Jawel echt opbouwen! Mijn paard wordt er echt ziek van als ze hem een tijd niet op heeft gehad.
Had ik al eens verteld hier over het wennen aan bot van mijzelf? Ik heb een fleecedeken in bed. Toen ik hem binnen had heb ik hem onder m'n dekbed gelegd en ben eronder gaan liggen. Super snel en lekker ingeslapen. Na 3,5 uur werd ik hondsberoerd wakker! Zweten, koortsgevoel ed. Naar de wc geweest, deken eraf en toen was het over. Volgende dag na 4 uur zelfde verhaal. Dag 3 na 5 uur en dag 4 na ongeveer 6 uur. Voor ik er de hele nacht lekker onder kon liggen was ik ruim een week verder. Daar schrok ik wel van. Toen bedacht ik me ineens: een paard kan zelf een deken niet af doen. Men wat moeten die zich dam beroerd voelen. Mijn merrie had 1x dezelfde reactie bij de ionic. Ik ben er voorzichtig van geworden iig
Nouvel
Geplaatst: 20-12-18 17:08
Owjee, dan moet ik even iemand vragen om ‘m eraf te halen vanavond, ik heb kerstviering van mijn werk...
Ik zag het wel met BoT en recuptex maar niet voor de Ionic...
Hij heeft ‘m net wel een uur af gehad trouwens en al regelmatig BoT op gehad.
Ik had vanavond een half uurtje bij binnenkomst even de ionic fleece op. Had hem een tijdje niet gebruikt maar dit topic gaf mij weer inspiratie om hem lekker op te gooien. Ze was aardig opgewarmd hoor! Blijf het een bijzondere deken vinden.
De ionic vind ik wel interessant voor de langere effecten. Maar hij is toch wel echt duur dus ik denk nog even....
Nouvel
Geplaatst: 21-12-18 08:01
Ja mijn vriend heeft ‘m er onderuit gehaald gisteravond
Ik heb de Ionic niet opgebouwd. Ik heb hem nu met dit weer omgewisseld voor een gewone 100g liner (+ 100g Rambo regendeken erover heen). Van de week wordt het weer een stuk frisser dus dan gaat hij weer op. Ik heb ook een Fedimax uitrijdeken.
Nouvel
Geplaatst: 22-12-18 16:25
Ik heb het vandaag gevraagd bij een stand van Horseware bij de ruitersportzaak waar we waren. Zij raadde het wel aan om met een paar uur te beginnen, maar als je geen afe dingen merkt kun je vrij snel naar gewoon oplaten of een hele dag of nacht zei ze.
Ik vind ‘m nu ook te warm, misschien vanavond met voeren op en morgenvroeg af en anders van de week even kijken als het frisser wordt inderdaad.
Ik heb vandaag de ionic weer opgedaan onder een 100 gr Rambo. Pony had het er prima mee. Vandaag heeft mijn bijrijdster gereden met mijn nieuwe dekje van BOT. De donkerblauwe uit de nieuwe nights collectie. Hij is supergaaf vind ik!
Nouvel
Geplaatst: 23-12-18 22:23
Bizar hoor, die van mij is na een paar uur de Ionic liner op hebben mega stijf...
MTinker
Geplaatst: 23-12-18 22:41
Nouvel schreef:
Bizar hoor, die van mij is na een paar uur de Ionic liner op hebben mega stijf...
Is het ook wat gezwollen? Ionic helpt afvalstoffen af te voeren, misschien dat er veel loskomt?
Nouvel
Geplaatst: 23-12-18 22:46
Ik vind ‘m wel hard op zijn rug en achterhand als ik de deken af doe, er reageert denk toch iets. Zou best kunnn, iets met afvalstoffen. Ik ga ‘m maar korter op doen, maar dat is wat meer een gedoe.
Verzuurt jou paard Snel? Als die al zo vast zit met zo’n deken..?
Nouvel
Geplaatst: 23-12-18 22:49
Geen idee, hij is wel snel wat stijver en gevoelige voeten, vandaar ook mijn besluit om zo’n deken te proberen. Met BoT heeft hij dit echt niet, wordt hij juist beter van. Maar die liggen niet goed genoeg om een hele dag op te laten.
