[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:37

Die 3 weken is te kort om resultaat op die vacht te hebben denk ik, Essie. Die winterjas was al '' in de maak '' voor je met de pillen begon...
Als je veel met 'm rijdt, kan je misschien overwegen om te scheren, maar anders zou ik wachten tot de verharing en zien hoe hij het doet richting zomervachtje :j

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:23

Douraque schreef:
Mijn paard weegt ongeveer 600 kg en is 1,58 (net een paard).

Even wat foto's van mijn paard. Dit was hij ong 3 jaar geleden:
[ Afbeelding ]

En dit is hij afgelopen zomer (vlak voor de test):
[ Afbeelding ]

En na een paar weken aan de pillen:
[ Afbeelding ]

Ik zal van de week nog een recentere foto maken aangezien hij er nu nog beter uitziet qua vacht en verhoudingen

Hé, jij staat met je paard vlak in de buurt van die van mij. :P
Hij ziet er echt nog goed uit, zeker gezien al zijn problemen.

Sen krijgt nu 6 weken prascend (half tablet). Voor haar doen staat ze helemaal niet dik in de dekens, maar toch staat ze te soms te zweten.

Ash_

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:53

Stille meelezer.
Heb toen al een aantal vragen hier gesteld nadat cushing is ontdekt bij mijn paardje. Sinds 1 oktober met medicijnen begonnen erna nogmaals getest en goede waarde had hij toen (durf precieze waarde niet te zeggen)
Hij is nu weer zich zelf zit goed in zijn vel en is afgevallen.
wilde toch even deze foto met jullie delen. Zo blij met zijn blije blik die weer terug is en zijn mooie bouw :D
Afbeelding

evelyne_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:58

Heb net een nieuw verzorgpaard met cushing.
Het ding is dat hij in zijn stal steeds in zijn mest gaat liggen waardoor heel zijn vacht aan elkaar klit.
Wassen met deze temperatuur vind ik niet echt oke daar waar hij niet snel genoeg gaat drogen en hij ziek kan worden , maar met een roskam krijg ik het er maar niet uit. Iemand een idee om de klitten weg te doen , zonder dat ik hem hoef te wassen. Niet dat ik hem niet wil wassen hoor maar vind het er nu gewoon het weer niet voor !

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:59

Oh wat een knapperd! Je mag terecht trots zijn. Nou ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe hij er in zijn mindere periode uit zag

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:59

evelyne_R schreef:
Het ding is dat hij in zijn stal steeds in zijn mest gaat liggen waardoor heel zijn vacht aan elkaar klit.
Wassen met deze temperatuur vind ik niet echt oke daar waar hij niet snel genoeg gaat drogen en hij ziek kan worden , maar met een roskam krijg ik het er maar niet uit. Iemand een idee om de klitten weg te doen , zonder dat ik hem hoef te wassen. Niet dat ik hem niet wil wassen hoor maar vind het er nu gewoon het weer niet voor !

Knippen? Staat niet zo leuk, maar daar heeft hij geen last van.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:01

evelyne_R schreef:

die poetsblokjes al eens geprobeerd? Mijn man heeft een keer een modderbad genomen, kwam pas op stal toen alles lekker ingedroogd was, maar kreeg het met poetsblokje vrij snel weg. Echter is mest toch wel iets hardnekkiger...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:03

Essie: hoe gaat het nu met jouw paard?

evelyne_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:05

Jessix schreef:
evelyne_R schreef:

Knippen? Staat niet zo leuk, maar daar heeft hij geen last van.

Ja bij zijn achterbenen heb ik het al allemaal weg geknipt dat kon ik zo niet zien hangen maar onder zijn buik durf ik nu niet bepaalt beginnen knippen daar waar hij niet van mij is :n
met een poetsblokje heb ik nog niet geporbeerd , dat geeft misschien wel resutaat dankje !

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:05

Essie73 schreef:
Oh wat een knapperd! Je mag terecht trots zijn. Nou ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe hij er in zijn mindere periode uit zag

Hij was zwaarder en slecht in zijn vacht. Had hem al geschoren voor de cushing vast stond. Maar vooral zijn happy blik en vrolijkheid waren weg. Hij was terneergeslagen. Keek niet meer vrolijk eigenlijk keek hij een soort droevig. :(

http://xinashots-albums.weebly.com/uplo ... 2_orig.png

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:15

Een echte leukerd, Ash ! Ziet er goed uit ook !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:18

evelyne_R schreef:

Krijgt het paardje medicijnen tegen de cushing, Evelyne?
Misschien kan je de eigenaar overtuigen om hem voor 1 keertje in een modelletje te scheren? Scheelt een hoop warmte voor het paard en een hoop poetswerk voor jullie :D Mijn merrie had vorig jaar ook zo'n mega lange vacht met klitten van 't zweet...krijg je eigenlijk niet op een goede manier weg zonder te scheren...

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:53

Dames mag ik even binnen vallen? Wij hebben van een oude eigenaresse een donatie gekregen van 55 tabletten Prascend en wij mogen met de opbrengst weer een deken kopen voor 1 van de paarden die we in de opvang hebben. Kunnen we elkaar er blij mee maken?
http://www.bokt.nl/markt/ad/223396/55-p ... gtabletten

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:57

Hallo allemaal, tijd al niet meer gepost, maar de tip van rustig opbouwen ter harte genomen en geen enkele bijwerking kunnen constateren. Dus mijn dank is groot!

