[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:15

Ik heb een RSIH, maar moet wel zeggen dat de manen wel loslaten. in de winter had de echt dikke manen en nu zijn het er niet veel meer.
maar ben dit jaar allang blij dat ze nog manen heeft.
helaas begint ze wel met schuren aan haar voorpluk

Mi_Amore

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:21

@MaartPaard: wij kunnen wel wassen maar tot hiertoe is het nog maar 2 weken warm genoeg geweest hiervoor.

De manen worden hier lichtjes uitgedund, maar niet in grote hoeveelheden.
Antiklit spray werkt bij mij héél goed daartegen! Dat zorgt dat de deken niet schuurt, maar over de manen glijdt.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:33

Zal wel eens vragen aan de eigenaresse van de pony met deken of ik foto mag plaatsen, manenbos niks over te klagen. Juist meer / mooiere manen dan toen ze haar net kreeg paar jaar terug.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:44

Ik heb voor de mijne nu voor het eerst ook een RSIH en helaas onderaan de schoft ook een heel stuk waar de manen loslieten. Nu heb ik wel van meerdere kanten begrepen dat je de RSIH beter een maatje groter kunt pakken. Dat heb ik niet gedaan, dat wist ik niet. Volgend jaar dan kijken voor een maatje groter, misschien dat dat helpt? Dat ie gewoon net effe te strak zit.. Maar misschien dat de 1maat groter-deken op die plek ook wel gewoon strak zit en het probleem blijft. Maargoed, inderdaad ik mis liever een stukje manen dan helemaal geen manen en een paard wat jeuk heeft. Verder super tevreden over de RSIH, super kwaliteit

fjordje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:38

werkt tea tree echt tegen het eczeem of heb je ook nog iets anders nodig ,en kan iemand mij vertellen waar derfen naar ruikt
dan kan ik proberen om zelf die geur na te bootsen . :)
heb niet zo veel geld meer over .
en weet iemand waar je een gewonen vliegendeken kan kopen met een hals . in de buurt van oudenbosch of breda ?

:) die van ons zit helemaal onder de bulten een zwaar geval dus maar het liefts zonder deken want anders sluiten de andere hem buiten. heeft daardoor zijn griffelbeentje gebroken. |(
/3

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:05

Oke ik ga denk ik de pagony doen.. Mijn pony heeft gelukkig gewoon rechtopstaande manen, een beetje zoals een fjord, dus daar verwacht ik niet veel gedoe mee.

Valt die van pagony nou klein?? Mijn pony is 1.50 en vrij kort gebouwd.. Wat zal ik doen?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:20

MaartPaard schreef:
Oke ik ga denk ik de pagony doen.. Mijn pony heeft gelukkig gewoon rechtopstaande manen, een beetje zoals een fjord, dus daar verwacht ik niet veel gedoe mee.

Valt die van pagony nou klein?? Mijn pony is 1.50 en vrij kort gebouwd.. Wat zal ik doen?

Kan zijn dat je hem moet in gaan korten, vind hem op de rug vrij lang vallen. Mjjn pony haar manen stonden ook best recht op maar die hebben het ook niet overleeft, heb je met lange manen meer kans dat ze heel blijven.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:25

Zijn er mensen die een Boett deken hebben?
Ik heb mijn paard opgemeten en de Boett komt het beste uit qua maten maar zo'n Boett kost best veel :$

De RSIH gaat niet voor mijn paard want dan is haar buik niet beschermt ...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:54

fjordje1998 schreef:
werkt tea tree echt tegen het eczeem of heb je ook nog iets anders nodig ,en kan iemand mij vertellen waar derfen naar ruikt
dan kan ik proberen om zelf die geur na te bootsen . :)
heb niet zo veel geld meer over .
en weet iemand waar je een gewonen vliegendeken kan kopen met een hals . in de buurt van oudenbosch of breda ?

