Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zwerte schreef:Bij de mijne was het kiezen tussen twee kwaden: op gewicht blijven en last van zn maag, of aankomen en die maagproblemen oplossen. Ik deed er dus niks aan, heb het geaccepteerd als bijkomend nadeel. Ik schaam me rot over zn conditie want hij is echt veel te dik. Maar nu zn maag en darmen onder controle zijn, kan ik pas gaan experimenteren met het voer om hem te laten afvallen.
Nou had ik ook niet de optie om heel arm hooi of stro te voeren, omdat hij samen staat met een gepensioneerde fjord die juist moeilijk op gewicht te houden is. Misschien kan je daar iets mee? Dus niet minder ruwvoer, maar dezelfde hoeveelheid met minder voedingswaarde.
XxFlossxX schreef:Ik zit erg te twijfelen om Derby nog een maagkuurtje te geven, de ene keer met poetsen van de maag links is er niks aan de hand, rechts kijkt ie heel nukkig..maar de andere dag is het andersom of helemaal niet.
Daarnaast kan ik hem ook een supplement geven, we zitten erover te denken om voor PUUR maag te gaan, horen hier goede ervaringen over.
Iemand suggesties / tips? Paard is echt gevaarlijk als hij last heeft van zijn maag..