[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:35

Is het bij jullie paarden het hele jaar door? Die van mij begint april/mei tot september/oktober ongeveer..

In de winter/herfst maakt ie wel is sprongetjes met zn voorbenen, wiebelt met zn neusie, maar hij is dan wel veel beter te rijden.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:37

Roos schudt ongeveer van april tot september ook.
Sprongetjes met dr voorbenen doet ze alleen als ze echt heel erg schudt en ik dan ga draven (dan schudt ze gewoon aan 1 stuk door elke pas). In de winter is ze wel onrustiger met dr hoofd dan 'normale' paarden, maar echt schudden doet ze dan niet en sprongetjes met de voorbenen ook neit.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:12

maandag les gehad, en geen geschud Haha!
hopelijk is het nu dus eerst voorlopig voorbij( afkloppen!!)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:17

Mijn merrie is van de week helaas weer begonnen met schudden. Ik heb direct maar een neusnetje besteld (netrelief) en gisteren voor het eerst met netje gereden. Het werkt gelukkig super! Op enkele keren schudden na was ze lekker rustig. Het netje zelf vond ze blijkbaar ook niet vervelend, ze vond hem direct al prima.

Ff een vraagje, hoe doen jullie dat trouwens met de netrelief en je sperriem? Clown Ik heb gister mijn sperriem er maar afgehaald, wist niet hoe ik het anders vast moest maken?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:30

ik deed mijn sperriem er overheen, maar aangezien mijn paardje niet echt een 'kin' heeft heb ik hem er weer afgehaald, hij ging er nl iedere keer af.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:30

Ik heb de sperriem over het netje heenzitten en dat blijft prima zitten Lachen

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:41

Hmm, dan ga ik dit ook maar proberen. Ik dacht eigenlijk dat dat wellicht zou gaan schuren, aangezien jullie het ook doen zal het wel meevallen Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:19

No Cheer No Cheer
ik had te vroeg gejuichd..zag het in de wei al meteen.

toch maar opgezadeld en eerst dochter van de stalhoudster er even op laten stappen( die is 8)
ap liep gewoon aan halster,maar zij was op een gegeven moment ook helemaal zat dat hij steeds de teugels uit d'r handen trok.
dus ik er nog even op,maar was echt niet te doen, hij had er vreselijk last van.
terug op stal had hij ook dikke ogen en hij was echt kortademig.. Verdrietig

heb een pm gestuurd naar josefien hier op bokt, ap heeft vorig jaar bioresonantiedruppels gehad en toen heeft hij zowat niet geschud...dus hopelijk dat dat weer bij hem gaat werken.

dit duurt me veel te lang nu,hij loopt nu al een dikke 4 weken te schudden en ik wil rijden Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:20

corinne1981 schreef:
ik deed mijn sperriem er overheen, maar aangezien mijn paardje niet echt een 'kin' heeft heb ik hem er weer afgehaald, hij ging er nl iedere keer af.

dat is toevallig...ap heeft ook geen kin,dus een sperriempje gaat er altijd zo af Haha!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:44

Hoorde dat SUGGIE op bokt die netjes maakt? Iemand ervaring mee/foto?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 23:43

ik had er vanavond in het bos ook weer last van hij krijgt het van de mugjes die rondzwarrelen zeg maar dondervliegjes is dit ook allergie? geef hem al wel puur pollen dit is het 2de jaar

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:00

Mijn merrie van 15, schud sinds 1,5 week voor het eerst zolang ik haar heb. Ze wil onderweg stoppen om haar neus te schuren. Zaterdag wordt ze door de tandarts nagekeken, maar ik ben er bang voor dat ze last heeft van de pollen e.d.
Ze staat dit jaar (i.v.m. wisseling stal) ook heel vroeg en lang buiten.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:31

heb vandaag weer met de net relieff gereden,wat een uitkomst is het,kon weer heerlijk rijden,en geef ook de puur pollen bij

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:53

Ellepel, hielpen die druppels ook tegen Ap zijn snotneus ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 06:19

dat weet ik niet meer,sorry

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:21

Geeft niet hoor Ellepel, je kan niet alles onthouden ! Heb je al bericht terug van Josefien gehad ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 15:14

Blingh is langzaam aan ook weer aan het schudden. heb alleen het idee dat ook deel psychisch is. hij kan zichzelf zo zitten opfokken.. Van het weekend was het schudden heel erg! Vandaag dus helemaal niet.. Zucht diep.
Die netjes bestel je bij de paardendrogist?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 15:25

Blingh schreef:
Blingh is langzaam aan ook weer aan het schudden. heb alleen het idee dat ook deel psychisch is. hij kan zichzelf zo zitten opfokken.. Van het weekend was het schudden heel erg! Vandaag dus helemaal niet.. Zucht diep.
Die netjes bestel je bij de paardendrogist?

ja de net relieff is te koop bij de paardendrogist *LOL*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:13

Maris schreef:
Geeft niet hoor Ellepel, je kan niet alles onthouden ! Heb je al bericht terug van Josefien gehad ?

ze is weg tot 5 mei.
ap heeft er volgens mij echt wel last van nu,vind binnenstaan heel fijn en hij is mij een beetje te rustig...

dus ik wacht tot 5 mei en dan gaat er een pluk haar naar josefien toe, hopelijk helpt dat

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:34

@ellepel. Echt balen dat Appie weer schud Ach gut . En dan duurt het nog lang tot 5 mei.

