Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
oxer schreef:Ik heb mijn paard dus echt alleen culico gegeven en dat ging prima. Het eerste jaar (halverwege het seizoen begonnen de hoge dosis (40 druppels), het tweede jaar 30 druppels en het 3e jaar de lage dosis (20 druppels). Het eerste jaar heb ik 2 flesjes gebruikt, het tweede jaar 8 flesjes en het derde jaar een flesje of 5. Dus totaal 15 flesjes x 15,- = Eur 225,-. Niet veel voor een jeukvrij paard.
Madeliefjes schreef:Ik vraag me af als je dat gaat doen met die betadine scrub en azijn of je dan niet de huid gaat aantasten????!!! En dan daarbij die van mij heeft witte manen en staart worden die daar niet geel van?? Dan is mijn pony wel helemaal in dezelfde kleur, ook leuk!
Die culico spreekt me wel aan maar als ik lees hoe je dat moet toedienen, twee keer per dag en dan een half uur voor of na het eten! Misschien een stomme vraag maar hoe doe je dat dan als je paard gewoon in de wei staat? Dan eet ie de hele dag. Ik hoorde hier van een man dat hij er ook goed resultaat van had en wij wonen in de muggenhemel dus....
Maar dat twee keer per dag geven is gewoon een beetje het probleem, heb mijn pony nou eenmaal niet bij huis staan. Ik weet ook niet of je het echt op het zelfde tijdstip moet geven ofzo. De dosering is in principe 20-40 druppels geloof ik te hebben gelezen. Is het dan 20 voor een pony en 40 voor een paard of is het naar gelang de ernst van het zomereczeem??
ikenindi schreef:ik heb voor een ander probleem de da gebeld. mijn paard werd steeds spontaan ineens mager. we weten nu waar het van komt, en wss heeft ze iets aan haar lever/nieren waardoor haar metabolisme niet goed is. dat houdt in dat ze de afvalstoffen niet goed kwijt kan... daar komt dan denk ik ook haar ernstige zomereczeem vandaan...