[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joke165

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:49

Hier de deken al een paar weken af omdat ze nu 's nachts weer binnen staan, de mijne is een lichte eczemer dus schuurt helemaal niet als ze in de schemeruurtjes binnen staat. Vervangen door een 0 grams regendeken maar vandaag dermate hoge temperaturen dat ze nu lekker bloot staat uit te waaien :-)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:49

Hier de dekens nog steeds op, en ze hebben ook nog steeds kriebels. Vanaf woensdag willen wij ze af gaan doen, want dan wordt het niet meer warmer dan 11/12 graden bij ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:00

Iemand een idee wanneer de eczeemdekens in de sale komen? Hij heeft nu nog een voddenlapje over dus wel tijd voor een nieuwe :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:06

geen idee,maar kijk ook even op marktplaats.
daar staat vaak ook wel wat op :j
mijn dekens kunnen volgend jaar nog wel weer aan, moet ze alleen nog even uitspoelen :j

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:07

Vaak rond oud en nieuw of kerst is er korting bij de paardendrogist

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:46

Ja ik bewaar de mijne ook nog als reserve. Wil hem eigenlijk even uitwassen in zo een grote wasmachine bij het tankstation. Moet ie daarvoor nog in een dekbedovertrek oid of kan ie er gewoon los in?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:03

Daar kan die gewoon los in, ik was de eczeemdekens altijd zelf thuis in een wasmachine met een 7 kg trommel (heb de luxe van een paardenwasmachine in de schuur).

Ik koop bijna al mijn dekens op Marktplaats/Bokt 2e hands.
Heb nu via de paardendrogist besteld, net na de zomer was daar een flinke kortingsactie.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:15

Wat smeren jullie op wondjes die door het schuren komen?
Hier geen open wonden meer nu, meer korstjes en het is droog, schilferd dus nog. Wilde eigenlijk er iets opsmeren, maar weet niet goed wat. Dus wat gebruiken jullie?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:40

Sudocreme en ik heb 1 of andere kruidenzalf welke smeerbaar is als vaseline en fijn ruikt en beschermt.

Zal vanavond op stal even kijken hoe die heet. Is een Duits product.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:44

als er een korstje op zit niks.
en anders zinkzalf of wat vaseline, of uierzalf kan ook.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 23:18

Had gister de deken afgedaan, maar vanmiddag weer op gedaan want ze begon helaas enorm te schuren.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 08:42

Gister eind vd middag wilde ik wat met m'n paard gaan doen maar ze werd stapelgek vd vliegjes. Je dag ze ook gewoon in zwermpjes bij elkaar zitten. Het word echt tijd dat doe deken af kan..

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:21

_sharona_ schreef:
Gister eind vd middag wilde ik wat met m'n paard gaan doen maar ze werd stapelgek vd vliegjes. Je dag ze ook gewoon in zwermpjes bij elkaar zitten. Het word echt tijd dat doe deken af kan..

Hier vannacht voor het eerst een beetje nachtvorst, hopelijk hebben we dat een paar dagen, dan gaan de vliegjes wel weg. Het zijn ook echt alleen nog vliegjes en kleine kevertjes die hier rond vliegen. Het andere gespuis zie ik gelukkig niet meer. Ja, spinnen, véél. Maar die vind ik alleen zelf vervelend haha.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:23

Vergeten te kijken op stal, sorry.

De deken zit er hier echt nog wel op, ze is vooral heel jeukerig in haar liezen. Was vorig jaar ook wel maar nog nooit zo extreem als dit jaar. Terwijl ze wegen HB niet op gras staat, behalve hooi en vitaminekorrel niets krijgt. Bij die van mij lijkt het zeker niet voedingsgerelateerd helaas.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:26

MarliesV schreef:

De deken zit er hier echt nog wel op, ze is vooral heel jeukerig in haar liezen. Was vorig jaar ook wel maar nog nooit zo extreem als dit jaar. Terwijl ze wegen HB niet op gras staat, behalve hooi en vitaminekorrel niets krijgt. Bij die van mij lijkt het zeker niet voedingsgerelateerd helaas.