Ik heb vandaag besloten Ino zo snel mogelijk te verhuizen, ik ben het nu echt beu. Ino zijn luchtzakken waren vanmorgen helemaal dik en allebei de paarden staan te hoesten, in een open uitloopstal notabene. Ik heb het idee dat dat ook de reden is waarom hij vanmorgen weer flink liep te schudden. Hij wilde ook niet inbuigen maar zijn hoofd naar voren gestrekt houden. En hij schudde dus ook anders dan anders, hij nam nu veel meer zijn hele hals mee met het schudden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:39

Inoterry schreef:
@ellepel. Echt balen dat Appie weer schud Ach gut . En dan duurt het nog lang tot 5 mei.

Ik heb vandaag besloten Ino zo snel mogelijk te verhuizen, ik ben het nu echt beu. Ino zijn luchtzakken waren vanmorgen helemaal dik en allebei de paarden staan te hoesten, in een open uitloopstal notabene. Ik heb het idee dat dat ook de reden is waarom hij vanmorgen weer flink liep te schudden. Hij wilde ook niet inbuigen maar zijn hoofd naar voren gestrekt houden. En hij schudde dus ook anders dan anders, hij nam nu veel meer zijn hele hals mee met het schudden.

Jeetje, wat vervelende zeg! Maar is het niet zo dat hij nu van die 'begin verergingsverschijnselen' heeft (wat een woord Clown ) door de medicatie?

Kon je zo snel een andere plek vinden?

Ellepel; ook beterschap voor Appie, houdt hem maar lekker binnen. Daar voelt hij zich nu het lekkerst!

Niek is op het moment schudvrij.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 16:21

Ik moet nog gaan zoeken naar een andere plek, maar dat ga ik zsm doen.
Charlotte heeft toen gezegt dat Ino schimmels in zijn luchtzakken heeft en de stal is met het warmer wordende weer echt vergeven van de schimmels. Ik ruik het nu overduidelijk als ik daar binnenkom. Daar word echter steeds niks aan gedaan terwijl ik heel duidelijk heb aangegeven dat het geen gezonde omgeving is voor de paarden. Als ik tegen haar zeg dat haar paard ook hoest wordt dat afgedaan met "dat doet ze wel eens vaker".

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:18

Inoterry schreef:
Ik moet nog gaan zoeken naar een andere plek, maar dat ga ik zsm doen.
Charlotte heeft toen gezegt dat Ino schimmels in zijn luchtzakken heeft en de stal is met het warmer wordende weer echt vergeven van de schimmels. Ik ruik het nu overduidelijk als ik daar binnenkom. Daar word echter steeds niks aan gedaan terwijl ik heel duidelijk heb aangegeven dat het geen gezonde omgeving is voor de paarden. Als ik tegen haar zeg dat haar paard ook hoest wordt dat afgedaan met "dat doet ze wel eens vaker".

Tsjonge

Heeft het ook geen zin om alleen jouw stal te doen? Of mag dat niet?
Schimmels zijn vaak de boosdoeners van het hoesten bij paarden. Eigenlijk zou je een plek moeten vinden waar hij zoveel mogelijk buiten kan staan, iets met schuilgelegenheid ofzo? Ik hoop voor je dat je gauw iets vind!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:25

Inoterry schreef:

waar zitten die luchtzakken precies?
ap had vandaag ook dikke klieren zag ik , was hem aan het poetsen en toen boog hij zijn hals en zag ik het .
heb ik bij hem echt nog nooit gezien.
precies waar zeg maar de keelriem langs zou lopen van het hoofdstel.
kan niet van gras komen want daar staat hij nog niet eens op
maar verder was hij helemaal oke, heb zelfs best lekker nog even kunnen rijden zonder geschud.

ilonka:
het is dat je niet bij mij in de buurt woont anders hadden wij wel plek voor je gehad hoor, met schone stallen Knipoog
hopelijk vind je snel wat beters

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:02

ellepel schreef:
waar zitten die luchtzakken precies?
ap had vandaag ook dikke klieren zag ik , was hem aan het poetsen en toen boog hij zijn hals en zag ik het .
heb ik bij hem echt nog nooit gezien.
precies waar zeg maar de keelriem langs zou lopen van het hoofdstel.
kan niet van gras komen want daar staat hij nog niet eens op
maar verder was hij helemaal oke, heb zelfs best lekker nog even kunnen rijden zonder geschud.

ilonka:
het is dat je niet bij mij in de buurt woont anders hadden wij wel plek voor je gehad hoor, met schone stallen Knipoog
hopelijk vind je snel wat beters

Die verdikking die jij bedoelt zijn wss de keelklieren. Heeft Niek ook altijd maar ze zijn wel eens megagroot geweest en toen had hij keelontsteking.