[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:35

ze krijgt nu kuil, en brok (weet zo niet welke)
binnenkort krijgt ze een andere brok, hopen dat dat helpt.
heeft iemand een goed werkende spray ofzo tegen de jeuk?

YvonneV

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:38

klitwortel van het kruidvat kan je proberen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:29

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:25

Hier ook een slechte dag gehad met beetje teveel schade.
Helaas.

De boel weer gefatsoeneerd.

Af en toe een keer jeuk kan hé, zolang ze zich niet van voor tot najaar overal tegenaan gooit van ellende.
Tot nu toe de 'echte' keer jeuk, dus ben benieuwd wat de zomer brengt.

Op moment hebben we alleen behoorlijk wat gras, dus denk dat dat heeft meegespeeld, want ze heeft het gedaan na de weidewissel.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:39

De Rambo Sweet Itch Hoody is nu te verkrijgen voor €97,95 op http://medhorses.nl/

Dat wou ik toch even delen... Ik heb hem nog nergens goedkoper gevonden.

Daarvoor was hun prijs nog de 'oude' €155. Omdat ze op hun site spreken over 'laagste prijsgarantie', heb ik afgelopen weekend een mailtje gestuurd om te zeggen dat de prijs in de meeste webwinkels was verlaagd naar +/- €129 en dat ik de deken zelfs voor €97,95 had gevonden op een Belgische site. Ik had niet verwacht dat ik hier een reactie op ging krijgen, maar ik kreeg net een mailtje terug met de boodschap dat ze hun prijs hebben aangepast en warempel, het is waar ook! Medhorses houdt zich echt aan de laagste prijsgarantie! Iemand ervaring met deze site? Ik ben alvast positief verrast!

Ik ga waarschijnlijk 1 dezer dagen een bestelling plaatsen, mijn paard begint haar schoft nu echt wel open te schuren, en ik denk dat een deken de enige oplossing is... Ik had het liever anders gezien, maar helaas ;(.
Er zijn nog wel een aantal zaken die ik wil en ik heb hun prijzen met verschillende sites vergeleken en tot hier toe is alles wat ik nodig heb goedkoper op hun site.
Verzendkosten zijn ook laag, €3,95 zowel naar NL als naar BE. En bij een bestelling boven de €75 zelfs gratis verzenden naar NL én BE. Had ik dit geweten had ik zo geen grote bestelling gedaan bij de paardendrogist.nl enkele weken terug (waar ik €12,50 verzendkosten moest betalen en waar alle producten duurder zijn dan op medhorses.nl). Bijna alles wat ik nodig heb, kan ik namelijk ook op medhorses.nl vinden, behalve dan Derfen, dat vind ik wel jammer. Maar hey, mss even mailtje sturen met de vraag of ze dat niet willen opnemen in hun assortiment ;) haha.

Owh en nee, ik heb helemaal geen connecties met deze site of zo, maar ik was gewoon zo verrast door hun prijsdaling, dat ik dat even moest delen haha.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:47

Stef heeft ook jeuk, maar ik laat me niet gek maken! De staart is jammer genoeg niet meer zo vol bovenaan als een paar maanden geleden, maar ik smeer hem nu elke dag voor het naar buiten gaan even in met een antijeuk middeltje, net als zijn maantjes die er aan een kant een beetje af zijn en dat helpt prima.
Ik hou hem goed in de gaten buiten of hij natuurlijk niet doorlopend staat te schuren aan de bomen die op het land staan, maar dat gebeurd gelukkig niet.
Ook op stal zie ik hem niet schuren.
Wel krijgt hij op zijn hoofd wat rare kale plekken, maar dat zou ook zomaar het speelgedrag kunnen zijn met zijn grote maatje

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:59

wat smeer je dan bij stef?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:10

Nou maar even naar achter gelopen en het flesje opgehaald... het is jeuk en schuurgel van HOBA Cultura voor natural balans.
Nu schuren momenteel wat meer paarden aan de staart, maar niet dramatisch gelukkig. Vandaar dat ik ook nog
niet in paniek ben!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:37

