Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annick_Gella schreef:Kom net van de DA. Het gaat om volgende waarden:
CK staat op 502 (mocht maar vanvoor in de 400 zijn)
LDH staat op 1388 (veel te hoog dus)
Ik moet nu myoplast geven, over 4 maanden opnieuw bloed prikken.
madelief88 schreef:Nog een vraagje voor de mensen die Gluco Balance geven: Geven jullie dit het hele jaar door aan jullie paarden, of alleen zomers of....?
singasong schreef:madelief88 schreef:Nog een vraagje voor de mensen die Gluco Balance geven: Geven jullie dit het hele jaar door aan jullie paarden, of alleen zomers of....?
Toen ik het gebruikte voor Niek moest ik de pot opmaken en daarna bekijken of het nog nodig is om door te gaan. En anders gewoon even advies vragen bij kliniek Den Hoek.
kvika schreef:Zonder alle 112 pagina´s of het vorige topic gelezen te hebben heb ik een paar vragen.
Hoe houden jullie je IR paarden?
Komen ze nog op het land en zo ja hoe vaak (uren)?
Welke medicijnen geven jullie?
Waar moet ik allemaal op letten?
Tips en trucs welkom!
gr.
Fleurr_ schreef:@ Geerke: Ik zal morgen even foto's maken.. Van paard in het geheel, van de zijkant zegmaar? Waar let je dan precies op?
Als ik cushing google zijn er idd wel symptomen die overeenkomen, maar heel veel ook niet (wat ook niet hoeft..)
Was net vergeten te zeggen dat ze zo nu en dan ook huidproblemen heeft (ze is net weer vd schimmel af).
Merell123 schreef:Hoi iedereen,
Ik heb een merrie met IR en ik zit me de afgelopen week zo af zitten vragen of je bij een paard niet ook gewoon zelf bloed kunt checken (zoals bij mensen kan) en dan insuline kan bijspuiten, nu heb ik dit gegoogled en kon wel vinden dat het bij honden kan.. Dus wie weet of dit met paarden ook al mogelijk is?
Groetjes, Merel
flappie2 schreef:Met mijn paard leek het eindelijk weer goed te gaan. De afgelopen 2 weken liep hij weer zuiver. Helaas te vroeg gejuicht, want hij liep vandaag toch weer onregelmatig, is moeilijk te zien maar als je goed kijkt zie je dat hij niet lekker loopt. Ook waren vandaag alle 4 de voeten weer warm, voor meer dan achter. Daarin tegen heeft hij nu geen harde hals, dikke koker enz.
Zins een week was ik weer voorzichtig aan begonnen met hem op het gras te zetten. Ik ben begonnen met 10min en zat nu een week veder op 20min gras. Hou hierbij de fructaan index goed in de gaten. Zou die korte tijd gras dan toch te veel zijn?
Afgelopen maandag heeft hij een wormenkuue gehad, equest.
Afgelopen donderdag is hij bekapt, hoefsmid zag wel wat schaden aan de hoeven door de HB. Z'n hielen waren zover gesleten (door het ontlasten van de tenen) dat z'n hielen nu bijna helemaal op de grond zitten. Ook zie je aan de voorvoeten een eendensnavel ontstaan.
Veder heb ik hem gister en vandaag een halve schep Subli senior priores gegeven omdat hij wat schraal begint te worden. Maar daar zit maar 6,8% suiker en zetmeel in, dus lijkt me sterk dat dat de oorzaak is.
Veder krijgt hij (zoals hij altijd al kreeg) een handje lucerne met force en olie.
Snap er niks meer van, doe zo voorzichtig en nog is het niet genoeg. Weet niet of het bekappen warme voeten heeft veroorzaakt, of dat het toch die 20 min gras is. Maar als het gras zou zijn, zou hij daar dan niet al eerder last van moeten krijgen. 20min gras is helemaal niet lang, en veel gras staat er op dat stukje ook niet, dus zoveel kan hij niet binnen krijgen in die korte tijd.