[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:57

114677

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:25

mijn merrie heeft een eczeemdeken op, maar ondanks de deken schuurt ze nogsteeds, er zitten daardoor nu ook allemaal gaten in de deken.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:29

Ziet er goed uit Peachy! Fijn dat ze toch nog een functie hebben gekregen dan hier te verstoffen in de kast. :D

milouschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:33

Peachy schreef:
Ik zou nog foto's laten zien van mijn eczeemdeken die vermaakt is.
Mogelijk gemaakt door een lieve bokker die delen van dekens beschikbaar had en een lieve schoonmoeder die hem vermaakt heeft.
De hals zakte nm af en hij kreeg schuurplekken van de elastische bilriemen.

De verlengde hals (het lichte deel is bijgemaakt), geen last meer van afzakken, trekken en onbeschermde plekken.
Afbeelding
Afbeelding

De bilriemen
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nog aan het twijfelen of ik ook de buikflap erbij pak, maar voor nu is het echt een uitkomst.
Hij heeft geen schuurplekken en alles is mooi aan het bijgroeien. Hij heeft alleen nog een onrustig plekje op zijn hals, maar dat is niet kapot alleen gerimpeld.

Die deken heeft mijn pony ook ik vind hem echt heel goed! Ik heb alleen ook nog een hoofdmasker en een buikflap erbij.
Dat hoofdmasker is voor in de paddock/wei want dan schuurt hij aan zn voorlok.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:38

Indra, ja ben er echt blij mee, want het helpt heel goed nu hij een stuk verlengt is.

Milouschka, hier zit ook een buikflap bij maar door zijn hooibuik schuift deze nog weleens. Niet veel maar net genoeg om precies op dat stukje geprikt te worden. De buikflap heb ik eigenlijk voor de dazen en de rest van de deken voor de eczeem :D
Masker heb ik niet nodig (even gauw afkloppen..).

Fenonolf heb ik ook goede ervaring mee. Ze zijn nu in de aanbieding bij de Shetshop. (www.shetshop.nl eerst was hij geloof ik €37,50 en nu €25 euro)

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:28

frisiangirl schreef:
Ik gebruik nog steeds de lotion van de duitse aldi. Of eigenlijk niet meer, want ze schuren niet meer! Heel af en toe zie ik nog wel eens een staart die wat geschuurd is, maar dat is peanuts! Ik hoop dat de mensen die deze lotion ook gebruiken er ook effect mee hebben!

Ik ben je nog steeds super dankbaar!!! Die van mij staat al weken zonder jeuk (zonder deken) en ik ben inmiddels ook minder gaan smeren. Smeerde eerst elke dag en nu om de dag en soms zelfs op de 2 dagen. (alleen zijn staart wel elke dag, dat durf ik niet aan..). Ik ben met mijn 2e fles bezig.

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:09

Ik wrijf de staartwortel en aanzet manenkam elke ochtend en avond in met pure azijn. Heel af en toe wat gekrenkte haartjes, maar paardje lief lijkt zo goed als van de eczeem af te zijn.

Vele middeltjes hielpen niet. De deken hoeft ze ook niet meer op. Hoera!

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:11

miesie schreef:
frisiangirl schreef:
Ik gebruik nog steeds de lotion van de duitse aldi. Of eigenlijk niet meer, want ze schuren niet meer! Heel af en toe zie ik nog wel eens een staart die wat geschuurd is, maar dat is peanuts! Ik hoop dat de mensen die deze lotion ook gebruiken er ook effect mee hebben!

Ik ben je nog steeds super dankbaar!!! Die van mij staat al weken zonder jeuk (zonder deken) en ik ben inmiddels ook minder gaan smeren. Smeerde eerst elke dag en nu om de dag en soms zelfs op de 2 dagen. (alleen zijn staart wel elke dag, dat durf ik niet aan..). Ik ben met mijn 2e fles bezig.

Welke lotion is dat? Ik woon dichtbij de Duitse grens, dus kan er eens gaan shoppen ;) Ik doe het nu, effectief, met azijn....maar lotion lijkt me mooi voor de afwisseling.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:52

frisiangirl schreef:
De goedkoopste oplossing die ook nog eens werkt; Eldena bodylotion in de blauwe fles. Kost 1,69 euro bij de Aldi. Ik heb 4 paarden die schuren; van licht tot tot bloedens toe. En al deze paarden hebben dit jaar nog niet geschuurd! Mijn paarden staan momenteel gewoon van 8 tot 8 in de weide en daarna op stal.

Wie gaat het ook eens proberen en mij vertellen dat het werkt?!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:15

wuswa schreef:
yvonnedv schreef:

Bedankt voor de link! Ik heb meteen een berichtje gestuurd en naar de maat gevraagd.

De dekens zijn nieuw! En alle maten beschikbaar.....dus.....sla je slag zou ik zeggen!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:30

wuswa schreef:
wuswa schreef:

http://link.marktplaats.nl/358613352

Bedankt voor de link! Ik heb meteen een berichtje gestuurd en naar de maat gevraagd.

De dekens zijn nieuw! En alle maten beschikbaar.....