Tenminste dat denk ik omdat sinds 3 weken de melanomen die ze heeft (shimmel) erg actief zijn geworden. Ze lopen leeg en er ontstaan vistels om de zwarte troep af te kunnen voeren. Niet erg prettig al lijkt pony er op zich geen last van te hebben. Al 3 dierenartsen gesproken maar ze denken niet dat het van de medicatie komt. Desondanks vraag ik hier maar even of iemand dit herkend.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:43

DameBlanche, fijn dat ze geen bijwerkingen van het opbouwen heeft gehad. Ik kan je verder niet echt helpen met je vraag. Alleen heel ver weg staat me iets bij dat kurkuma dan soms goed kan helpen...

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:49

Ik ben nu een maandje bezig met de pracend en zit nu ongeveer een week op 1 tablet, heb het heel rustig opgebouwd.
Ik merk nog niet heel veel verschil sinds hij medicijnen krijgt.
Hij heeft gelukkig geen bijwerkingen gehad.
Maar hoe geven jullie de prascend, want ik stopte het altijd in een stukje appel, maar daar trapt meneer dus al niet meer in, moet dus iets anders gaan verzinnen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:53

Appel, banaan, wortel, stukje brood, stukje krentenbol, met brok of muesli ( liefst iets wat niet tot het normale dieet behoort ).

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:57

Hier gaat het al maanden tussen een half snee'tje brood. Judith eet ze ook kaal uit de hand, Dennis niet. Dus deel die boterham dan mooi in 2en, dan happen ze hem in 1x weg (hele boterham krijgen ze niet in 1x weg met het risico dat de pil er uit valt).

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:06

Die van mij eet het gewoon met haar muesli en heeft daar absoluut geen problemen mee.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:26

In een stukje brood kneden, of stukje krentenbol, dat werkte hier perfect!

Door het voer vind ik eng, als het ertussen uit valt zie je het niet of de kans dat ze hun voer ook niet meer willen..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:32

Brood of krentenbol idd, voer vind ik net zoals IMJ eng

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:40

Mijn paard pakte niks meer aan. Ben t toen uit wanhoop door t voer gaan geven.
Dat doe ik nu al zeker 8 maanden zo. Gaat geweldig. Ze heeft t nog steeds niet door.
Ik voer wel met een emmer aan haar hoofd. Dus ze kan niks laten vallen :+ wel een maf gezicht.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:46

Imago01 schreef:
Prijs van de PS tov pergolide
Prijs is hoger omdat: ze moesten patent erop aanvragen, als geregistreerd paardenmedicijn; aantonen dat het medicijn werkt voor paarden dmv diverse onderzoeken etc. Dit ook financieren. Pergolide, het is een feit: het gaat wereldwijd uit de handel. Ja, BI heeft erop ingespeeld, maar verdient er vooralsnog niet aan, draaien wel omzet. Krijgen ongeveer 30% maar investeren in onderzoek (bv. nav de gratis bloedtesten die zij aangeboden hebben), bekend maken etc. Prijs is niet wat zij ervan vangen, maar bv. DA maakt er ook winst op!!!

Valt PPID te voorkomen?
DA: "ik weet het niet". Niet voldoende onderzoeksresultaten beschikbaar. Staan als het ware nog op blz. 1 wb. onderzoek als je het hebt over een boek met 200 pagina's. Alles staat nog in kinderschoenen, veel nog onbekend.

Ik zat hier nog eens over na te denken..... Ze MOESTEN er een patent op aanvragen ? Lijkt me al onzin, dat hoeft toch helemaal niet. Maar ze willen verdienen natuurlijk, dat is meer de reden van het patent. En dan vraag ik me nog af waarom ze een patent krijgen op een middel wat al jaren bestaat. Waarschijnlijk hebben ze net 1 vulstof veranderd ofzo ?
En ach, moesten ze nou echt aantonen of het werkt bij paarden ??? Terwijl het al 20 jaar of meer voor paarden wordt gebruikt kennelijk ?
En zouden ze van prascend echt onderzoek doen naar het voorkomen van PPID ??? Dat vraag ik me af, dan verdienen ze niets meer met prascend.....
Of ben ik nou erg argwanend ???

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:49

Hoe moet je een onderzoek wat duizenden euro's en jaren werk kost anders bekostigen?
Dan zou ik er ook patent op aanvragen.
Ze zijn gewoon slim geweest het voor paarden te laten registreren en dat kan alleen maar als je aantoonbaar bewijs hebt door gedegen onderzoek..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:54

IMJ schreef:
Hoe moet je een onderzoek wat duizenden euro's en jaren werk kost anders bekostigen?
Dan zou ik er ook patent op aanvragen.
Ze zijn gewoon slim geweest het voor paarden te laten registreren en dat kan alleen maar als je aantoonbaar bewijs hebt door gedegen onderzoek..

Ja maar denk jij dat ze zelf dat onderzoek hebben gedaan dan ? Ik bedoel paarden kregen al tig jaren pergolide ..... Dus of zo'n onderzoek nou zoveel voorsteld ? En dan hebben ze patent gekregen op een middel wat eigenlijk gewoon al misschien wel 30 jaar bestaat.