[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:34

Pollenkuur ? Van de paardendrogist ?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:40

Vandaag weer eventjes gereden, tot het te hard begon te regenen.
In het begin was het schudden behoorlijk erg, ma 10 minuten werd het wat minder maar hij bleef wel schudden. Ik ben ook wel benieuwd naar die pollenkuur...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:41

ellepel schreef:
http://www.hooikoorts.com/wekelijkse_verwachting.asp

ik denk bij ap dat het door de druppels van josefien kwam hoor,want zijn zomereczeem was ook bijna niks van te merken,dat begon pas in september toen ik de eczeemdeken omruilde voor een regendeken waardoor zijn hals onbeschermd was

Met een eczeemdeken hoeven ze ook niet te schuren hè?! En die verrotte vliegjes zijn nog heel lang gebleven. Zelfs in oktober had ik nog last. Als ik 's avonds in de wei liep werd ik echt giga aangevallen op mijn hoofd. Kan me goed voorstellen dat een paard daarvan gaat schuren. Als ik een pet op deed had ik nergens last van.

Niek heeft nog niet geschud.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:42

Inoterry schreef:
Ino staat er niet echt wakker bij te kijken Dromen maar op deze foto is het wel duidelijk te zien hoe zijn neusnetje vastzit.

Afbeelding

Het was trouwens zowel gisteren als vandaag weer een dramatische schuddag, hij was nog net niet gevaarlijk. Ik zal blij zijn als ik weer met de pollenkuur mag beginnen.

ff off-topic; maar je heb dat halster toch niet in de wei/paddock om hè?!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:50

Ik heb mijn pony in de wei met uv-masker staan met daaraan een pollennetje, dat komt er dan zo uit te zien:
Afbeelding
Afbeelding
Ik zie hem eigenlijk liever zo:
Afbeelding
Helaas weet hij sinds vorige week hoe hij het masker af kan krijgen, de neusflap was wat lang(maat L, meneer heeft nogal een breed voorhoofd...) dus meneer stapte er even op en hopla! het masker lag in de wei (achterin natuurlijk...).
Gisteren het flapje maar even op maat genaaid, hopelijk blijft hij nu beter zitten....
Het lijkt ook dat nu hij het masker maar weinig opheeft gehad, het schudden weer wat erger is geworden.
Ik durf er geen halster overheen te doen, aangezien die brutale shethengst op de foto werkelijk overal in gaat hangen met zijn tanden. (nee, hij was het niet die het masker er af trok, dat dacht ik wel in het begin hihi)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:07

mieske schreef:

Geen idee of ze dat bij de paardendrogist hebben Verward , ik bestel het altijd bij de kliniek van Erik Laarakker.

@singasong. Ino loopt met field relief of met blote bol in de wei/paddock. Dit halstertje heeft hij alleen maar aan als we rijden maar meneer smeerde hem naar buiten met halsterje toen ik zijn hoofdstel had afgedaan Clown .
Laatst bijgewerkt door Inoterry op 02-04-08 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:23

ik rijd ook vaak met touwhalster Haha!
maar ik heb om de neusriem een bontje gedaan,vond het toch net wat te scherp.

morgen weer rijden( als het droog blijft!) dus dan weet ik ook of er weer geschud word

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:26

Inoterry schreef:
mieske schreef:

Geen idee of ze dat bij de paardendrogist hebben Verward , ik bestel het altijd bij de kliniek van Erik Laarakker.

@singasong. In loopt met field relief of met blote bol in de wei/paddock. Dit halstertje heeft hij alleen maar aan als we rijden maar meneer smeerde hem naar buiten met halsterje toen ik zijn hoofdstel had afgedaan Clown .

Nagelbijten / Gniffelen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:38

superschuddagje vandaag Knipoog

ik zag het in de wei al,en met rijden was ook echt heftig

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:57

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... &plindex=0

klein filmpje,wel jammer want hij liep weg en toen viel hij zowat, zo erg schudde hij.
maar ja d'r stond een ander paard voor Clown

ik ben trouwens benieuwd....aankomende zondag krijg ik les( voor het eerst sinds eh 15 jaar haha) ben benieuwd of die gaat zeggen dat het rijtechnisch is Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:00

Ap had het idd goed te pakken vandaag! Succes met lessen zondag!

Niek heeft nog niet geschud (ff afkloppen)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:05

Ino was vandaag helemaal schudvrij Verward Haha! . En dat terwijl ik halverwege in de gaten kreeg dat ik was vergeten om zijn field relief op te doen, ik snap er hoe langer hoe minder van.
Nu ik er over nadenk, vorige keer dat hij vergelijkbaar was met dynamiet Duivel heeft hij ook niet geschud. Daarom duurde het ook zo lang dat ik zag dat hij zijn kap niet op had, ik had mijn handen wel vol Haha! . Ik ga dat toch eens in de gaten houden, of dat altijd zo is dat hij niet schud als hij zo erg loopt te kwallen. Gelukkig doet hij dat niet vaak Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:21

je bedoeld met rijden?
misschien juist omdat hij dan erg voorwaarts is?

