[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:16

Wat leuk dat je les zo goed ging Ellepel!! Ben benieuwd naar het filmpje!

Niek eet inmiddels geen mest meer dus ik denk dat de medicatie aanslaat!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:19

Wat fijn dat de les zo goed ging! En fijn dat Niek geen mest meer eet!
Ik heb gisteren gereden en het ging eigenlijk wel goed, in het begin weer flink geschud maar minder dan de week ervoor. Scheelt misschien dat hij nu zijn masker niet meer zelf af kan krijgen.
Vandaag helaas niet kunnen rijden, Harley is kreupel, heeft waarschijnlijk ruzie gehad met 'Opa Olaf', daar kan ie niet zo goed mee door één deur...
Maar even goed in de gaten houden...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:20

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:32

Heb het filmpje bekijken maar ik wordt er niet vrolijk van . Dat hij zo met z'n neus naar beneden gaat is omdat hij een plekje zoekt waar hij hem in kan stoppen zodat hij geen last heeft. Ik herken dit meteen bij Niek.
Hij voelt zich i.i.g. niet happy, dat vind ik toch wel duidelijk te zien. Ik zou hem dan ook zeker niet gaan rijden of buiten laten staan als hij zo'n last heeft. Dan maar op stal zetten waar hij er geen last van heeft. Of zo'n masker proberen zoals Inoterry heeft ofzo.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:23

was ook wel echt extreem zo hoor.
maar toch geloof ik niet dat hij zich ziek voelt er onder.

in de wei zie je helemaal niks aan hem, hij eet,hij speelt, rent door de wei als een gek.
en als hij mij ziet staat ie keihard te hinniken. Haha!

op stal staat hij nu inderdaad wel graag,dat klopt
dus aan dat verzoek van hem geef ik graag gehoor.

jammer dat een masker of netje bij ap niet kan omdat hij absoluut tegen halsters is.
doe hem een om,zet hem in de wei en binnen 5 minuten is ie af Clown

netje ook geprobeerd,binnen 5 minuten af en kapot
Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:57

Vorig jaar zat ik nog te twijfelen maar ik weet het nu zeker.
Zembla heeft er ook last van.. Sinds gisteren is hij namelijk weer begonnen met het schudden en zijn neus af vegen..

Citaat:
jammer dat een masker of netje bij ap niet kan omdat hij absoluut tegen halsters is.
doe hem een om,zet hem in de wei en binnen 5 minuten is ie af Clown

En bij die van mij hetzelfde verhaal. Bloos

Als ik het niet vergeet zal ik vanmiddag is een filmpje maken. Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:36

doe,maar ben ik wel nieuwsgierig naar

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:38

Royality hier schudt nooit op de wei ... zoekt ook niet zelf haar stal op. Tot nu toe (ik klop hout af) is het schudden zeer beperkt, maar ik ben ook begonnen met inentingen via het bloed. Hoop dat ik in de zomer kan blijven melden dat deze helpen want het is een nieuwe techniek (hier in België toch)

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:38

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:42

Het is idd wel een grappig gezicht! Ik neem aan dat hij er ook nog doorheen kan kijken?!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:58

vuurtoren schreef:
met kap voor je headsheaking op ben je echt niet lelijk kijk mijn stoere vent....
http://www.mijnalbum.nl/Foto-78ZCBU6H.jpg
je moet je alleen altijd verantwoorden maar het is voor een goed doel ......

Zo een kap heb ik nog nooit gezien! Waar ligt het verschil met een gewoon masker, gelijk je ze bij de paardendrogist ziet?

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:10

dit is een guardian mask uit amerika die houdt 95% zonlicht tegen en hij kan er gewoon door zien weliswaar minder zicht maar genoeg hij kan er zelfs mee springen hij heeft hem buiten altijd op en werkt perfect hij reageert ook op pollen van bomen maar we hebben maar 1 boom op stal dus dat scheelt.
de maskers zijn wel duur en je moet ze overlaten komen maar het is het echt waard .
het is ook heel goed voor zijn vertrouwen in de mens want hij moet op ons kunnen bouwen wat hij niet ziet moeten wij voor hem zien dus als wij hem iets vragen doet hij het en als wij zeggen dat het kan gaat hij ervan uit dat het zo is erg mooi om mee te maken......hij ging van de week over de wip zonder er over na te denken want wij vroegen het toch.....
dit is de site
http://www.guardianmask.com

edit ... dit is de rijkap die maak je aan je hoofdstel vast hij heeft ook een landkap die sluit met klittenband onder zijn kaak, blijft goed zitten

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:23

ah zo ... interessant! Goed dat je oplossing gevonden hebt!
Bedankt voor de link, de mijne reageert niet op zonlicht ma tis toch heel interessant!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:16

Dinsdag is Charlotte weer geweest, al Ino zijn allergiën zijn op dit moment rustig Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! . Als het goed is gaan we dus een relatief schudvrije zomer tegemoet Haha! .
Dat hij begin vorige week nog wel schudde heeft zeer waarschijnlijk niks met zijn allergie te maken, hij heeft een schimmel in zijn luchtzakken, veroorzaakt door de schimmels van de potstal. Nu maar hopen dat we de boel snel leeg kunnen gaan rijden, en nooit meer een potstal voor Ino.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:11

Inoterry schreef:
Dinsdag is Charlotte weer geweest, al Ino zijn allergiën zijn op dit moment rustig Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! . Als het goed is gaan we dus een relatief schudvrije zomer tegemoet Haha! .
Dat hij begin vorige week nog wel schudde heeft zeer waarschijnlijk niks met zijn allergie te maken, hij heeft een schimmel in zijn luchtzakken, veroorzaakt door de schimmels van de potstal. Nu maar hopen dat we de boel snel leeg kunnen gaan rijden, en nooit meer een potstal voor Ino.

