Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:22

Nee, geen ervaring. Alleen met de 3 in 1 beschermers. Vind de Mesh er wel mooi simpel uit zien.

Momenteel heb ik voor een week een bot dekje te leen. Stalgenoot had op haar oude pony veel resultaat, op de nieuwe merkt ze niks. Dus mag ik hem lenen! :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:36

MTinker schreef:
iemand hier bekend met het ionic zadeldekje? Ik zie dat de paardendrogist deze nu in het assortiment heeft en ben benieuwd naar ervaringen.
https://www.paardendrogist.nl/product/z ... 024/58982/

Ik heb deze nu al een paar maanden in het zwart en sinds vandaag ook in het wit.
Ik ben zeer tevreden erover. Lijkt echt goed te werken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:38

Saaams schreef:
Nee, geen ervaring. Alleen met de 3 in 1 beschermers. Vind de Mesh er wel mooi simpel uit zien.

Momenteel heb ik voor een week een bot dekje te leen. Stalgenoot had op haar oude pony veel resultaat, op de nieuwe merkt ze niks. Dus mag ik hem lenen! :D

Hoe bevallen de 3 in 1 beschermers?

Ik wil graag de mash/mesh omdat ze me luchtig en licht lijken en toch goed beschermen. En hopelijk ook goed werken, haha. Maar ben benieuwd of er ervaringen zijn.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:38

tamaramt schreef:
MTinker schreef:
iemand hier bekend met het ionic zadeldekje? Ik zie dat de paardendrogist deze nu in het assortiment heeft en ben benieuwd naar ervaringen.

Ik heb deze nu al een paar maanden in het zwart en sinds vandaag ook in het wit.

Wat merk je dan precies?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:46

_San87_ schreef:
Saaams schreef:

Ik wil graag de mash/mesh omdat ze me luchtig en licht lijken en toch goed beschermen. En hopelijk ook goed werken, haha. Maar ben benieuwd of er ervaringen zijn.

Ik heb de mesh beschermers rondom. Vind het fijne dingen die inderdaad heerlijk licht zijn. Ze zijn ook lekker luchtig. Al gaat mijn paard er tijdens warm weer evengoed onder zweten. Qua werking merk ik geen verschil met andere beschermers. Wel strijkt mijn paard licht achter en dan gaan ze toch wel vrij snel kapot.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:47

_San87_ schreef:
Saaams schreef:

Heel goed, ik vind ze echt prachtig en sjiek. Ik kan niet zeggen dat ik enorm veel verschil merk. Ik weet het niet omdat ik er zelf niks van zie :+
De allereerste keer liep ze wel echt heel vreemd, alsof ze enorm moest wennen waar ze ineens haar benen moest neerzetten. Benen komen er altijd super slank onder vandaan :’)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:50

lianne125 schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb de mesh beschermers rondom. Vind het fijne dingen die inderdaad heerlijk licht zijn. Ze zijn ook lekker luchtig. Al gaat mijn paard er tijdens warm weer evengoed onder zweten. Qua werking merk ik geen verschil met andere beschermers. Wel strijkt mijn paard licht achter en dan gaan ze toch wel vrij snel kapot.

Dat klinkt goed. En dat ze eronder gaan zweten met warm weer is logisch, er zit toch wat om. Daar maak ik me niet zo'n zorgen over.

Ik ben vooral benieuwd of de keramische werking ook merkbaar is. Mijn paard heeft licht artrose in haar kootgewricht en een schiefel op t pijpbeen. Ik hoop dat de keramische warmte vooral op de artrose een positief effect heeft.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:33

tamaramt schreef:
MTinker schreef:

Ohhh fijn! Ben ook heel tevreden over de fleecedeken van Ionic, dus dan is het dekje een mooie aanvulling :)

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:56

tamaramt schreef:
@kawi : de rambo ionic stable sheet kan ook als onderdeken of staldeken of zomerdeken. Ik heb deze zelf ook al een jaar en is echt een fijne deken. Gewoon katoenen deken met ionic technologie

Maar kunnen ze die 24/7 op in de zomer? Lijkt me erg warm?

Ik heb zijn ionic onderdeken nu een paar keer afgehad ivm met dat de deken te warm is. Heel zijn stofwisseling/afvalstoffen verwerken lijkt dan stil te vallen. Waar hij met de deken op tijdens rijden misschien 1 keer mest of plast deed hij dat van de week wel 3 a 4 keer nadat hij zonder de deken had gestaan. Voordat ik de deken gebruikte leek het ook alsof het met beweging pas echt op gang kwam. Verder heeft hij geen last van koliek of die dingen maar wel eczeem en allergieen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:13

Voor de mensen met een ionic liner.... Hebben jullie ook dat hij er niet zo uit ziet (foto van Horseware zelf)
Afbeelding

Maar zo:

Afbeelding

Dus veel minder leg arches. Vraag me af of er 2 versies zijn. Ik heb de onderste versie ontvangen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:20

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook het kleine boogje denk.
Er is wel een oude en nieuwere versie, bij de nieuwe zitten de bolletjes onder een laagje stof tegen dat ze eraf vallen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:35

Oh ja dat is idd dezelfde als ik nu heb. Praktisch recht.
Kennelijk is dat dan toch wel de reguliere dan. Twijfelde even omdat m'n gewone liners wel echt zo'n boog hebben.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:43

@belleboef:

Meer ontspanning,minder kijkerig en sneller los en lossigheid over de rug.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 07:41

Hannanas schreef:
Olympia96 schreef:
Hai :-)
Was even het topic kwijt, maar moest er vandaag weer aan denken. En dan vanwege de geweldige Fedimax onderlappen (ingepikt door m’n katjes), want ik heb vandaag deze van Premier Equine besteld voor mezelf (fantastisch merk én in de sale voor £15,99):
[ [url=m/pgmrfN.png]Afbeelding[/url] ]

Misschien interessant voor mensen, paarden, katjes hier?

