Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nandos schreef:Hee allemaal,
Ik kom hier weer even kijken. Beterschap voor jullie paardjes trouwens!
Nu het weer wat kouder aan het worden is ben ik aan het rondkijken voor voordroog. Helaas zie ik in mijn omgeving alleen van die grote pakken.. Alleen mijn merrie zal voordroog gaan krijgen, ik ben dus bang dat als ik een groot pak open dit snel gaat schimmelen! Wat is jullie ervaring hiermee? Tips? Ik ben hard aan het zoeken naar kleinere pakjes, maar nog geen succes.
Vorig jaar heb ik het twee maanden gedaan met Jopack Horsedinner, maar dat is toch echt prijzig!!
timokyana schreef:@nandos , ik vond het beide ook vrij heftig.
Hij reageert gevoelig op de overgang kaken/hals, heeft opgezette lymfeklier. In rust hoor/zie je niks, alleen bij actieve inspanning.
Van de groeiringen weet ik inderdaad, hoefbevangenheid geloif ik ook niet. ik bekap mijn mini' s zelf en heb wel wat theoretische kennis hierover.
Paardje heeft 1 keer dat ik gezien heb een snotklodder gehad tijdens het briessen. Wit/licht geel. Verder geen snotneus of hoesten.
Ik zie de buik soms meebewegen, al vind ik dit moeilijk om in beweging te zien.
Hij staat 24/7 buiten (alle paarden hier ), mogelijkheid tot zelf in de stal te gaan. Geen kippen of varkens.
Volgens de oude eigenaar is hij goed ontwormd. Heb er gelijk thuis een eqeust pramox ingedaan, kwam niets mee in de mest.
Ik ontworm heel trouw.
Ik ga morgen even voorleggen aan de kliniek voor second opinion.
als de klieren zijn opgezet.zal heet inderdaad wel een virus of ontsteking zijn veel beteerschap.open dat hij snel opknapt![]()
Dankjewel voor jullie tips/adviezen.
Ik vind het ook erg jong...
TerraHowrse schreef:Ik had een tijdje geleden hier een vraag gesteld, mijn pony hoestte.
Wou toch even een update geven dus bij deze:
Ik vermoedde het eigenlijk al, maar het bleek inderdaad stofallergie. Pony kan om medische reden helaas niet 24/7 buiten staan, eerdere jaren stond ze dit altijd wel. Nu dus in de nacht binnen.
Inmiddels veel veranderd, ze is naar een ander stallenblok verhuisd, hier hangt er minder stof in de lucht. In de andere stallen wordt alleen opgestrooid als de pony buiten staat. Bodembedekking is nu nog wel stro (paar uur van voordat ze op stal gaat opstrooien) maar dit worden waarschijnlijk houtkrullen. Ze krijgt nu een muesli bij met wat fenegriek en knoflooksnippers en eigenlijk is het hoesten helemaal voorbij.
timokyana schreef:Hier 'goed' nieuws, vermoedelijk beginnende droes of een virus. er is een swap uit zijn holte genomen en opgestuurd voor onderzoek. Volgende week uitslag. Verder even goed in de gaten houden dat het betert.
Wat een stress zeg door een mening vd dierenarts. .. met dit soort zaken voortaan maar gelijk naar de kliniek. .
Nandos schreef:Hee allemaal,
Ik kom hier weer even kijken. Beterschap voor jullie paardjes trouwens!
Nu het weer wat kouder aan het worden is ben ik aan het rondkijken voor voordroog. Helaas zie ik in mijn omgeving alleen van die grote pakken.. Alleen mijn merrie zal voordroog gaan krijgen, ik ben dus bang dat als ik een groot pak open dit snel gaat schimmelen! Wat is jullie ervaring hiermee? Tips? Ik ben hard aan het zoeken naar kleinere pakjes, maar nog geen succes.
Vorig jaar heb ik het twee maanden gedaan met Jopack Horsedinner, maar dat is toch echt prijzig!!