Maar daar hoeft een paard niet voor in een potstal te staan hoor Knipoog Schimmels zitten overal en je paard kan zich daar keer op keer aan besmetten als het moet.
Niek is nu ook weer vrij van schimmels maar ik denk dat hij er nu al wel 3x voor behandeld is. Echt hardnekkige dingen zijn dat. Heeft hij 'Cumanda' gekregen tegen de schimmels?
(Even voor de andere mensen van dit topic. De schimmels waar wij het over hebben zie je dus niet aan de buitenkant zoals een schimmelinfectie op de huid).

Wel heel mooi dat zijn allergie nu rustig is!
Ik heb het idee bij Niek ook dat het rustiger is dan vorig jaar.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 00:28

Een paard kan inderdaad overal schimmels vandaan halen. Maar ik had aan het begin van het winterseizoen al tegen de staleigenares gezegd dat Ino niet het type paard is voor een potstal, ze wilde het toch proberen. Het gevolg is dat je nu dagelijks overal omhoog gewoelde troep tegenkomt die al een tijdje ligt te rotten en schimmelen. Paardlief is te lui om zijn voeten op te tillen en sleept dus de onderlaag en de toplaag door elkaar Koe .
Als ik de stal binnenkom begin ik zelf al te snotteren, ik ben zwaar allergies voor dergelijke schimmels en ben nu al 2 maanden chronisch verkouden.
Ik heb nu nog druppels die speciaal voor Ino zijn aangepast voor de weerstand, verder niks voor de schimmels.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:14

Inoterry schreef:
Een paard kan inderdaad overal schimmels vandaan halen. Maar ik had aan het begin van het winterseizoen al tegen de staleigenares gezegd dat Ino niet het type paard is voor een potstal, ze wilde het toch proberen. Het gevolg is dat je nu dagelijks overal omhoog gewoelde troep tegenkomt die al een tijdje ligt te rotten en schimmelen. Paardlief is te lui om zijn voeten op te tillen en sleept dus de onderlaag en de toplaag door elkaar Koe .
Als ik de stal binnenkom begin ik zelf al te snotteren, ik ben zwaar allergies voor dergelijke schimmels en ben nu al 2 maanden chronisch verkouden. Ik heb nu nog druppels die speciaal voor Ino zijn aangepast voor de weerstand, verder niks voor de schimmels.

Hahaha..... (het is eigenlijk niet lachwekkend) maar heb jij ook het idee dat je op je paard lijkt kwa kwaaltjes? Ik ben namelijk ook al een paar jaar allergisch voor pollen, net als mijn paard. En dat geldt ook voor de schimmels.
Ze zeggen wel eens over honden dat de baasjes op de hond gaan lijken of andersom. Maar volgens mij geldt dat ook voor paarden en baasjes Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:29

Ben vergeten een filmpje te maken. Nagelbijten / Gniffelen

Hij doet het niet zo erg als dat filmpje van Ellepel maar wel percies zo schudden..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:47

ik had gisteren weer les,dit was tegen de avond om half 7 en toen schudde ap helemaal niet gelukkig.les ging ook goed Haha!

wat hooikoorts betreft lijk ik totaal niet op ap, ben bijna nooit verkouden,geen drupneus of allergische aandoeingen.
alleen mijn darmstelsel werkt niet helemaal zoals het moet werken,en die van ap volgens mij juist heel goed

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:50

Vorig jaar toen ik met dit weer reeds schudde Zembla niet (met rijden dan he.) Alleen met instappen en uitstappen aan de lange teugel een paar keer maar niet dat je zegt van WOW!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:39

Roos begint ook alweer wat onrustiger met dr hoofd te worden, vorig jaar heeft ze helemaal niet echt geschud dus hooop dat het dit jaar ook alleen bij onrustig met dr hoofd zijn blijft, moet het maar net zoveel regenen als vorig jaar zomer Schijnheilig

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:50

Ino, goed nieuws !

Naast het hoofdschudden, hoesten jullie paarden ook ?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:55

Roos hoest soms bij de eerste keer aandraven, dan doet ze sowieso altijd een rondje aan één stuk door briesen en soms gaat dat dan over een kuchje, maar echt hoesten doet ze verder niet.
Vorig jaar heeft ze wel een tijdje wat meer gehoest, maar dat ging met rust en poeder van de VA wel over dus denk dat dat verder niet echt met het kopschudde te maken heeft, dat briesen wat hoesten wordt aan het begin denk ik wel, ze briest met mooi weer sowieso wel heel vaak.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:56

1 keer hoesten bij aandraven vind ik ook hoesten Knipoog
ik heb toch het vermoeden dat het wel met elkaar te maken heeft, het hoofdschudden en hoesten. Maar zeker weten doe ik dat niet natuurlijk.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:03

Mja het is bij Roos vooral dus heel veel briesen en soms wordt dat een soort kruising tussen hoesten en briesen, maar zal idd wel wat met elkaar te maken hebben.

Hoest die van jou vaker? En dan alleen tijdens het schudseizoen of het hele jaar door? Want dat briesen/hoesten bij aandraven doet Roos het hele jaar door, niet alleen als ze schudt. Het briesen wordt met het schudden wel erger, maar dat heeft verder geen invloed op het hoesten (hoesten is dus sowieso 1x of helemaal niet)