Ik ga ook wel soort twijfelen om een keer bloedonderzoek te laten doen qua spieren
Waarschijnlijk maakt de deken meer afvalstoffen los dan het lichaam kan afvoeren en dan krijg je onder andere stijfheid in de spieren. Wil overigens absoluut niet zeggen dat de deken niet goed is. Kan ook zijn dat het wel nodig is wat de deken losmaakt alleen dat de duur van het dragen een beetje heftig is.
Op advies van mijn dierenarts bij Den hoek doe ik ‘m niet meer op, zij raadde het echt flink af vanwege zijn auto immuunprobleem. Dus helaas, die gaat er weer uit...
Omdat hij de laatste tijd weer wisselend stijf en niet fit is en dan prima in orde besloten om bloed te laten prikken en evt pssm te laten testen. Vandaag de dierenarts hier om gebitten te doen, die hadden op de praktijk nog overlegd maar gaven toch aan dat bloedonderzoek eigenlijk weinig toevoegt bij dit probleem en eenmalig testen. Dus nu extra vit E met selenium proberen ipv de vit E die ik al gaf en evt weer beginnen met de glucobalance, opletten met suikers en even afkijken hoe hij het blijft doen.
bij twijfel kan ik dan altijd nog pssm laten testen.
Na lovende reacties van 2 stalgenoten heb ik de voorbeschermers besteld van de BOT 3-1 beschermers. Ik heb nog geen bot product gehad. Wel de recuptex en dat is echt een wereld van verschil.
Iemand hier nog ervaring met deze beenbeschermers? Ik wil eigenlijk nog een paar voor achter, maar dat liet mijn bankrekening niet toe
Geen ervaring met beenbescherms, maar ik heb sinds kort de nekkraag van Back on track en ik ben positief verrast. In de beschrijving staat dat je het de eerste drie dagen maximaal 4 uur mag dragen en daarna minimaal 8 uur moet dragen voor optimaal resultaat. Heb wel de eerste dagen een soort van spierpijn gevoel gehad, maar heb hem nu ook 's nachts om en ben er echt blij mee. Dit zou wel een deken kunnen zijn die ik voor mijn paard ook zou willen kopen, als mijn bankrekening dat ook leuk zou vinden, haha.
Anoniem
Geplaatst: 31-12-18 17:17
Weet iemand of het alleen op spieren/ pezen werkt of bv ook voor diepliggend pijnlijk littekenweefsel en zenuwpijn z’n nut kan hebben?
Waarschijnlijk is er genoeg in het topic te vinden maar vraag het toch even zo!
Hoe zijn de ervaringen met de fleecedeken Supreme? Is de werking hetzelfde als bijvoorbeeld bij de maasdeken of de Bucas Recuptex? Is de fleecedeken heel dik/warm?
VWestra
Geplaatst: 02-01-19 14:00
ik heb de fleecedeken Supreme, het is een stevige mooie deken! Zomsers is die echt te warm om als fleece/zweetdeken te gebruiken, maar nu het kouder is wel weer ideaal.
Paard vind de deken zeker prettig en droogt vlot op. Het vocht gaat bovenop de deken liggen. Ideaal vind ik de afneembare buiksingels, dus gebruik ik de deken ook met instappen (singels eraf) of juist voor op stap na het wassen (met singels).
Helaas is mijn paard zo gegroeid in de spieren dat de deken niet meer past dus deze mag weg en ik ga opzoek naar een nieuwe. Hij had deken maat 6.6/195 en ik qua zweetdeken 1 maat groter omdat deze wel "fitted" valt zeker om de schouders. De deken moet natuurlijk wel aansluitend zitten om z'n werking optimaal te gebruiken.
Nouvel
Geplaatst: 02-01-19 15:29
Ik heb ‘m ook, vond ‘m heel klein vallen, de 205 was te krap en die heb ik wel van de mesh. Van de fleece uiteindelijk een maat groter gekocht.
Het is inderdaad een stevige warme deken, ik gebruik ‘m alleen in de winter als mijn paard geschoren is.