Ontstekingsremmend en pijnstiller, geloof soort van zelfde werking als buut.
Moest het voor m'n andere paard (heeft de ringband verdikt en peesschede overvult en het blijft maar doorzeuren ipv beter worden) gehaald.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nimbletje schreef:Ik meld me hier ook even. Bij mijn paard is ook cushing geconstateerd. Heb haar vorige week geschoren want het leek wel een ijslander (maar is kwpn)![]()
Heb nu pergolide gehad van de dierenarts sinds deze week. Maar nu wil ze eigenlijk niets meer eten en drinken. Volgens de dierenarts kan dat niet komen door die pergolide. Wat is jullie ervaring toen je er mee begon.
Ik moet trouwens beginnen met 3 tabletten per dag en dat 20 dagen lang. Is dat niet veel?
nimbletje schreef:Ik meld me hier ook even. Bij mijn paard is ook cushing geconstateerd. Heb haar vorige week geschoren want het leek wel een ijslander (maar is kwpn)![]()
Heb nu pergolide gehad van de dierenarts sinds deze week. Maar nu wil ze eigenlijk niets meer eten en drinken. Volgens de dierenarts kan dat niet komen door die pergolide. Wat is jullie ervaring toen je er mee begon.
Ik moet trouwens beginnen met 3 tabletten per dag en dat 20 dagen lang. Is dat niet veel?
fargo schreef:3. Door de pergolide NA het eten te geven; de meeste paarden worden misselijk vanaf een half uur tot een uur na het krijgen van de pergolide. Dus bij voorkeur de pergolide geven NADAT er goed gegeten, is zodat ze geen eetlust verliezen en hun eten toch al binnen hebben. Of binnen een half uur na het geven het eten geven zodat de misselijkheid nog niet is opgetreden en ze hopelijk hun eten op hebben voordat ze alsnog misselijk worden.
Succes!!!