Die indruk had ik ook bij de advertentie. Als ik de indruk gehad zou hebben dat het een tweedehandse zou zijn had ik de link niet neergezet ;)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:59

En ik heb 'm zojuist besteld en betaald. Dus nogmaals thxs!

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:44

Weet iemand of er ook een kap bestaat die over de oren en voorpluk zit, maar niet over de ogen?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:04

Ik ben inmiddels ook begonnen met Derfen. Klaartje schuurde behoorlijk aan haar hoofd. Dus ik heb de proefflesjes besteld. Vanavond voor het eerst op gedaan. Het stinkt behoorlijk, maar ik vind niet dat de kleur erg donker is. Klaartje is een fjord, maar had geen donker hoofd gekregen na Derfen. Het heeft een beetje het zelfde effect als betadine. Ze had een gele gloed op haar hoofd. Ze vond het wel heerlijk toen ze werdt ingesmeerd. Als ik sweet itch op smeer trekt ze haar hoofd weg, maar met Derfen nu niet. Ik vind het alleen behoorlijk vloeibaar, het knoeit dus wel lekker. Ik bracht het eerst op mijn hand aan en daarna op haar hoofd.

Ze heeft wel geen manen meer over bij haar schoft. Vanwege de deken en doordat ze heeft zitten schuren.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:16

voor de personen die een grotere fles van derfen hebben gekocht:
ik heb gisteren zo lopen te kliederen met de proefmonster, hoe is de opening van een grotere fles?
niet zo"n groot gat als het proefflesje?
getver wat stonk dat zeg

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 02:10

Jamilla krijgt rare plekken, de huid laat schilferig los. Het is ook ontzettend gevoelig, mag er bijna niet aankomen. Ben even met Derfen gestopt om te kijken of het tot rust komt...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:35

happytime schreef:
voor de personen die een grotere fles van derfen hebben gekocht:
ik heb gisteren zo lopen te kliederen met de proefmonster, hoe is de opening van een grotere fles?
niet zo"n groot gat als het proefflesje?
getver wat stonk dat zeg

yvonnedv schreef:
Afbeelding Bijkomend voordeel is de aplicatietuit.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:46

Volgens mij krijg je alleen maar bij een 250ml fles een applicatie tuit want ik heb die niet erbij gehad. Wel was de opening beter dan het proefflesje, er zat zeg maar een klein gaatje in de fles en niet zo'n grote open mond.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:51

Peachy; ik heb dezelfde deken, alleen is de buikflap hier behoolijk groot en lubberig?
Die van jou zit er netjes uit zeg!!

Staan jullie paardjes ook zo enorm te zweten onder hun eczeemdeken?
Hier was gisteren de deken gewoon echt doorweekt van het zweten, en vandaag helemaal natuurlijk met 35 graden, kan dat geen kwaad?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:05

ook zonder deken staan ze hier te zweten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:43

Ik doe vandaag een witte fijnmazige vliegendeken op, ik spons hem eerst maar af en dan mee veerust er op en dan de vliegendeken. Rond 6 uur de gewone deken weer op. Ik baal enorm, want we hebben niet de hele dag schaduw in het land, alleen tot einde ochtend en dan weer vanaf een uur of 5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:45

Ik zie trouwens dat er naast de deken veel middelen worden gebruikt, hebben jullie paarden dan nog zo een last van met deken? Mag ik vragen waarom jullie dat doen?

Ik gebruik niks naast de deken, mijn deken(die ik elke week verwissel) worden vrij vet , dus blijven de manen ook vettig. Hier verder geen jeuk.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:23

Hoi,

Ik ben nog een beetje een leek op het zomereczeem gebied, maar mijn 2 ponies hebben er vanaf dit jaar extreem veel last van. Ik smeer Phyto Treat, en gisteren heb ik de Pagony eczeemdeken gekocht. Ze zijn helaas beide te klein, dus ik moet ze omruilen.

Maar wat ik mij af vraag, de hoofdkap, hoe bevestig je die aan de deken? Ik snap er echt helemaal niets van... :\
Iemand die mij kan helpen?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:39

Klaartje heeft gister ook staan zweten. Op haar hals, bij haar achterbenen en bij haar oren. Niet eens zo heel erg dus. Wij hebben ook niet heel veel schaduw in het land. Maar een klein strookje door de stal. Maar ze kan hier in ieder geval wel een in de schaduw staan. Dit doet ze dus ´s middags gelukkig ook. Ze staat nu ook onder een fijnmazig vliegendeken ipv de sweet itch hoody.
Vanmiddag rond 1 uur zet ik haar ook even met deken enal in de douche. Kan ze eventjes afkoelen.

Unseen, volgens mij moet je die zelf bevestigen aan de deken. De klipjes zitten wel bij de hoofdkap geleverd maar moet je zelf vast zetten aan de deken met naald en draad (naaimachine).

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:42

Peachy@ Ik heb een vriendin die in de country mill werkt in Nijkerk en die zegt dat de verpakking niet veranderd is, de verpakking bij de aanbieding is heel anders:S