[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:58

of je neemt een bestaand halster en sloopt de sluiting er van af en maakt daar een paniekhaak aan? moet je wel zelf kijken of dat werkt hoor. ik verzin ook maar wat;)

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:04

whaaa moeilijk ! hoe doen jullie dat dan ? of blijft jullie halsdeken zonder halster zitten?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:18

ik heb een hoofdstuk ook nog, een hoofdkap. daar zittie aan vast. en die is laatst ook blijven hangen aan n paal... ben blij dat ie gewoon met klittenband vast zat;)

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:32

Lise81 schreef:
RTL 4, ik kijk het meestal op horsecompany.nl

Bedankt voor de reacties op de dekens!
Dat culico klinkt wel een beetje hoopgevend Knipoog

Culico heeft het hier echt super gedaan. Onze dierenarts had er meer goede ervaring mee, vandaar dat ik ermee begonnen ben. Het is wel veel werk en hij waarschuwde me van tevoren dat je niet direct resultaat ziet en dat je je echt aan de gebruiksaanwijzing moet houden, maar het resultaat is een jeukvrij paard!! Dus uiteindelijk is het de tijd en het geld dubbel en dwars waard geweest.
Mijn schoonvader heeft vorig jaar zijn paard laten spuiten en was eerst heel sceptisch over de culico maar hij gaat het dit jaar ook gebruiken dus ik ben benieuwd.

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:42

[quote="Franka_Vosje"]
@Oxer, klinkt interessant zeg, zou het echt daardoor zo goed gaan? Of had je ook nog andere dingen veranderd?

[\quote]

Ik heb verder niets veranderd, wij wonen in een erg muggevoelig gebied tegenover een bos, met drie kikkerpoelen in de buurt. Mijn merrie schuurde zich echt tot bloedens toe kaal, de boel was de eerste zomer helemaal dik en ontstoken en ze had zoveel jeuk dat ik op stal zelfs de voerbak van de muur heb moeten halen omdat ze zich anders helemaal kapot schuurde.
Het eerste jaar dat ik haar had ben ik in het voorjaar in de weer geweest met shampoo, potjes, knoflook, zalfjes enz enz, maar dat hielp allemaal niets in het begin van de zomer heb ik de dierenarts eens gepolst of hij niet wat wist en hij kwam dus met de culico, in deze omgeving hebben erg veel paarden last van staart- en manenexceem en hier hadden ze goede ervaringen mee mits het volgens voorschrift wordt gebruikt en ook echt twee jaar lang!! Ik ben dus direct begonnen en heb het daarna nog twee "seizoenen" gebruikt (en verder echt niets anders gedaan) en dus vorig jaar voor het eerst niet en ze heeft echt de hele zomer niet geschuurd dus ik heb goede hoop dat ze er echt helemaal af is, maar het is nog wel even spannend dit jaar.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:00

Hier ook even een berichtje van mij. Raya schuurt nog steeds niet en staat zonder deken. Overdag staat ze in een erg schraal land en 's nachts op stal. Ze krijgt alleen hooi, beetje luzerne en een beetje Pavo Nature Best.
Haar manenkam is mooi zacht nog.

Ook heb ik eerder een berichtje geschreven over het onderzoek van Eric Laarakkers, ik weet nog steeds niet of wij mee mogen doen.. Ik hoor dat zo snel mogelijk..

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:04

hmm, ben wel geïnteresseerd in die culico, maar kun je dat beginnen wanneer je wilt? Dus ook midden in het seizoen? En ik leid uit je verhaal af dat je dus bij het jeukseizoen het niet gebruikt? Wanneer begin je dan weer het opeenvolgende jaar? Bij de eerste schuurverschijnselen?

happyfell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:44

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 08:59

hoe lang doe je met zo`n flesje culocio? ik las uit jouw ervaring dat het pas het 3e jaar echt over is? dan kan ik er het beste nu al mee beginnen en dit jaar en volgend jaar de deken nog gebruiken er naast? (nu issie nog redelijk heel;))

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:30

Zijn er nog meer mensen die goede resultaten hebben bereikt met puur culico? Of lukt het soms helemaal niet hiermee? Ik vraag me ook af hoe lang je met zo'n flesje doet en wat dan zeg maar de kosten zijn na die twee/drie jaar?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:03

culico heb ik geen ervaring mee.maar ik kwam op marktplaats tegen een product waar dus ook omega inzit en nog wat ingredienten.
was afgelopen weekend bij t paardenprogramma op tv dat omega goed zijn helpen bij zomereczeem?

de site is deze:
http://www.pardoes-aurora.nl/
bij producten vacht en huid staat de diamond omega

prijs is best redelijk..zou t wat zijn?

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:22

Madeliefjes schreef:
Zijn er nog meer mensen die goede resultaten hebben bereikt met puur culico? Of lukt het soms helemaal niet hiermee? Ik vraag me ook af hoe lang je met zo'n flesje doet en wat dan zeg maar de kosten zijn na die twee/drie jaar?