leg es uit wat je bedoeld met kwallen Knipoog

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:47

ik heb net na mijn werk ook gereden. heb het netje van het hoofdstel afgehaald om te kijken wat er zou gebeuren. En geloof het of niet, maar ze schudde veel minder als voorheen toen ik nog zonder netje reed. (hoewel ze mét netje nog minder of bijna niet schud). Zou dat kunnen liggen aan het tijdstip waarop ik gereden heb? ik heb gereden van 19.00 tot 20.00 uur ongeveer. Dit was de eerste keer sinds maanden dat ik s'avonds heb gereden omdat het normaal donker is als ik van mijn werk kom. Lang leve de zomertijd!!! (behalve voor de pollen dan Clown )

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:15

ellepel schreef:
je bedoeld met rijden?
misschien juist omdat hij dan erg voorwaarts is?

leg es uit wat je bedoeld met kwallen Knipoog

Hij was vandaag een beetje overdreven voorwaarts, en dan kwaad worden en willen bokken omdat hij niet weg mocht stormen Duivel .
Onderhals er lekker opzetten en met zijn oren in zijn nek zo'n kreungeluid maken als ik een ophouding geef Koe . Ino had iig een overdaad aan energie Tong uitsteken . Dat is op zich wel positief maar het is niet echt prettig om met een blaar op je handen af te stappen omdat meneer geen zin heeft in een rustige buitenrit Haha! .

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:38

Vandaag heerlijk gereden Haha! Haha! Haha! Go jij! Go jij! .
Hij was op 2 kleine knikjes in het begin schudvrij en heeft zich ook nog eens behoorlijk keurig gedragen Haha! .
Dit is echt voor het eerst in jaren dat ik 2 dagen achter elkaar schudvrij rijd in april. Mischien dat de behandeling goed aanslaat. Helemaal zal hij er nooit meer vanaf komen, maar ik krijg echt weer hoop voor de toekomst Haha! .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:06

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:07

Inoterry ,super.
hopelijk blijft het zo.
ook al gaat het niet weg,elke verbetering is er 1 Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:07

Dat is zeker fijn voor Ino!!

Niek had vanmiddag ineens last van zijn neus. Heb hem een paar uur op stal gezet. Rond 4 uur weer naar buiten en toen had hij geen last meer. Het is dus toch nog niet weg, jammer hoor!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:31

Arme Niek Ach gut . Waardeloos is dat hè, dan die je zo je best om ze te helpen en dan staan ze nog zielig te zijn.

Dinsdag om 12 uur moeten we weer bij Charlotte zijn, ik ben beniewd.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:35

Wat gebruik je nu dat je ino niet meer zo schud dan ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:42

Inoterry schreef:
Arme Niek Ach gut . Waardeloos is dat hè, dan die je zo je best om ze te helpen en dan staan ze nog zielig te zijn.

Dinsdag om 12 uur moeten we weer bij Charlotte zijn, ik ben beniewd.

Ja spannend! Ben ook benieuwd!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:49

mieske schreef:
Wat gebruik je nu dat je ino niet meer zo schud dan ?

Ino krijgt nu de medicijnen die ik van de holistische DA heb gekregen, muv de drainage compositum want dat is sinds eergisteren op.
Hij moet inwendig wel heel schoon zijn, nu hij op korte tijd van elkaar 2 verschillende reinigingskuren heeft gehad Haha! .

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 08:53

Niek staat sinds donderdag weer op de Drainagecompositum. Hij begon ineens zijn eigen mest te eten, wat ik hem nog nooit heb zien doen. Hij bleek last te hebben van zijn maag. Ik doe veel grondwerk met hem en beloon hem daar voor met biksjes, mss een handje per dag. Nu bleken die biksjes dusdanig slecht voor hem (scoorden -3 op een schaal van 1-10) dat hij daar last van heeft gekregen en mest begon te eten.
Hij heeft ook wat homeopatische korrels gekregen. Volgens mij zie ik nu al resultaat want ik zie hem veel minder mest eten.
Langleve de homeopatie Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:55

vervelend dat mest eten, hoe is het nu?
mest eten kan ook aanvulling van probiotica zijn he, zeker als een en ander aan medicatie invloed heeft gehad.
alleen weet ik niet in hoeverre niek zijn homeopatische korrels enzo daar invloed op kunnen hebben?

mijn les ging trouwens helemaal super! Haha!

wel keek ze heel kritisch naar het schudden van ap en wilde ze het eerst nog op mijn los-vaste teugelvoering gooien,maar heb haar geloof ik wel weten te overtuigen dat dat maar 10% invloed heeft bij hem en dat t toch echt hooikoorts en zon is Knipoog
wel werd ap aan het einde helemaal kriegel en werd zijn schudden echt veeeel erger toen hij eenmaal flink warm was,dus heb ik verzoekje gedaan tot stappen en dat ging toen prima

anyway, ik heb in elk geval eerst voorlopig wel wat te doen in de bak..is es een keer wat andes dan gewoon rondjes hobbelen Tong uitsteken

heb nog een lang filpmpje van zijn schudden van vandaag.
je ziet het nu heel duidelijk en ook de hele typische hoofd-naar-de-grond beweging die hij maakt.

hij schud...hij laat zijn neus tot de grond zakken en blijft dan even zo staan....heel apart

filmpje is nog niet klaar,zet hem er op zodra het klaar is