Edit: iets van 40 x 40 cm ofzo ?

Je hebt nog geen ervaring met de nano tech van premier equine? Welke maat heb je besteld?
Maat XL is alsnog 16 dollar en wel 17HH groot? Dat is 1.72 lang, kan nooit.. dus ik begrijp de maatvoering niet.

https://www.premierequine.co.uk/Mobile/ ... 2x25581771

Ik was nog niet aan testen toegekomen, maar nu wel. Ze doen het goed! Dochter van m’n vriend zat er tegenaan en zei ineens: dit wordt warm! Zij had geen idee van de werking ervan, dus grappig dat ze het merkte. Ze zijn wel veel dikker dan die van Fedimax. En idd het is de stokmaat die genoemd wordt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 19:23

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal te koop/te koop gezocht berichten moeten verwijderen omdat dit niet is toegestaan op het forum. Houd er rekening mee dat dit alleen op Bokt Markt en via je profiel en onderschrift mag.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 01:56

Dankzij kortingsactie bij dochorse heb ik nu de ionic liner van rambo in het bezit.
Ik gebruik op dit moment de recuptex als onderdeken (Maar deze trekt zo om de schoft).
Moet de ionic deken ook opgebouwd worden of zou ik de dekens gewoon kunnen wisselen en de ionic dag en nacht oplaten??

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:27

Ik heb gister en eergisteren voor het eerst de Ionic staldeken voor mijn paard gebruikt. Ik had hem zelf geclaimd om onder te tillen aangezien ik en pittige blessure aan mijn kuit heb.
Maar mijn oudste paard (22) is al een paar weken hyperactief en trekt de hele trucendoos open met galop op de plek en slaan naar mijn been en ... nog wel 100 andere dingen. Dus ik dacht, misschien moet zij er maar onder. Ik heb hem steeds 2x een uur van te voren op gelegd en dan eerst de ander trainen. Eergisteren gelongeerd, dat ging prima, geen gekke uitvallen etc. Dus voorzichtig positief. En gisteren gereden, maar we kunnen weer redelijk gewoon wissels springen en galop linksom en rechtsom zonder dat ze van alles bedenkt.
Ik wil de deken nog gaan voorzien van die klittenbandjes zodat hij als onderdeken vast aan een bovendeken kan.
Maar ik ben enthousiast!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:56

zodiacje schreef:
Dankzij kortingsactie bij dochorse heb ik nu de ionic liner van rambo in het bezit.
Ik gebruik op dit moment de recuptex als onderdeken (Maar deze trekt zo om de schoft).
Moet de ionic deken ook opgebouwd worden of zou ik de dekens gewoon kunnen wisselen en de ionic dag en nacht oplaten??

Ik heb ‘m geprobeerd op te bouwen maar een paar uur bleek al snel te lang voor mijn paard, hij kon er niet tegen.
Een stalgenootje heeft ‘m ook sinds kort en die heeft ‘m praktisch niet opgebouwd en dat ging prima.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:33

Sanet schreef:
Ik heb gister en eergisteren voor het eerst de Ionic staldeken voor mijn paard gebruikt. Ik had hem zelf geclaimd om onder te tillen aangezien ik en pittige blessure aan mijn kuit heb.
Maar mijn oudste paard (22) is al een paar weken hyperactief en trekt de hele trucendoos open met galop op de plek en slaan naar mijn been en ... nog wel 100 andere dingen. Dus ik dacht, misschien moet zij er maar onder. Ik heb hem steeds 2x een uur van te voren op gelegd en dan eerst de ander trainen. Eergisteren gelongeerd, dat ging prima, geen gekke uitvallen etc. Dus voorzichtig positief. En gisteren gereden, maar we kunnen weer redelijk gewoon wissels springen en galop linksom en rechtsom zonder dat ze van alles bedenkt.
Ik wil de deken nog gaan voorzien van die klittenbandjes zodat hij als onderdeken vast aan een bovendeken kan.
Maar ik ben enthousiast!

Waarom wil je de staldeken vastmaken aan een bovendeken? De staldeken os toch een deken op zich? Ik doe gewoon altijd een regendeken over de staldeken en dat blijft prima liggen

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:34

zodiacje schreef:

Opbouwen :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:49

pluisje88 schreef:
Waarom wil je de staldeken vastmaken aan een bovendeken? De staldeken os toch een deken op zich? Ik doe gewoon altijd een regendeken over de staldeken en dat blijft prima liggen

Dat lijkt me fijner.. ik ben gewoon heel erg gewend aan de onderdekens. Misschien is het ook niet perse nodig...

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 15:47

Is zeker niet nodig. Ligt als een huis zo. Denk zelfs dat het tegen zal werken. Denk dat hij dan zal gaan trekken. De deken heeft een gewone borst sluiting en buiksingels dus niet anders dan een gewone deken.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:25

Dan ga ik opbouwen! Dank dames!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:14

Iemand enig idee van het opbouwschema? Kan het nergens vinden.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:56

manzano schreef:
Iemand enig idee van het opbouwschema? Kan het nergens vinden.

Gewoon beginnen en telkens iets langer? Heel paard afhankelijk wat ze kunnen hebben. Voor die van mij is de eerste keer een uur lang genoeg. Die van mij kan dus voor het rijden niet zo goed hebben maar erna wel. Heel paard afhankelijk dus