die moet nu 2 keer in de week worden leeggereden.
We halen iedere dag de mest weg en de naar boven gelopen natte troep maar er blijft veel te veel viezigheid liggen. En omdat het stalletje 100 meter van de weg af ligt en we dus met iedere kar door de wei moeten rijden en we niet veel gras hebben is het dus niet te doen om de stallen met dat kleine karretje leeg te rijden. Ik ben nu zelf aan het zoeken geweest naar een grotere kar maar heb nog geen succes.
Hooi en stro nat maken is ook niet te doen, we hebben geen stromend water. Dat voeren we met jerrycans aan.
En zelf ziet ze het probleem niet zo Frusty .
Ze ziet ook het probleem van de ratten niet, er zitten er daar heel veel,alles zit onder de rattenstront. En ik kan niet eens boos op haar worden want het is een schat van een meid.

Maar ondertussen loopt Ino weer lekker te schudden en te hoesten.

singasong schreef:

Ik wist het niet, maar het verbaast me eigenlijk ook niet.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:46

Er zijn veel mensen die hun paarden op deze manier houden. Voor mij zou stromend water zowiezo één van de dingen zijn die ik wel op stal wil hebben.
Wat vind die vriendin er van dat je iets anders wilt gaan zoeken?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:54

ik heb die dikke klieren van ap even op de foto gezet vandaag:
Afbeelding

zou best kunnen dat het komt omdat het gras bij hen op de wei weer wat groeit en ze daar van knabbelen.
maar er staat echt zowat niks aan gras dus vond het toch wat vreemd.

want van eten van veel kort gras dan ziet het bij hem er zo uit:
Afbeelding

hmmm,lijkt toch wel op elkaar he..onderste foto is van 3 jaar geleden Knipoog

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:16

Ik heb een paar dagen weinig tijd gehad maar ben net eens op google aan het kijken geweest en de luchtzak zit precies achter de kaken, waar het bij Appie op de foto's dik is. Ik had ook eigenlijk altijd begrepen dat de luchtzak daar zat, mijn vorige paard was vaak net een hamster Haha! , maar heb het nu voor mezelf even bevestigd Knipoog Haha! .
Als Ino langer op de wei staat zijn nu zijn luchtzakken minder dik. Helaas is het nu weer rotweer dus komen ze niet veel op de wei Boos! .

singasong schreef:
Er zijn veel mensen die hun paarden op deze manier houden. Voor mij zou stromend water zowiezo één van de dingen zijn die ik wel op stal wil hebben.
Wat vind die vriendin er van dat je iets anders wilt gaan zoeken?

Dit is ook niet mijn ideale optie maar hier in de buurt is het echt een drama met pensionstallen, vooral als je je paard in de winter ook buiten wil hebben. Nu ga ik zelf ook door omstandigheden verhuizen, als mijn huis verkocht is, en daar waar ik naar toe wil zijn gelukkig wat meer pensionstallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:51

Nou ik heb mijn net relief uitgetest en wat een verademing!!!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:38

Gelukkig dat het bij jouw ook goed helpt, dan kan je in ieder geval weer normaal rijden.
Ik ben wel nog steeds een manier aan het bedenken om het netje op zijn plaats te houden als het waait, zodra het omhoog klapt begint Ino meestal weer te schudden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:41

Inoterry schreef:
Gelukkig dat het bij jouw ook goed helpt, dan kan je in ieder geval weer normaal rijden.
Ik ben wel nog steeds een manier aan het bedenken om het netje op zijn plaats te houden als het waait, zodra het omhoog klapt begint Ino meestal weer te schudden.

was wel ff uitvogelen hoe ik dat ging vastmaken met mn sperriem maar hen die sperriem er nu overheen zitten, werkt perfect! maar wat een uitvinding zeg, heerlijk!!

Ohja als het waait, had ik verder nog niet bij nagedacht.. Bloos

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:30

Inoterry @ verhuizen,spannend.
welke kant ga je op?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:39

Coentjuh schreef:
Hoorde dat SUGGIE op bokt die netjes maakt? Iemand ervaring mee/foto?

