Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
OleJon schreef:als er een virusje ronddwaalt is ook niet bervordelijk maar hopen dat ze die niet oppikt. rij je ook nog op haar?
Samantha89 schreef:Ik geef de equisolon in poedervorm. De plekjes heeft hij alleen maar op zijn rug en boven zijn billen, en net vond ik een plekje naast zijn staartwortel. Dit zijn de plekjes:
[ [url=m/6R0UOd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7FLid2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het zijn korstjes met een beetje haar er aan vast, daaronder is de huid op zich wel normaal, niet schilferig. Toen ik de korstjes er voor het eerst af haalde zat er bij sommige een klein beetje pus achtig iets onder, als ik ze eraf haal heeft hij er geen last van, het jeukt ook niet. Gisteren had ik hem gesprayd met imaverol voor de zekerheid, maar toch twijfel ik of het een schimmeltje is. In het eczeem topic dacht iemand misschien aan rainrot, maar omdat hij geen jeuk of pijn eraan heeft denk ik niet dat dat het is. Hij had toen ik hem kocht als jaarling rainrot, maar dat zag er anders uit dan wat hij nu heeft. Door de prednison verminderd natuurlijk wel zijn weerstand, en voor de.pred had hij het niet. Blijft het aanhouden dan laat ik de da even komen.
Tancreda4 schreef:OleJon schreef:als er een virusje ronddwaalt is ook niet bervordelijk maar hopen dat ze die niet oppikt. rij je ook nog op haar?
Je ze staat nog gewoon 'in arbeid'. De kliniek zei dat ze ook gewoon matig werk kan verrichten, maar echte uitspattingen en langdurig niet, omdat er dan teveel druk op de longblaasjes komt. Ik doe 5-6 dagen wat met haar. Vooral wandelen en stapritjes, en zo af en toe longeren & rijden in de bak. Maar dan met korte stukken draf.
Samantha, fijn dat het slijm lijkt te zijn verdwenen! Vervelend van dat schimmeltje... Misschien idd de weerstand?
Mijne heeft wat mini-mok plekjes, ook zo'n weerstands-teken.
Lastig Silver_boy. Als ze zo lang binnen moeten staan soms en ook niet met optimale omstandigheden (stro en hooi opslag) dan zou ik toch kiezen om wat anders te zoeken. Hier zijn de stallen ook niet optimaal (laag), maar ze kan op deze stal wel 24/7 buiten lopen het hele jaar door. De enige dag dat ze verplicht op stal moeten is met oudjaarsavond. De rest van het jaar mogen we het zelf weten.
Samantha89 schreef:Nou ik heb gisteren de da gebeld voor een update over troy, en het gaat echt goed! Gisteren mocht hij even de wei op, en rennen en bokken en hinnikken(voor zover je het hinnikken kunt noemen door z'n cornage). Geen slijm meer gevonden en dat was erg positief zei de da. Ik hoefde niet perse terug te komen, omdat het bij hem nu zo is dat je met de endoscopie altijd wel wat slijm ziet. Ze was erg positief erover! En die bultjes/korstjes is waarschijnlijk toch iets bacterieels, ze dacht misschien aan ontstoken haarzakjes. Dus even wassen met betadine scrub en dat is prima. Het had niks met een verminderde weerstand te maken omdat ik daar te kort en een te lage dosering aan pred voor geef.
Tancreda4 schreef:OleJon, en heb je het idee dat het werkt? Gewoon bisolvon voor mensen en geeft je dat door het voer?
Fijne update Samantha!
Marlou, welke kliniek ga je? Naar dat het zo blijft hangen... Misschien ook aan het hoesten vanwege verminderde weerstand?
Ik heb echt de balen erin. Maandag de laatste pufjes erin gegooid, vandaag beide neusgaten een snotje. Ik probeer de aanwezigheid en de kleur te negeren, maar ik gok dat we gewoon weer hetzelfde riedeltje in gaan. Ik hoop dat het 'gewoon' een snotje is, ik zal haar weer wat meer temperaturen om de boel in de gaten te houden. Heb er flink de balen in. Morgen maar even met Utrecht bellen hoe nu verder.
Ik zou eigenlijk deze of volgende week op controle moeten, maar daar twijfelde ik al aan of ik wel moest gaan en wat het toevoegt. Als dit nu doorzet heb ik sowieso al helemaal het idee dat ik sinds januari voor piet snot bezig ben
Tancreda4 schreef:Bucas met Stay dry heb ik ook liggen, maar die trekt wat naar achteren & scheef, waardoor hij van voren wat krapper komt. Maar dat is een top deken qua ademen en schommelende temperaturen. Ik heb ik het verleden idd met liners van horseware gewerkt, buitendeken altijd bucassen (Irish Turnout) omdat die het beste zitten. Horseware staan open bij haar bij de hals![]()
Ze wilt niet onder het afdak omdat ze die eng vindHoe harder het regent, hoe meer geluid, hoe enger
Ik hoop dat ze dit jaar er aan gaat wennen. Ik was eind vorige winter al heel trots dat ze erin durfde om te poepen (en snel weer naar buiten te gaan)
het is niet zo'n hoge, dat maakt het eng.
OleJon: Broomhexide heb ik vaker over gelezen. Hoelang en hoeveel geven jullie dat?
Stuf, fijn dat ze zo goed gaat met die maatregelen! Ik heb mijne altijd op vlas gehad, dit jaar een aantal pakken zaagsel gehaald om te proberen. Ik gebruik onder mijn bodembedekking altijd Sirocco poeder, ook eucalyptus![]()
Omdat er een aantal paarden aan het hoesten zijn en vos een gele snotter had laten zien, geven we nu weer een flesje ventipulmin. Ik heb geen overduidelijk geel of snot gezien gelukkig. Zondag een langer ritje gemaakt in de vroege ochtend en had ze wel enorme waters uit dr neus, maar geen geel gelukkigVerder hoest ze nog niet of iets. We houden het in de gaten