:) die van ons zit helemaal onder de bulten een zwaar geval dus maar het liefts zonder deken want anders sluiten de andere hem buiten. heeft daardoor zijn griffelbeentje gebroken. |(
/3

wat voor maat deken zoek je?
ik heb nog een vliegendeken met hals en buikflap liggen in een vrij groot vallende maat 165.
is 30 euro inclusief verzendkosten.
hij is voor mijn pony te groot:
Afbeelding

mandyke ik heb voor appie een boett deken,die zijn wel het beste vind ik!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:46

Die van mij staat nu ruim een week onder de Rambo Sweet Itch Hoody. Moet zeggen dat het voor haar manen en staart een hele verbetering geeft, maar haar hoofd is helemaal open, tot haar oren aan toe. En aan de binnenkant van haar achterbenen is ze nu geprikt en ze krijgt wondjes in haar kootholtes. Kan dit ook door ZE komen?

Ik heb morgenochtend een afspraak bij de dierenarts voor een corticosteroide-injectie tegen de jeuk (legt immuunapparaat een beetje stil). Merrie wordt er echt helemaal gek van en het is zo sneu voor haar. Hopelijk geeft die injectie wat verlichting.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:58

Hee even een vraagje,
Zazoe heeft wel een deken maar die schuift op zn hals altijd wat naar achter waardoor er achter zn oren dus een plek open is.
Altijd een halster was niet echt een optie omdat hij die niet laat zitten.
maar nu zitten er dus allemaal wondjes op en rond zijn oren. en hij schuurt zelf boven zn oog die daardoor soms een dag helemaal dicht is.
Nu doe ik zijn hoofdstel of halster hier liever niet over heen..
maar zou het wel te doen zijn als ik op de bakstukken en kopstuk gewoon een stofje / bontje doe?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:42

MaartPaard schreef:

hoi,
mijn Haflinger past juist goed in maat 145/195 van Pagony, ze is zo breed geschouderd en nek is zo dik dat ik deze maat moest hebben. Is geloof ik 1 of 2 maten groter.
Ze meet maar 135 cm schofthoogte :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:04

Zo hee 195 :oo Mijn pony draagt de 175 a 185 maar eigenlijk zou ze een 180 moeten dragen.. Al vind ik de hals van de 185 wel veel beter zitten maar de rug is gewoon veel te lang waardoor hij helemaal naar achter trekt. Mijn pony is trouwens 1,40m :P

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:42

Huh hoe kan dat, 195??? Wat raden jullie mij aan, welke maat? Absoluut niet breed geschouderd, wel breed gebuikt :+ en een korte pony.. 1,50 hoog

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:28

Ik had een vraagje of iemand ervaring had met deze producten.
Ik had al eens eerder in dit topic gereageerd. Toen had mijn pony ineens hele erge jeuk bij zijn manen en voorpluk. Na 1x wassen met tea tree shampoo was dit over. 3weken heeft hij nergens last van gehad. Tot hij na die 3 weken ineens zijn staart begon te schuren. ;( Meerdere keren gewassen met de tea tree shampoo maar voor zijn staart lijkt dit niet te werken. Terwijl hij na 1x zijn manen wassen er nooit meer last van heeft gehad.
Hij schuurt het gelukkig niet stuk en kan zich op het weiland nergens aan schuren. Dus alleen met zadelen en poetsen merk ik het heel erg. Kan hem dan niet eventjes alleen laten staan om iets te pakken ofzo -O-

Nu wil ik toch een anti jeuk middeltje proberen voor ik over ga op een eczeemdeken. Nu zag ik op de site van piaffe een aantal middeltjes staan en dacht eerst maar eens hier in dit topic vragen.

Ik vond sectolin eczeemgel: http://www.piafferuitersport.nl/verzorg ... exceem-gel
Niet duur en ook heel fijn dat ik niet hoef te spuiten. Mijn paard houd niet zo heel erg van iets wat spuit haha. En dit kan ik gewoon smeren.

en Fenonolf: http://www.piafferuitersport.nl/verzorg ... g/fenonolf
Dit is wel een stuk duurder. En volgens mij ook meer voor als je paard zich echt open schuurt en dat doet mijn pony nog niet. Maar misschien zegt iemand van jullie wel dat het het proberen waard is?

en dan het laatste dat was skin select: http://www.piafferuitersport.nl/verzorg ... aneneczeem
Dit leek me opzich ook wel een fijne spray.