Klopt, ze kosten 10 euro. Ik heb er foto's van gekregen en het ziet er heel mooi uit.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:01

Heb inmiddels ook foto's gezien Lachen Harrys Horse gaat ze ook leveren hoorde ik. 7,95 maar ze zijn volgens mij nog niet in de winkel.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:08

mariska32 schreef:
Inoterry @ verhuizen,spannend.
welke kant ga je op?

Ik wil in Hoogerheide of Woensdrecht gaan wonen, dat is toch weer wat dichter bij het werk. Alleen daar zijn weer aanzienlijk meer bomen in de buurt, ik ben dus beniewd hoe het met Ino zijn pollenallergie zal gaan Knipoog .

Vandaag was het weer hoesten en schudden geblazen Verdrietig . Ze hadden met zijn tweeën een flinke rotzooi van de stal gemaakt .
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om wat anders te gaan zoeken.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:16

Wat doet het Headshaking Syndrome eigenlijk ? Is het gevaarlijk voor het paard of is het gewoon een rotzicht om een paard heel te tijd zo te zien ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:29

als je paard in een rengalop buiten ineens heel heftig moet schudden dan ga je onherroepelijk over de kop.
ik ben met ap al een keer bijna onderuit gegaan omdat hij heel heftig moest schudden in zo'n galop..
dat ging via een spagaat op de grond met een reuze sprong weer omhoog...dat ging echt net goed Knipoog

en had ik het vandaag wel verwacht en ap schudde ook wel wat in de wei maar onder het rijden totaal niet Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:38

Blingh schreef:
Inoterry schreef:

was wel ff uitvogelen hoe ik dat ging vastmaken met mn sperriem maar hen die sperriem er nu overheen zitten, werkt perfect! maar wat een uitvinding zeg, heerlijk!!

Ohja als het waait, had ik verder nog niet bij nagedacht.. Bloos

Mag ik even inbreken?

Ik had loodband erin genaaid, dat hield het zaakje om zijn plaats als het waaide.

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:29

Mijn pony deed het ik denk nu ongeveer 4 weken geleden, schudden met ze hoofd en proetsen met ze neus alsof er beestjes in zaten maar verder deed ze het nergens anders, ze heeft het toen 1 week lang gedaan. Toen gestopt en nu vandaag begon ze weer.. maar nadat ik wat intensiever ging rijden vandaag na het losrijden zegmaar is het gestopt ik ben erg wanhopig want ik weet niet wat ik nou moet, wat is het weet iemand dat? Het is amper wat.. vandaag deed ze het alleen ook een klein beetje in de wei. Verder deed ze het nergens.
Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken...?
Graag berichtje in me inbox na laten.

Bedankt! Pling

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:39

ik heb je een berichtje gestuurd

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:57

ellepel schreef:
ik heb je een berichtje gestuurd

Bedankt ja ik ben net nieuw hier op bokt dus ik weet nog niet echt hoe het werkt.. Clown
Vandaar volgens mij had ik je terug gestuurd... Als dat goed is gegaan..

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:04

Ik heb gister 2 netjes geleverd gekregen van de paardendrogist.. er was een testweek..
Net gereden en het ging super!!!!! Ze was gewoon ontspannen.. weet niet of het altijd zo blijft, maar ik heb 2 jaar niet normaal in de wei kunnen rijden en ook met wedstrijden buiten was ze enorm vervelend.
Morgen wedstrijd, maar ik heb nog niks aangevraagd natuurlijk. Snel doen en evt HC meedoen met netje..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:04

Je hoeft geen dispensatie meer aan te vragen voor het netje, een verklaring van de DA is voldoende. Zo heb ik het tenminste uit het wedstrijdreglement begrepen. Veel succes morgen Lachen .

Dapy schreef:
Wat doet het Headshaking Syndrome eigenlijk ? Is het gevaarlijk voor het paard of is het gewoon een rotzicht om een paard heel te tijd zo te zien ?

Ino zag niet meer waar hij liep en is zo een keer door een omheining heen geknald. En hij is een paar keer bijna gevallen. Het kan best gevaarlijk zijn dus.

@Antheman. Bedankt voor de tip Haha! . Nu nog iemand vinden die dat voor me kan doen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:06

vanaf 1 april jl mag je toch met netje aan vvedstrijden deelnemen..