Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_cheyenne_ schreef:kyrkelover schreef:Rhinovirus is niet verzekerd!!
Dat probleem hebben ze onder andere nu ook in heumen.
Manege is top verzekerd maar helaas krijgen niks uitgekeerd.
Vandaar de inzamelingsatie etc.
Dat de manege niks uitgekeerd krijgt komt doordat hun een bedrijfsmatige verzekering hebben, en een epidemie kan niet voor verzekerd worden. Mensen die hun prive paard daar in pension hebben staan kunnen wel aanspraak doen op hun eigen persoonlijke verzekering.
Elsjuuh schreef:is het virus eigenlijk dodelijk? want dat hoor ik wel maar het staat nergens
_Bitje_ schreef:Oke dankjulliewel
Hoe lang is het virus eigenlijk al in Nederland?
Veulen84 schreef:Urielle schreef:En gezien mijn topic dicht is, de volgende vraag: hoe doen de mensen die niet in rhinogebied zitten het met lessen, ga je gewoon naar de stal van je instructeur of komt je instructeur nog bij jou op stal of alles helemaal stopzetten?
Ik ben nu al 3 dagen ziek, dus voor vandaag niet zo'n probleem.
Maar ik heb sinds uur of 11 al 5 afmeldingen gehad. Veel kleine stallen, met maar 2 - 10 paarden valt me op. Bijna een kwart van me vaste klanten bestand. Maar dat is risico van het vak. Ik geef alleen les aan huis.
Marjoow schreef:Hoihoi!
Ik heb een vraagje, hoe kun je het beste je verzorgingsspullen ontsmetten? Ik kom net van de manege af en ik ga van de week weer naar mijn verzorgshetties. Maar ik wil echt zo min mogelijk kans lopen, dus mijn poetskist moet ontsmet worden. Mijn vlechtsetje houd ik apart, zodat ik die kan gebruiken bij een wedstrijd.
Iemand tips?
dodo1971 schreef:Marjoow schreef:Hoihoi!
Ik heb een vraagje, hoe kun je het beste je verzorgingsspullen ontsmetten? Ik kom net van de manege af en ik ga van de week weer naar mijn verzorgshetties. Maar ik wil echt zo min mogelijk kans lopen, dus mijn poetskist moet ontsmet worden. Mijn vlechtsetje houd ik apart, zodat ik die kan gebruiken bij een wedstrijd.
Iemand tips?
voor ieder paard een eigen poetsset aanhouden, dat wordt sowieso altijd aangeraden en is wel zo veilig.
Urielle schreef:In zo'n situatie zit ik idd ook, ik heb ze aan huis, komt geen ander volk of paard op de dam (buurvrouw heeft wel een paard), ik zit in West-Brabant dus geen rhino in de buurt gesignaleerd en zou maandag een proefles hebben bij mijn mogelijke nieuwe instructeur. Alleen tja, wie komt er daar nog meer en die man is ook hoefsmid..