Jobamara, fijn hoor zo'n Haygain! Ik hou het in de gaten, wie weet kan ik er ook eens eentje op de kop tikken

Thanks voor je aanbod! Jammer dat je niet naast de deur woont
Ik heb wel eens gezocht naar ervaringen/ effecten van de Tea Tree Oil, maar niet echt goede artikelen of iets gevonden dat het idd goed zou zijn voor weerstand/luchtwegen of hoeveel je moet geven/ waar je het koopt. Weet jij misschien goede links Maaik? Kan jij mij er misschien wat meer over vertellen?
Vernevelen (sauna kuur) heeft wel effect op mijn merrie gehad, toen werd ze een stuk schoner. Helaas niet schoon genoeg en thuis toch nog teveel prikkels dat ze snel weer terug bij af was. Terwijl ze hier toch 24/7 buiten lopen en in de zomer onbeperkt gras, en sinds januari dit jaar enkel op voordroog erbij in de periodes van bijvoeren.
Silver_Pony, naar dat je niet van bodem kan veranderen. Ik vidn het toch jammer te lezen dat veel stalhouders zo 'vast' zitten in hun eigen werkwijzes en zo stug zijn betreft individuele wijzigingen.... ergens snap ik het wel dat je met een grote pensionstal niet voor elk paard wat anders kan nemen, maar als het de gezondheid schaadt moet er toch over na te denken zijn? Jammer hoor, zo wordt het je niet makkelijk gemaakt...
Is het geen optie zelf bodembedekking aan te schaffen? Ik heb, toen ik all in bij een boer stond, ook op een gegeven moment zelf mijn vlas gekocht. Ja, het is idd nog meer kosten op stalkosten, maar de DA kosten zijn nog hoger
Pfff, wat moeilijk OleJon dat je niet weet waar het nu aan ligt.... Combi van benauwd op het gras en beter op de paddock ga je idd denken aan een gras allergie, plantje of pollen ofzo, maar blijkbaar gaat die vlieger niet altijd op omdat ze later na enkel paddock ook benauwd werd. Heel frustrerend.... Ook naar dat ze ook echt benauwd is... Wat dat betreft heeft die van mij nog wel even te gaan, die is opzich niet benauwd. Maar goed, dat wil ik ook zo veel mogelijk voorkomen. Ze is 13 en moet eigenlijk nog wel wat jaren mee.
Ik vind het maar wat naar hoor, die luchtwegen. Overal heb je stro, hooi en stof in de omgeving van paarden, ga dat maar eens tot een minimum proberen te brengen... hier veel mensen die vlas/ zaagsel gebruiken, maar ook nog wel een aantal die op het stro staan. Gelukkig hebben wij de mazzel dat we een eigen paddock hebben , eigen voer kunnen verzinnen, eigen bodembedekking. En dat ze zolang buiten kunnen blijven lopen

Dat houdt iig de stofprikkel zo laag mogelijk.