Ben er nu voor het 2e jaar mee bezig, vorig jaar had mijn pony vooral in het begin van het jeukseizoen april/mei zo goed als geen jeuk. Meestal zie je het eerste jaar dat je het middel gebruikt zeer weinig tot geen resultaat.
Ik gebruik het in combinatie met Puur Allergie, die combinatie schijnt optimaal te zijn. Ook is het idd het beste een eczeemdeken erbij te gebruiken.
Je moet er feb/maart mee beginnen tot okt/nov, dus zo'n 9 a 10 maanden lang. Bij laagste dosering (20 druppels) doe je zo'n 3 maanden met een flesje, bij hoogste dosering (in hoogseizoen) 1 maand. Dus dat is ongeveer 5 flesjes per jaar. 1 flesje kost 21 euro. Dus reken maar uit voor 1 jaar; alleen Puur Culico is dan zo'n 100 euro per jaar (dus 300 euro voor 3 jaar). Beide Puur Allergie en Puur Culico is zo'n 200 euro per jaar (dus 600 euro voor 3 jaar).
En dan zitten de reinigingskuren, probiotica, extra Omega Oliën en uitwendige behandeling er nog niet eens bij Knipoog
Oh mijn god, nooit eerder uitgerekend, maar kost best veel... Geld, geld!
Maar als het na 3 jaar over is bij mijn mannetje heb ik het ervoor over!! Ben heel erg benieuwd hoe het dit jaar zal gaan, het zou toch geweldig zijn als het idd stukken beter werd Lachen

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:47

Bij de paardendrogist zag ik ook dat ze omega olie hebben. Daar zit dus ook omega 3,6 en 9 in. Voor 2 liter kost het 17 euro. Je moet dan 30-45 ml per dag geven. Dat vind ik nogal een verschil met die van t.v.

Als ik het doe ga ik dat daar kopen denk ik.

Mirjam

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:40

Puur Culico werkt het beste in combinatie met puur Allergie. Gewoon te verkrijgen bij de paardendrogist.nl
Je moet er eind februari.begin maart mee beginnen te geven t/m oktober ongeveer. Elke dag 2 keer +/- 20 druppels.
Vorig jaar ben ik vol goede moed begonnen hieraan en ik moet zeggen dat ze een stuk minder schuurde, eind juli ben ik er mee gestopt... en toen begon ze prompt meer te schuren. Ben dit jaar dus weer opnieuw begonnen en hoop het vol te houden dit jaar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:44

oh wacht,mijn bericht van zonet klopt niet hahhaha
dat product wat ik neerzette is niet die van dat tv programma hoor Haha!

dat product kwam ik toevallig tegen op marktplaats

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:06

bij horse&co was er een 1 of andere olie
wie heeft daar ervaring mee ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:10

Citaat:

lees je geen topic?
zit ik net over te vertellen Knipoog

dat was dus de omega olie.
Tong uitsteken
Citaat:
Marjolein Ras uit Vierhouten heeft een aantal zeer goede fokmerries, met jaarlijks prachtige veulens. Maar 1 van haar favoriete merries kampte lang met zomereczeem, voor veel paardenhouders een bekende en zeer vervelende aandoening. Kijk naar Horse and Co en zie hoe de merrie met behulp van Omega
3-6-9 van haar klachten af kwam!

maar dat spul kost 35 euro. en ik vond een product op marktplaats met ook omega er in en nog wat dingen voor veel minder geld...heb ook t diee dat t misschien beter zou werken Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:12

jaaa maar jou citaat is van iemand van de TV neem ik aan

maar ik vroeg of iemand hier ervaring had met dit spul ?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:25

Citaat:
maar dat spul kost 35 euro. en ik vond een product op marktplaats met ook omega er in en nog wat dingen voor veel minder geld...heb ook t diee dat t misschien beter zou werken Knipoog

Bij de paardendrogist heb ik de GN knoflookolie gekocht. Daar zit knoflookolie, lijnzaadolie en omega 3, 6 en 9 vetzuren in. Dus alles in één. Dit kost 8,95 euro.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:46

Ik ben melody dit jaar ook de knoflookolie van grand national aant bijvoeren.Maar daar zit het inderdaad allemaal in tot nu toe heeft ze nog niet gescheurd maar meestal begint het bij melody zodra het ietsje warmer word en er dus meer mugjes actief zijn.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:47

Ik had dus die omega olie gezien bij de paardendrogist. Schijnt ook goed te zien voor oudere paarden die wat ouder en strammer worden. Aangezien mijn pony bijna 27 wordt en ook wat stijver aan het worden is denk ik dat ik dit maar ga geven. Kan nooit geen kwaad denk ik.

Vind het ook niet duur 17,25 voor 2 liter. je doet er zo'n 50 dagen mee. Dus zo'n 35 cent per dag.

Ik geef mijn paard ook kalk bij in poedervorm, zal dit samen kunnen met die omega.

Staat trouwens in de top 10 bij de paardendrogist op nummer 2.

Mirjam

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:41

Ik heb mijn paard dus echt alleen culico gegeven en dat ging prima. Het eerste jaar (halverwege het seizoen begonnen de hoge dosis (40 druppels), het tweede jaar 30 druppels en het 3e jaar de lage dosis (20 druppels). Het eerste jaar heb ik 2 flesjes gebruikt, het tweede jaar 8 flesjes en het derde jaar een flesje of 5. Dus totaal 15 flesjes x 15,- = Eur 225,-. Niet veel voor een jeukvrij paard.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:42

kelly:
hahah ervaring heb ik niet met omega olie, hoor wel goede berichten erover voor idd oude paarden..maar of t helpt tegen zomereczeem?
een van de duizend en 1 middelen die beloven dat t werkt.....kwestie van uitproberen dus

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:42

wie heeft zijn exceem deken al op ?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:40

Ik heb de omega olie gebruikt afgelopen jaar. Best duur eigenlijk voor een litertje 37 euro geloof ik. Ik had een hele mooie glimmende pony in de weide staan. Maar daar kon ik niet van genieten omdat er dus toch echt wel een deken overheen lag. Ik vond niet dat het echt verschil uitmaakte.