Als je veel met 'm rijdt, kan je misschien overwegen om te scheren, maar anders zou ik wachten tot de verharing en zien hoe hij het doet richting zomervachtje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Douraque schreef:Mijn paard weegt ongeveer 600 kg en is 1,58 (net een paard).
Even wat foto's van mijn paard. Dit was hij ong 3 jaar geleden:
[ Afbeelding ]
En dit is hij afgelopen zomer (vlak voor de test):
[ Afbeelding ]
En na een paar weken aan de pillen:
[ Afbeelding ]
Ik zal van de week nog een recentere foto maken aangezien hij er nu nog beter uitziet qua vacht en verhoudingen
evelyne_R schreef:Heb net een nieuw verzorgpaard met cushing.
Het ding is dat hij in zijn stal steeds in zijn mest gaat liggen waardoor heel zijn vacht aan elkaar klit.
Wassen met deze temperatuur vind ik niet echt oke daar waar hij niet snel genoeg gaat drogen en hij ziek kan worden , maar met een roskam krijg ik het er maar niet uit. Iemand een idee om de klitten weg te doen , zonder dat ik hem hoef te wassen. Niet dat ik hem niet wil wassen hoor maar vind het er nu gewoon het weer niet voor !
Het ding is dat hij in zijn stal steeds in zijn mest gaat liggen waardoor heel zijn vacht aan elkaar klit.
Wassen met deze temperatuur vind ik niet echt oke daar waar hij niet snel genoeg gaat drogen en hij ziek kan worden , maar met een roskam krijg ik het er maar niet uit. Iemand een idee om de klitten weg te doen , zonder dat ik hem hoef te wassen. Niet dat ik hem niet wil wassen hoor maar vind het er nu gewoon het weer niet voor !
Jessix schreef:evelyne_R schreef:Heb net een nieuw verzorgpaard met cushing.
Knippen? Staat niet zo leuk, maar daar heeft hij geen last van.
Essie73 schreef:Oh wat een knapperd! Je mag terecht trots zijn. Nou ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe hij er in zijn mindere periode uit zag
Imago01 schreef:Prijs van de PS tov pergolide
Prijs is hoger omdat: ze moesten patent erop aanvragen, als geregistreerd paardenmedicijn; aantonen dat het medicijn werkt voor paarden dmv diverse onderzoeken etc. Dit ook financieren. Pergolide, het is een feit: het gaat wereldwijd uit de handel. Ja, BI heeft erop ingespeeld, maar verdient er vooralsnog niet aan, draaien wel omzet. Krijgen ongeveer 30% maar investeren in onderzoek (bv. nav de gratis bloedtesten die zij aangeboden hebben), bekend maken etc. Prijs is niet wat zij ervan vangen, maar bv. DA maakt er ook winst op!!!
Valt PPID te voorkomen?
DA: "ik weet het niet". Niet voldoende onderzoeksresultaten beschikbaar. Staan als het ware nog op blz. 1 wb. onderzoek als je het hebt over een boek met 200 pagina's. Alles staat nog in kinderschoenen, veel nog onbekend.
IMJ schreef:Hoe moet je een onderzoek wat duizenden euro's en jaren werk kost anders bekostigen?
Dan zou ik er ook patent op aanvragen.
Ze zijn gewoon slim geweest het voor paarden te laten registreren en dat kan alleen maar als je aantoonbaar bewijs hebt door gedegen onderzoek..