Ik hoop dat er iemand is met ervaring van een van deze producten. Of anders misschien iets anders weet? Ik wacht af :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:18

Als het ZE is zullen die middeltjes voor een groot deel tijdelijk of zelfs helemaal niet werken, koop simpel een goedkope pagony o.i.d. om het uit te proberen. Dan staat de pony in ieder geval eventjes jeukvrij, en als het helemaal niks werkt weet je dat ook gelijk (dat het waarschijnlijk dus ook geen ZE is). Tweedehands zijn die dekens echt voor nog geen 20 euro te koop! Met deken kun je dan nog altijd smeerseltjes uit gaan proberen!

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:26

Vandaag is mijn RSIH binnen gekomen.
Ben er erg blij mee *D , hij ligt perfect, nu afwachten of deze deken DE deken voor mijn paard gaat zijn.
Zo staat ze nu op de wei. :)

Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:39

Dat die hoofdkap past :P Echt daar mogen ze wel iets beters op bedenken! Iets meer tegen de knutjes en een betere pasvorm.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:00

ik heb Butox gekocht en ga dat een dezer dagen uitproberen, de merrie draagt nu sinds enkele weken een eczeemdeken van Pagony (past goed, pony 1.50m en deken 175)
ik vind het echter behoorlijk 'zielig' zo'n deken, zeker met zo'n warme dag.... -O-

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:39

Amalarab schreef:
ik heb Butox gekocht en ga dat een dezer dagen uitproberen, de merrie draagt nu sinds enkele weken een eczeemdeken van Pagony (past goed, pony 1.50m en deken 175)
ik vind het echter behoorlijk 'zielig' zo'n deken, zeker met zo'n warme dag.... -O-

Heb mijn pony de Pagony maar weer op gedaan, is duidelijk luchtiger. Onder deze zweet ze niet maar onder de RSIH was ze op sommige plekken best nat + er is hier echt veel schaduw met bomen en een schuilstal. Vind het sneuer zonder deken met dit weer, zijn namelijk onwijs veel knutjes en andere steekbeesten, ze worden hier echt getreiterd. Nu ook bezig met een dazenval te maken.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:43

ja zonder is zieliger maar dat weet zij niet!
wat goed ZusJacobs van de dazenval! zij zijn nog steeds te duur om te kopen, ik zag de prijs wel zakken. laatst eentje gespot voor 159 euro.
welke handleiding gebruik jij?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:50

Ik kijk het bij verschillende af, heb echt hele mooie nagemaakte gezien. Maar deze is echt om het te proberen, nu de tweede lag verf erop gespoten, dit droogt nu wel slecht. Zit nu nog te tobben hoe ik die bovenkant exact ga maken, want het moet de dazen wel goed binnenhouden. Oh en het ophangen, dat gaat ook nog leuk worden :P

Iemand hier op Bokt (een best bekende dacht ik) maakt ze ook echt heel mooi, maar nog steeds erg duur! Daar kijk ik hem ook een beetje van af :D + gewoon veel naar neppe kijken en naar de echte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:46

Hier iemand ervaring met Skin Select...
doet wel iets,het ruikt vooral heel erg menthol achtig. dit verjaagt misschien wat mug/vlieg/daas...
echt jeukstillen,mwah,ik weet het niet...

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:53

mooie elegante foto hierboven ;) Ik heb er gisteren ook eentje besteld voor mijn nieuwe leasepaard. Eigenaar vindt het niet nodig maar het arme beest heeft echt last van alles wat steekt en schuurt flink. Smeer sinds gisteren met dat vieze Derfen stinkspul en de deken komt morgen dus dan hoop ik dat het paard wat verlichting heeft.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:00

Iemand een goed product om rond de ogen te smeren? Zita heeft nu zo'n kap aan met sliertjes (premiere), maar die helpt niet voldoende. Een goede eczeemkap is blijkbaar héél moeilijk te vinden.