Mag ik hier iets vragen zonder dat ik een paard met zomerexceem heb? 3/4 van de zoekresultaten kwamen echter in dit topic uit of voorgangers. Dus misschien kunnen jullie me helpen.
(En daar op voorhand een sprong op nemend, de vraag;) )

Mijn liefste merrie heeft erg veel jeuk op het moment, weer rare schurftige plekjes (wat geen schurft is) en is nog niet klaar met verharen.
De veearts raden een drainage kuur van puur aan. Dus ik heb dat flesje gekocht.

Maar zijn er nog andere dingen die ik hier over moet weten en wat is het beste moment om het te doen?
Veearts melde er alleen bij, niet binnen 4 dagen na ontworming en hele flesje leeg maken.

Kan ik haar gewoon 4 weken op het land vrij geven en dan haar die druppels geven of is dit niet goed?
Enne moet je opbouwen of niet?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:40

Niet voor ontworming beginnen nee.

Opbouwen, 2x daags 5 druppels per dag, elke dag met 5 druppels extra verhogen (beide keren).
Tot je op 20/25 druppels zit (afhankelijk van grootte van je pony/paard), dan flinke tijd de max geven, en dan weer afbouwen met elke dosis 5 druppels minder.

Paard kan gewoon op het land staan hoor, niets mis mee.

Eerste keer kan je paard er wat ziek van worden (afhankelijk hoe 'vervuild' je dier is).
Houdt dit even in de gaten.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:09

Okee, dan zou ik dus volgende week kunnen beginnen en haar nog wat lichte beweging geven. Daarna tijdens de volle dosering 4 weken lekker vrij op het land. En daarna tijdens het afbouwen weer het rijden opbouwen.

Wat moet ik me voorstellen bij ziek? Ivm met haar verleden rade de veearts me aan om haar wat meer eten te geven omdat ze anders in gewicht wat terug zou vallen. Maar anders dan dat ziek?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:17

Je kunt wel gewoon doorrijden hoor, dat maakt in principe niet uit.

Ziek, tja ziek zwak en misselijk, zoiets.

Die van mij was echt behoorlijk aan de diarree, echt lusteloos, zat niets in.
Na paar dagen begon dat al te veranderen.

Maar de één is de ander niet.
Sommige merk je helemaal niets aan.

De ander veranderd de mest alleen wat, weer een ander is alleen wat suffiger, zo is het allemaal heel verschillend.

Ik zou wel gewoon doorrijden met d'r, alleen dan even op een wat lager tempo.
Maar rijden is ook goed voor de beweging en beweging is algeheel goed voor allerlei processen in het lichaam.

Qua voer zou ik even niets veranderen op voorhand, als je merkt dat ze toch wat terug valt in het gewicht zou je het iets kunnen opkrikken.

Maar de drainage gaat er ook voor zorgen dat het voer beter opgenomen kan worden en beter wordt verteerd, dus misschien is het helemaal niet nodig.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:43

Aijai, pony haar staart laat ze eigenlijk altijd wel mooi heel. Nu wordt hij bovenaan altijd wel wat uitgedeeld maar echt geen borstellook. Nu tilde ik hem toevallig op (was haar benen aan het wassen tegen de wondjes, Tea trea shampoo en daarna zinkzalf lijkt echt super te werken :j ) en bah had ze voor 2 bij 4 cm haar staart open liggen.. Echt heel sneu. Even de koude kraan erop en daarna gewassen en wat zinkzalf erop. Morgen maar herhalen of evt. met betadine.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:10

Hier begint alles al weer langzamerhand aan de wintervacht (langste dag is geweest nl). Shet heeft nog plukken wintervacht en daarom verdenk ik die van een spoelwormbesmetting. Hij is wel met ivermectine ontwormt, maar dat werkt hier niet tegen. Ik moet dus even een spuit met fenbendazol halen voor hem.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:13

Nu al? :oo Hier alles nog super dun in de vacht waaronder de twee shetters. Allemaal ook lekker glimmend!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:26

Mijn oudste merrie is nog stééds niet volledig verhaard :n Ik heb het vermoeden dat zij niet meer gaat wisselen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:06

helaas dit jaar "weer" de manen eraf op de plek waar ik derfen gesmeerd heb...
haar manen worden stug door de derfen en breekt dus gewoon af......