Jammer. Daar kun je nl nog iets aan doen. Om nou in een andere regio te gaan wonen, is wel een stap verder... :(

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:37

Skippy01 schreef:
MarliesV schreef:

Jammer. Daar kun je nl nog iets aan doen. Om nou in een andere regio te gaan wonen, is wel een stap verder... :(

Tenzij je de samenstelling van je hooi niet kent en dit te hoog is in suikers bijvoorbeeld? Dan zou een andere partij ruwvoer nog iets kunnen zijn?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:02

jeuk in de liezen zie ik hier ook bij de niet eczemers :j .
ik denk dat dat iets anders is.
je zou inderdaad je hooi nog kunnen laten testen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:09

Hooi is getest ivm haar HB. Ze krijgt per dag 2 kg graszaadhooi, 5 kg getest weidehooi, eiwitten bijgevoerd en vitaminekorrel.

Skippy, ik snap je bericht niet. Waar kan ik wat aan doen, aan het voer of aan de jeuk volgens jou?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:11

MarliesV schreef:
Hooi is getest ivm haar HB. Ze krijgt per dag 2 kg graszaadhooi, 5 kg getest weidehooi, eiwitten bijgevoerd en vitaminekorrel.

Skippy, ik snap je bericht niet. Waar kan ik wat aan doen, aan het voer of aan de jeuk volgens jou?

Aan voer kun je in principe vaak wel sleutelen als dát de oorzaak is. Dat bedoelde ik te zeggen.
Als voer niet de oorzaak is, maar echt de mugjes, dan is er gewoon heel weinig aan te doen. Dan kun je dus niet zoveel aan de jeuk doen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:11

Ah zo, snapte het al niet, maar eens inderdaad.
Had gehoopt omdat ze op dieet moest, dat dit ook zou helpen voor de jeuk maar ik merk geen verschil.

Ellepel, bekend fenomeen dus, jeukende liezen. Ben echt benieuwd waar het door komt.
Die van mij staat wel onder/bij een grote eikenboom. Leek geen last te hebben van de processierups, maar misschien nu toch?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:45

Hier is de deken al een maandje af. Maar vandaag helaas weer heel veel jeuk en zag ook veel vliegjes :( Hoop dat de nachtvorst vannacht een beetje helpt... Het ging juist zo goed!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 23:07

Hier vorig jaar bloedtest laten doen, waaruit bepaalde allergieën zijn gekomen. Dus zomereczeem en allergieën.. Lastige combinatie.
Heb inmiddels een sweet itch smeerseltje gekocht. Hopelijk gaat het iets doen of verzachten.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 23:18

Saskia9 schreef:
Hier vorig jaar bloedtest laten doen, waaruit bepaalde allergieën zijn gekomen. Dus zomereczeem en allergieën.. Lastige combinatie.
Heb inmiddels een sweet itch smeerseltje gekocht. Hopelijk gaat het iets doen of verzachten.

Hier ook. Nu momenteel drama omdat ze ook veel last heeft van dr mijtenallergie. Soms weet ik ook niet meer hoe het te behandelen. Toevallig was ze wat teruggevallen en wilde ik proberen wat luzernebrok bij te voeren, maar wat het ook is geweest. Het warme weer, de brok, mijten, het was gelijk weer drama met schuren. Heel haar hoofd opengeschuurd :(
Dus maar weer eczeemdeken op, gestopt met de brok en weer begonnen met haar anti allergiedruppels.
Ik ben blij als het echt wat kouder begint te worden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:56

Hier gelukkig geen jeuk meer. Hopelijk blijft dit zo. Misschien dat ik in maart begin met de puur culcio

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:11

Hier enkel nog aan de buiknaad en uier. Ik heb gisteren zelfs de PRE zijn gewoon vliegendeken opgelegd. He went locco door de vliegen :/