Even lekker gepoetst, ingesprayd met vliegenspray en wat gewerkt. Daarna maar even gewassen met berkenteer shampoo, vond ze heerlijk

Heb de Cavalesse maar weer besteld...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muzefee schreef:Wat betreft het fokken, hier op stal zijn een paar jaar geleden twee pony's gefokt, volle broer en zus (zit 2 jaar tussen ongeveer), beide eczeem. Moeder geen eczeem, vader geen eczeem. Van diezelfde vader en de moeder ook pony's zonder eczeem gehad. Tevens van diezelfde hengst met andere merries allemaal veulens die geen eczeem hebben.
Ik ben dus wel benieuwd waar die erfelijkheid 'm in zou kunnen zitten.
Heaven gaat momenteel goed! Zoals vermeld 24/7 buiten momenteel, vermaakt zich goed, staart is super mooi, manen af en toe wat warrig, maar er hangt nog goede bos. Vanavond weer even Derfen erop gedaan.
_CS_ schreef:eva: klopt, de nachten waren nog vrij koud tot afgelopen weekend.
Daardoor begint het seizoen wat laat zeg maar.
Je kunt er wel je voordeel mee pakken ja.
Al staat die van mij sinds februari (dacht ik, of maart, 1 van 2) al onder de deken.
Maar als het een flinke nazomer wordt, kan het seizoen nog lang duren.
_CS_ schreef:Deken verwissel ik 1x per maand om hem te wassen.
Verder ligt die altijd op.
Enkel af als ik ga poetsen, of ze even zonder mag rollen.
1x per dag controleer ik of die nog goed ligt, meestal hoef ik er niets aan te doen (een enkele keer dat ie niet helemaal goed ligt, maar dat is sporadisch).
Heb gelukkig geen dekensloper.
Ik kan gerust een hele tijd weg blijven, ze red zich er prima mee.
Vlechten eronder en klaar.
aam_mic schreef:een deken hoef je niet overdag eraf te halen. Ik laat die van mij ook vaak staan met de deken op, pas als ik echt tijd heb haal ik hem eraf en smeer ik haar in. Wel elke dag kijken of de deken goed hangt!
Gister lag de deken dus niet goed, dus iets te strak getrokken bij haar billen en toen zat er een scheur in! Vanaf vandaag krijgt ze ook weer de hoofdkap op.
Wanneer begon bij jullie derfen te werken? Ik heb het nu 2 keer gebruikt, proefflesje is alweer op. Maar ze schuurt nog aan haar staart...
_CS_ schreef:kun je mij dan ook vertellen wat er in zit aan ingrdiënten?