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:29

Famke gaat nog steeds top, geen jeuk, geen korsten. *\o/*

Blacky heeft het wat moeilijker: manen en staart gaan prima met deken, ook zijn maantop zit er nog helemaal aan, deken dekt dat niet af omdat hij zijn "petje" niet op houdt.
Onder zijn ogen, op het dunbehaarde stuk heeft hij wel kale plekken en hier en daar wat korstjes. De Derfen heb ik opgevoerd naar 2 x per week (was 1x per 5 dagen) op de tussenliggende dagen smeer ik honingzalf. Echt ontstekingen zitten er niet. Niet top maar nog wel tevreden naar omstandigheden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:02

tamary schreef:
Hier begint alles al weer langzamerhand aan de wintervacht (langste dag is geweest nl). Shet heeft nog plukken wintervacht en daarom verdenk ik die van een spoelwormbesmetting. Hij is wel met ivermectine ontwormt, maar dat werkt hier niet tegen. Ik moet dus even een spuit met fenbendazol halen voor hem.

bijmons ook al,ik zag ze verharen echt op de korstet dag zelf.
nou hebben we ook weinig zon gehad de laatste tijd dus beginnen ze wat eerder,maar ik hoop niet dat het een voorbode gaat zijn als ze nu al verharen,meestal doen ze dat toch wat later :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:29

pony33 schreef:

Ik heb deze kap ook gekocht zaterdag en heb het krel nu al in de vuilnisbak gegooid...
Ding zakte continu over mijn paard haar ogen, ze zag dus gewoon NIKS meer :n
Zat goed als ik het net aandeed, maar na 1x krabben aan haar borstel schoof het ding over haar ogen en zag ze niks meer.

Paard is wel rustig gebleven, maar stond echt te kijken van 'euhm, help? Iemand?'.

Heb dus nu maar weer zo'n hoofdkap met van die reepjes stof aan.
En mens moet iets doen he...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:11

tweety_be: inderdaad leuke actie van medhorses de RSIH voor die prijs,maar klik eens op de ponymaat daarvan.... :( die is veeeel duurder dan de RSIH maat paard. :j 139 euro!!!!!!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:39

Wat mijne echt goed helpt is die speciale shampoo, ik heb gemerkt als de manen te droog worden schuurt hij veel meer.
Bij hem is het vrij rustig nu gelukkig, zal ff opzoeken hoe die shampoo heet.

Ik heb eventueel nog wel een RSIH deken te koop, komt net van de stomerij maat 2.05.
Ik heb er nu 3, das een beetje teveel :o

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:09

Ook hier goed nieuws, Bregh schuurt nog steeds niet!! Moet het smeren wel bijhouden (maar ik zie dat Aerdenhout dat ook doet) en dan gaat het super. Nog steeds een blij paard in de wei. Naja, helemaal blij trouwens niet, want ze heeft nog steeds haar graasmasker voor. Niet meer de GG maar een andere met rubber, dus tandjes gaan ook weer goed. :D Blij vrouwtje in elk geval wél!!!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:36

Zo zie je maar weer wat gras wel niet doet hé.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:06

byjou1983 schreef:
Ik heb eventueel nog wel een RSIH deken te koop, komt net van de stomerij maat 2.05.
Ik heb er nu 3, das een beetje teveel :o

aangezien ze voor minder dan E100 nieuw incl. verzenden te koop zijn; wat vraag je ervoor en in welke staat is de deken?