Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shanna schreef:Ook nu, nu de winter nog moet komem? Dat maakt het juist zo moeilijk vind ik, dat de winter nog moet komen..
Cowgirl schreef:Ik heb altijd geroepen dat het bij cushing over zal zijn simpel omdat de medicatie gewoon ontzettend duur is.
Fabster schreef:Met die buut wel oppassen. Straks heeft hij er ook een maagzweer bij. En mss komt die oijn dan niet uit zijn voeten? Ik ben ook wel eens bedrijfsblind geweest bij een paard die problemen aan zijn hoef had. Ineens liep hij helemaal slecht, dus ik bleef fijn naar zijn voeten staren. Toen bleek t zijn knie te zijn. Soms ben je teveel gefocust op 1 ding en mis je de rest. Ik hoop dat je het probleem vindt. Zo niks weten is echt vreselijk.
simongek schreef:Mijn paard zweette gisteren ook. Onderdeken eraf gehaald. Nu even aanzien.
Paard loopt wel weer regelmatig gelukkig.
Nu ruim 2 m
aanden op de prascend maar ik merk geen vooruitgang. Vacht is juist alleen maar slechter. Geschoren ivm extreme vacht en nu alweer allemaal lelijke lange haren.
Ook heeft hij vieze benen van dunnere ontlasting.
Ga denk ik terug naar halve pil. Iemand nog een idee hierover?
simongek schreef:Nee niet getest. Weer 100 euro en net nieuwe pillen gehaald voor 3 mnd.
Ook zijn nieuwe voer en supplementen gehaald. Hoefsmid is vorige week geweest.
Nieuwe test wacht ik dus eventjes mee.
dieseltje schreef:Oke, hier is de uitslag van de vervolgtest inmiddels binnen.
Waarschijnlijk voelt mijn pony zich zo ontzettend slecht doordat de Prascend bij hem te snel/hard heeft gewerkt. Wij dachten dat hij ondanks de prascend zou zijn doorgestegen in ACTH, maar hij blijkt na 7 weken een halve pil van 265 naar 31 te zijn gezakt en dat is een extreme daling....eigenlijk te extreem en dus heeft zijn lijf hier een flinke klap van gekregen. Hierin is hij een uitzondering en dit was niet te voorspellen, hij wijkt af van de norm en dat is altijd moeilijk. Hij is besproken/bediscussieerd door 3 paardenartsen.
Advies is nu om per direct naar een kwart prascend te gaan en eventueel zelfs op niets te zetten uiteindelijk (wel pijnstilling nog aanhouden, tot er duidelijk verbetering is).
Hij loopt extreem slecht, dus dit gaan we nog proberen en als hij (hopelijk) verbetert laten we daarna speciaal beslag aanmeten en hopen hem zo weer een beetje op de been te krijgen.
Blijft spannend....
Waratje schreef:Dieseltje, wijs je DA erop dat pergolide via de apotheek ook in pillen van 0,25 mg kan worden geleverd. Pillen zijn even groot als de prascend en hebben ook 1 breeklijn. Als je 1/8 pil wil proberen, dan zou je DA een recept kunnen schrijven voor de 0,25 mg pillen en dan geef je een halve daarvan, want 1/8 maken van de prascend is bijna niet te doen.